Wij, Sabine en Sonia, gaan in januari, februari, maart door India heen trekken met onze backpack. :wereld:
Waarschijnlijk gaan we het grootste deel met de trein reizen. We moeten ondertussen denken we toch onze vliegtickets >>>gaan vastleggen voor de heen en terugreis om het goedkoop te houden. Nu vinden we het moeilijk om in te schatten wat nu realistisch is qua afstand om af te leggen in drie maanden zonder dat we heel erg moeten haasten.
We zaten te denken om te beginnen in Chennai en de laatste maand voor Agra-Delhi enz te pakken. In maart is namelijk Holi en schijnt in het noorden uitbundig te worden gevierd wat we graag willen meemaken!
Heeft iemand hier ervaring en tips over?
Zomaar een voorbeeldje: over een rondreis Ellora/Ajanta, Gujarat en Rajasthan hebben wij 10 weken gedaan, met een relaxt reisschema maar we hebben wel wat toeristische plaatsen overgelsagen omdat we al vaak in India zijn geweest.
Grofweg deden we Mumbai, Aurangabad voor Ellora en ajanta (retourtje vliegtuig vanaf Mumbai), doorgevlogen naar Bhuj en dan met bussen en treinen een rondje Gujarat en door naar Rajasthan (mount Abu, Ahemdabad, Udaipur en dan naar Delhi.Dat was totaal 6 weken. Van daar naar Bikaner, Jaisalmer, Jodhpur, Bharatpur, Sariska, Agra en weer naar Delhi. (nog 4 weken).
Als je dan voor Zuid India een rondreis bedenkt van een week of 6 heb je met 2 van die routes nog 3 weken over voor bv Varanasi of via de Oostkust en Darjeeling reizen.
Ik zou er dus voor kiezen om bepaalde delen rustig rond te reizen en dan een tussenliggend stuk te vliegen of de nachttrein te nemen.
Probeer een ticket heen naar Chennai en terug vanaf Delhi te krijgen, scheelt weer gedoe 
Dankje! Dat geeft al een redelijk beeld over hoeveel tijd we moeten rekenen over bepaalde stukken!
Goedzo!
Ik ben samen met mijn vriendin 2 maanden op reis geweest. Daarvan waren we er alleen al 3 weken in Rajashtan (noordwest India). Echt een fantastisch gebied met oude paleizen, bazaren en 1001 nacht taferelen.
Volgens mij zijn in februari de kamelen festivals in Rajasthan, een enorm spektakel!
Daarna zijn we naar Agra, Varanasi (aanrader), Bodhgaya en richting het noordoosten gegaan; Darjeeling (waar je uitlopers van de Himalaya kan zien, + de wereldberoemde theeplantages). Verder gevlogen vanuit Mumbai naar Goa.
Goa was na 6 weken wel een verademing. Zoals je zal begrijpen is India een erg intens/druk land. In Goa is het allemaal wat chiller.
Richting het zuiden zou je eigenlijk ook nog even naar Kerala moeten voor de massages en de prachtige natuur.
Er zijn overigens nog vele andere plekken de moeite waard. Ik denk dat je in 3 maanden heel veel kan doen, mits je af en toe ook wilt vliegen. Voor een treinreis kan je namelijk zomaar 24 uur onderweg zijn…
Als je meer wilt weten, mail me gerust!