Rondreis door India, september 2012

Hoi Allemaal,

Ik wil graag in september een maand door india gaan rondreizen…
maar nu vraag ik me af of 4 weken wel genoeg is om van boven naar onder van het land te reizen… en aan een hoe groot budget moet ik denken om leuk te kunnen rondreizen? geen idee hoe duur/ goedkoop India kan zijn :slight_smile:

verder zijn tips ook altijd welkom! en zou het leuk vinden om te horen of er andere mensen rond die tijd gaan…

groetjes Merel

Met 150€ per week kom je al een heel eind als je low budget, maar toch comfortabel wil reizen. Dit is natuurlijk heel sterk afhankelijk van je eigen comfortzone.

Vier weken is niet echt lang, dus zou ik eerder kiezen voor noord of zuid. Beide combineren kan, maar dan raas je als een gek rond en mis je heel wat.

Hoe er rekening mee dat het in september best nog wel stevig kan regenen.

Hey Merel,

Wat leuk dat je van plan bent om naar India te gaan.
Zelf heb ik ook een tijdje terug alweer een ticket geboekt om 3 maanden door India te reizen. Als je een maand wil reizen denk ik dat het zonde is om van noord naar zuid te gaan… Zoals Thierry ook al zei raas je dan overal langs, en heb je waarschijnlijk ook geen tijd om van je uitgestippelde pad af te wijken mocht je nog andere leuke dingen tegenkomen onderweg. Snap dat je voor je idee zoveel mogelijk van India wilt zien… Maar dan kun je misschien beter kiezen voor kwaliteit dan voor kwantiteit. Zelf reis ik de eerste maand samen met mn huisgenootje. We hebben hiervoor deze route in Noord India uitgekozen (combinatie van de routes op p.26 Lonely Planet en p.126 Killroy gids Asia):

• Delhi
  • Agra
  • Fatehpur Sikiri
  • Jaipur
  • Amber
  • Pushkar
  • Jojawar
  • Udaipur
  • Kumbhalgarh & Ranakpur
  • Jodhpur
  • Jaisalmer
  • Delhi

Als je op de kaart kijkt lijkt dit maar een klein deel van India, maar gezien de Lonely Planet en de gidsjes van Killroy heb je hier toch echt wel minimaal 3wk voor nodig. Wil je daarom adviseren om eens in de Lonely Planet te kijken en andere reisgidsjes, daarin staat precies beschreven hoeveel dagen je ongeveer nodig hebt om bepaalde tripjes te maken.

Qua budget reken ik op ongeveer E30 per dag.

Wil je in je eentje reizen?

Groetjes,
Lieke

Bedankt voor jullie advies !

Dan ga ik toch maar kijken of ik 2 maanden zal gaan!.. ik wil wel graag zoveel mogelijk zien… ik bedoel als ik er toch ben :slight_smile:

En lieke nee ik wil niet alleen reizen, ik heb mn beste vriend gevraagd of hij mee wilt maar ik weet niet of dat erin zit ( qua werk etc) en helemaal nu ik langer wil gaan… dus ik moet nog even kijken waar ik iemand ga vinden die mee wilt.
Ik heb op veel plekken alleen gereisd alleen door India lijkt me niet zo prettig om alleen te gaan als vrouw zijnde, zou me denk meer op mn gemak voelen met gezelschap

Hoi Merel,
Ik weet niet of je ervaring hebt in india maar india is een land appart, en ik zou ook niet alleen reizen. al was het maar om de indrukken samen met iemand te kunnen verwerken.
ik heb over de hele wereld gereisd, maar vind india nog steeds een groot avontuur.
Je verstaat en begrijpt de mensen (zeker de 1e weken) echt niet, het openbare vervoer is daardoor ook echt een uitdaging.
De door lieke aangegeven route evenals het gebruik van de LP is zeker een aanrader. Als budged (zonder reiskosten) slapen in de goedkoopste adressen (volgens LP) kun je inclusief plaatselijke maaltijden voor 3-5 euro per dag makkelijk rondkomen. dit is wel echt low budget zonder comfort maar wel een uitdaging voor jezelf.
Probeer als het kan niet in het regenseizoen te gaan.
Veel plezier,( wil je meer info laat maar iets weten)
Mvg Jos

Hoi Jos
dankjewel voor je reactie! ik heb inderdaad gelezen dat in september nog steeds het regenseizoen is maar is dit echt heel erg in het gebied rond new delhi / rajasthan? Heb je hier heel veel last van als in dagelijkse regenbuien of gewoon af en toe een buitje?

Of de monsoon in Delhi en Rajasthan in september nog erg is of niet is moeilijk te voorspellen. Dit verschilt van jaar tot jaar, maar regen valt er sowieso wel. Een buitje zoals bij ons kennen ze daar niet, het valt er met bakken tegelijk uit de hemel. Maar het regent quasi nooit de hele dag door, korte en krachtige buien zijn meer de regel. De temperatuur zal rond de 35 graden schommelen, dus een regenbui brengt een welgekomen verfrissing. De monsoon is zeker geen reden om niet te gaan, maar hou er wel rekening mee.

Alleen reizen is geen probleem, ik reis ook geregeld alleen rond in India. Als vrouw alleen in Noord India is het mss wel wat lastiger maar je komt ginds vast wel andere reizigers tegen waarmee je gedeeltelijk samen kan reizen.