Beste Ge,
Natuurlijk mag je een keer langskomen, dat wordt wel eind augustus, begin september, Als je een berichtje in mijn gastenboek achterlaat, dan heb ik gelijk je mailadres en dan neem ik wel contact met je op zodra ik terug ben uit Indonesie.
Beste Ge,
Natuurlijk mag je een keer langskomen, dat wordt wel eind augustus, begin september, Als je een berichtje in mijn gastenboek achterlaat, dan heb ik gelijk je mailadres en dan neem ik wel contact met je op zodra ik terug ben uit Indonesie.
Zal ik doen Rob, en hierbij alvast een fijne vakantie in Indonesie.
groetjes,
Ge
Hoi Geert,
Interessante plannen heb je! Als fotografe kan ik je vertellen dat India enorm inspireert! Ik heb vorig jaar een coffeetable book gemaakt voor de stichting TejasAsia in Delhi. Alles bruist, alles heeft kleur! Echt heel bijzonder! ( en dan maak ik een zwart-wit boek, haha…)
Ik heb drie jaar geleden ook een rondreis gemaakt, al was ik toen nog minder professioneel aan het fotograferen. Maar ook ontzettend interessante dingen gezien en bezocht.
In januari hoop ik terug te gaan. Een weekje mijn projecten en vrienden in Delhi bezoeken en dan 2,5 a 3 weken rondreizen richting Varanasi in elk geval. Veel fotograferen natuurlijk!! Verder staan mijn plannen nog open.
Ik zou een gewone camera-rugtas meenemen. Heb ik ook gedaan, zowel in India als Ethiopie en is me goed bevallen. Ik had daarnaast een backpack voor al mijn gewone spullen. Die deed ik tijdens reizen op mijn rug, de cameratas voorop
Tijdens uitjes e.d. nam ik alleen de cameratas mee, daar deed ik evt. extra dingen ook in, zoals flesjes water oid. Is meer dan genoeg. Ik zou ook niet teveel gear meeslepen. Iig een groothoeklens. Mijn favoriet is 28-75 op FF ( ik heb een Canon 5d MKII). Voldoende groothoek en genoeg tele voor mij. Ik ‘zoom het liefst met de voeten’
Over het algemeen vinden de Indiase mensen het niet zo’n probleem om gefotografeerd te worden. Heb tijdens beide reizen slechts een keer meegemaakt dat ik werd weggestuurd door iemand.
Heel veel succes met voorbereiden van zulk een prachtige reis!!!
Dank je Suzanne voor de info waar ik gebruik van zal maken hoor en de tips voor de apparatuur ook, ik heb zelf nog de oude 5D met een 24-70 L 2,8 lens en een 70-200 2.8L lens en een 50mm 1.4, dus das meer dan voldoende denk ik zo.
Ik zal je bericht nog wel vaker doorlezen voor de tips, en misschien mag ik een paar foto’s van je zien.
groetjes Geert