Noord-India oktober 2011

Hallo allemaal,

Ik weet dat het nog erg vroeg is maar wie weet is hier iemand te vinden die met hetzelfde idee als ik rondloopt. Tevens gaan tickets best hard dus kan je er maar beter op tijd bij zijn he.:slywink:

Ik heb al heel lang het idee om naar India te gaan, vorige week heb ik de knoop definitief doorgehakt en is de Lonely planet binnen.
Ik wil graag vertrekken rond 2 oktober en rond 21 oktober weer terug komen, ik ben flexibel in de data. ( het gaat dan wel om enkele dagen.)
Het is mijn plan om naar Noord-India te gaan, te starten met een nachtje Delhi en vanuit daar wel verder te zien.
Ik wil graag gaan backpacken op een low-budget manier. Natuurlijk past er ook altijd wel een nachtje in een goed hotel tussen. Ik ben geen persoon van uitgebreid plannen, laat me liever door het land en de bevolking zelf leiden. Ik heb al wat reiservaring o.a. Amerika/ Canada en Afrika.

In 1e instantie was ik van plan om alleen te gaan maar samen is natuurlijk ook gezellig, vandaar deze oproep. Mocht het je wat lijken om met mij dit avontuur aan te gaan, of een deel ervan dan zie ik je reactie graag tegemoet.

O,ja misschien ook wel handig om te weten ik ben 31.

Hallo mautje

Ik wil ook in oktober naar India,alleen wil daar
in de periode 26-29 oktober zijn ivm divali (lichtjesfeest
mijn planning is van 8-30 okt
ik ben 34 jr man
als je t wat lijkt let me know

Hoi Mautje,

Ik wil ook graag naar Noord India. Ik vlieg op 14 oktober en ben van plan zo’n 3 weken te blijven om daarna verder te gaan richting HongKong.
India vind ik wel leuk om samen met iemand te reizen!! Low budget, vooralsnog wil ik graag richting Agra, Rajasthan en Varanasi, verder geen vastomlijnde plannen.

Weet niet of je al geboekt hebt of dat we misschien samen kunnen gaan? Laat maar even weten anders!

Groetjes,
Marjolijn (29)

Hoi Marjolijn,

Ik woon zelf in India misschien als er vragen zijn dan ik helpen met je reis of hoe het in india aan toe gaat.

Groetjes Yogesh

Hoi Marjolijn,

Leuk dat je ook naar India gaat.
Helaas zijn we er niet in dezelfde periode.
Ik vertrek 1 oktober en reis daarna door naar Nepal.
Ik wens jou iig een mooie reis toe!

Groetjes
Maureen

Hi Maureen,

Zag je reactie. Ikzelf ben op de 30e september in Delhi en vertrek na wat plaatsen (mijn idee: Delhi - Agra - Khajuacho - Varanasi) ook richting Nepal. Nu ben ik benieuwd naar je planning. Visum daar of al geregeld? En wat voor info je al hebt over Nepal. Ik trek denk ik richting Kathmandu via de grensplaats Birganj en wil vanuit daar een weekje trekken en vrij zijn. Heb jij misschien tips? Hoor graag van je.

Groetjes,

Mark

Heej Mark,

Moet eerlijk bekennen dat ik ook nog eea aan het uitzoeken ben.
Ik vlieg van Varanasi naar Kathmandu, de reden hiervoor is dat de reis over de weg best lang is. Ticket heb ik al geboekt.
Het visum voor India regel ik vanuit Nederland, die voor Nepal waarschijnlijk op het vliegveld.
Hoe ga jij door India reizen? Trein?

Groetjes

Hi!

Ja denk veel te gaan rezien met de trein. Probeer in ieder geval met de trein/bus naar Nepal te gaan om vanuit Khatmandu terug te vliegen naar Delhi om dan Rajasthan in te duiken en uiteindelijk richting Goa. Ik heb bijna 5 weken. Grofweg dikke week noord-oost india, week Nepal, dikke week Rajasthan en een kleine week Goa. Ben benieuwd of het lukt :slight_smile:

Klinkt ook als een mooie reis.
Zodra je weer wat wijzer bent hoor ik het graag!

Groetjes!

Hallo,

Goede plannen maar een probleem. Je kan voor India een visum krijgen maar als je het land uitgaat moet je twee maanden wachten voordat je een nieuw visum mag aanvragen. De visa zijn voor ‘single entry’ . Ze zeggen dat dit is i.v.m. terrorisme. India is een geweldig land. Ga er zelf weer heen in november maar blijf in mijn huis in Goa.

Beste Thatdutchguy,

Op dit moment beschik ik over een double entry visum. Slechts een overzicht van mijn reisschema was voldoende om deze aan te vragen en te krijgen. Omdat ik nog niet helemaal zeker ben wanneer ik Inda verlaat en weer binnenkom heb ik nog geen ticket gekocht.

Hallo Rutgers,Sorry voor de late rectie.Gefeliciteerd. Ik heb het idee dat er nogal een willekeur is. Een vriendin wilde een dubble entry, kon tickets laten zien dat ze twee reizen had geboekt en weer terug zou gaan. Ook bewijzen van baan en inkomen. Geweigerd. Er is hier een Nerderlandse, kreeg maar 4 maanden visum. Dus wie het begrijpt mag het zeggen. Als je nog hier bent: een goede reis. Mocht je naar Goa komen: laat eens weten. Groeten, Ronald