Ik vlieg 3 juli naar Delhi om vanaf daar 5,5 week rond te reizen!!
Ik wil in ieder geval naar Agra en Varanasi (moet ik echt gezien hebben) en verder Rajasthan ontdekken. Ik wil misschien ook nog naar de staat Himachal Pradesh gaan voor o.a McLeod Ganj (Tibetanen) en mooie natuur.
Het is voor mij de eerste keer dat ik naar India ga en het lijkt me dan ook erg leuk om gedeeltes samen te reizen. Ik heb wel al wat reiservaring in o.a. Zuidoost-Azie en Zuid-Amerika, maar zie India als toch wel even wat anders:)
Lijkt het je leuk om een stuk samen te reizen, laat het me weten!!
Grappig, ik vertrek een paar dagen eerder naar Delhi en ga 4 weken rondreizen, maar alleen in het gebied rond Dharamsala/Mc Leod Ganj (o.a. voor een vipassana meditatie) en (hopelijk) Ladakh.
Ben zelf 2 keer eerder in India geweest (heb Agra en Varanasi al gezien), maar ben toen met groepsreizen geweest en ga dit keer alleen backpacken.
Laat maar horen als het je leuk lijkt ergens in het noorden af te spreken oid
Klinkt erg leuk jouw plannen! Heb je al een tijdsplanning?
Ik heb zelf ook over Ladakh nagedacht. Twijfel nog erg qua kosten.
Ik zou dan naar Leh willen vliegen vanaf Jammu (eerst naar McLeod Ganj)
En daar een trekking doen van een aantal dagen. Liefst met homestays om niet alles zelf mee te dragen.
Wat zijn jouw plannen hiervoor? Alle tips zijn ook welkom over wat mee te nemen etc.
Nee, (nog) geen tijdsplanning, eerst even kijken wat uberhaupt praktisch haalbaar is voor mij en wat ik graag wil zien. Een echte tijdsplanning maak ik denk ik dan ook niet echt - het enige wat gepland staat is de retraite en moet mogelijk nog een ticket boeken van Delhi naar Leh (tenzij ik toch besluit te gaan ‘bussen’).
Ik zal dus ws. eerst naar Ladakh vertrekken, omdat de retraite in Himachal Pradesh is en dat dan al min of meer op de terugweg ligt. Een trekking zit niet in mijn planning.
Meenemen: tja, in dit gedeelte van India ben ik nog niet geweest, maar bedekte kleding lijkt me sowieso handig (Indiers zijn nogal aanrakerig en kijken nogal graag, je voelt je al snel bloot is mijn ervaring). Moet nog kijken hoe koud het rond Leh is ed. Verder zijn er makkelijke meeneemlijsten op internet te vinden van dingen die je zou kunnen vergeten mee te nemen (maar dat weet je vast al wel), maar tot nu toe is mijn ervaring dat het meeste wat je nodig hebt daar ook wel te koop is.
Hoi Marjolein, Annelies! Zijn jullie vorig jaar juli idd naar India vertrokken? Ik ben van plan dit jaar in juli naar India te gaan. Twijfel nog een beetje tussen Noord en Zuid, maar wat betreft klimaat is de Himalaya een stuk aangenamer begrijp ik. Ik heb redelijk veel alleen gereisd en kijk nu voor het eerst ook naar de reizen van Shoestring, naar bv Ladakh. Ben ongelofelijk nieuwsgierig naar jullie first hand verhalen dus hoor graag! Veel dank alvast, Pauline (31)