Noord-India juli 2010

Dag allemaal!

Ik (vrouw, 24 jaar) ben van plan om in juli dit jaar naar Noord-India te gaan om daar een aantal weken rond te reizen. Ik heb nog geen concrete plannen wat betreft route of verblijfsduur, maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die in die tijd die kant op gaan en misschien een stuk samen willen reizen. Lijkt me leuk; ik ben namelijk nog nooit in India geweest en kan me zo voorstellen dat het leuk is om de ervaring samen met iemand te delen.
En als er iemand is die mij kan vertellen welke plaatsen ik zeker aan moet doen, dan zou ik dat ook top vinden. Ik ben van plan om wel een aantal van de toeristische hoogtepunten te zien, maar zou het ook heel leuk vinden om een aantal dingen te zien die niet standaard op de route liggen.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Scrambled

Hey,

Ik (vrouw, 22) wil misschien in juli naar India. Ik weet nog niks zeker, waarschijnlijk weet ik dit wel binnen een maand… Dus ik hou het forum wel in de gaten!

Groetjes,
Nikki

Ok, leuk.

Ik hoor t wel van je dan!

Hoi hoi!
Klinkt goed! Ik ben zelf ook van plan om in juli naar India te gaan. Ben er twee jaar geleden voor twee maanden geweest en dat was fantastisch! Kan alleen slechts max 3 weken vrij krijgen dit jaar ivm werk. Ik ben fotografe dus wil graag een documentaire serie maken over straatkinderen via TejasAsia. Ik heb eerder voor hen vrijwilligerswerk in Delhi gedaan en heb ze opnieuw gecontact. Dus ik ben een week of iets langer in Delhi daarvoor, en dan wil ik in elk geval naar Varanasi omdat ik dat tijdens mijn vorige reis gemist heb. Misschien nog een stop in Mathura, of een paar daagjes de andere kant op, Rajasthan in ( heb Jaipur alleen gezien daar so far).
Misschien leuk om daar te meeten, in Delhi kan ik mijn weg nog wel een beetje vinden in elk geval :wink: Ik ben overigens ook 24, tegen die tijd 25. Concrete plannen moeten verder nog gemaakt worden; weet nog geen exacte data, maar juli is over het algemeen rustig op het werk. Laat maar horen als je interesse hebt om een stukje samen te reizen!

groetjes Suzanne

Hai Suzanne,

Ja lijkt me leuk. Idd is meeten in Delhi waarschijnlijk een goed idee, dat zal in ieder geval de start zijn van mijn reis. Ik heb geen zeeën van tijd, dus weet niet of ik ook helemaal naar Varanasi kan, maar Rajasthan staat in ieder geval op mijn lijst…

Voor nu heb ik daar een grove route bedacht, maar wat mij betreft ligt alles open.

Ik dacht:
Jaipur
Pushkar
Udaipur
Jodhpur
Jaisalmer
Bikaner
En dan…
Mandawa?
Bharatpur?
Agra?

Weet niet precies wat er die kant op echt de moeite waard is, dus dat zoek ik nog even goed uit.
Groetjes,
Winnie

Hoi!
We zijn net terug van India.
We hebben Delhi, Varanasi, Khajuraho, Orcha, Agra, Rantambore, Jaipur, Amber, Ranakpur, Udaipur!!!, Jodphur, Jaisalmer, BIkaner, Jhunjhuni, Delhi bezoek!
Ik vond persoonlijk Varanasi, Kkajuraho, ORcha en Udaipur en Ranakpur fantatisch!
Ongelooflijke reis!
Maar weet dat het alleen niet altijd rozegeur en maneschijn is! Indiërs zijn heel erg enthousiast, ze vragen naar alles en nog wat en ze houden altijd van een babbel. Ze willen ook heel veel verkopen, omdat het voor hen ook crisis is! Zeker het toerisme is verminderd en ik vond dat je dit zeker voelde!
Maar iedere dag stonden we met onze mond vol tanden omdat we telkens een wonder zagen! (tempels, natuur, mooie mensen, mooie ontwikkelingsprojecten, af en toe mooie natuur!)

Nog een vraagje:

Ga je op bezoek BIKANER? Zoja, dan raad ik je Hotel Harasar Haveli aan? (een leuk hotel!)
We zijn onze foto’s daar vergeten op het hotel. Ze hebben onze memorystick opgestuurd naar België, maar we hebben deze nog niet ontvangen.
De foto’s staan gelukkig op de computer! Dus wie passeert er? Dan kunnen jullie deze foto’s op cd-rom/memorystick laten kopiëren.

DIt zou voor ons een ideale oplossing zijn!

Het gaat om 2000 foto’s!
We willen er alles aan doen om onze foto’s terug te krijgen!

THANX!!!

[EMAIL=“valentiengoethals@hotmail.com”]valentiengoethals@hotmail.com

Hoi Winnie,

Ik ben ook van plan om naar India te gaan in Juli. Mijn reisje ziet er ook ongeveer zo uit. Alleen wil ik nog iets noordelijker en eigenlijk een paar dagen door de Himalaya trekken. Het schijnt dat je dat ook met een Djeep kan doen? Moet me er nog wat meer in verdiepen.

Mijn rit gaat er ongeveer zo uit zien:
New Delhi- Chandigarh- (himalaya)- Agra- Jaipur- Jodhpur- Udaipur- Ahmadabad- Varanasi en terug naar Delhi.

Heb je onder tussen al meer plannen? Wat vindt je van de Taj Mahal in Agra?

Leuk, ben benieuwd.

Groetjes Monique

Hallo iedereen…!

Ik ga dus ook in juli naar India waarvan ik alleen de eerste twee weken in het noorden ben… Dit was mijn advertentie btw:
Hallooo…!!

Ik ben heel juli in India te vinden zonder vaste planning… Ik reis alleen en wil deze vakantie ook alleen maken…
Maar! het zou leuk zijn om iemand te ontmoeten om één of twee dagen samen dingen mee te doen…!! Mocht het klikken kan er altijd wat dagen aangeplakt worden… Zelf heb ik al wat reiservaring, ben ongelooflijk makkelijk in de omgang en kan me overal en aan iedereen aanpassen… :slight_smile:
Owjah, zolang je sociaal ben, heb ik geen voorkeur voor M/V oud/jong…!

Mocht je dit aanspreken en je bent ook deze periode in India, laat even een berichtje achter… Mag hier kan ook PM…

:dag:

Heey…

Ik wil samen met mijn vriendin deze zomer 2 weken in juli naar noord-india.
Heeft iemand een idee van de kosten? Een vlucht zal rond de 600-700 kosten… Maar verder?

Is het gemakkelijk ter plekke te regelen? wat betreft vervoer (openbaar?) en overnachtingen?..

Als iemand nog overige tips & trics heeft hoor ik het graag… alvast bedankt…

Met zijn tweeen naar India is heel goedkoop. Geld voor Tuk tuks, hotels enz alles deel je met zijn tweeen. Ik ben 2 maanden terug uit 3 weken india en ons sdag budget was rond de 25 euro. de budget hostels enz in de LP zijn echt goed hoor en heel gezellig alle backpackers komen elkaar daar tegen en je krijgt de beste tips!:slight_smile:
En niet vergeten, afdingen en weglopen. Het hoort erbij.

veel plezier!

Hoi allemaal,

Als iemand een budget hotel zoekt in buurt van Delhi, dan kan ik helpen. Ook met verder planning en welke plaatsen het beste zijn om te bezoeken. Ik woon zelf in India.

Yogesh