BUDGET India 3 weken

Hallo,

Ik wil over een paar maanden 3 weken naar India met een rugzak
Iemand enig idee hoeveel geld ik per dag kwijt ben ( hotel, eten )

Met vriendelijke groet,

Sas

Hey,

Ik ga zelf in januari voor de derde keer naar India. Als je het een klein beetje uitzoek kan je voor 10 euro per dag leven. Ik reken altijd 100 euro per week.
Wanneer ga je?
Eddie

Hoi Eddie,

Dan kan ik mooi mijn vraag aan jou stellen.
Ik ga voor 4 maanden naar Nepal en vertrek over 2 maanden.

de 5de maand Juli wil mijn zus met mij naar India Maar het schijnt heftig te zijn…armoede en best gevaarlijk volgens internet kwa criminaliteit etc.
Kunnen wij als twee meiden ddaar veilig een rondreisje doen van 3 weken

Gr. saskia

Hey,

Nepal is geweldig. Heb nog wel een goed adres voor je in Pokhara. Simpel, clean en cheap.
India is met zn tweeen best te doen. Mijn ervaring is juist dat het helemaal niet crimineel is. Natuurlijk moet je uitkijken.
India is wel een heftig land. De armoede en drukte kan shocking zijn

Gr Eddie

Precies,

een vriend van me vertelde mij dat het voor mij al helemaal heftig kon zijn omdat ik al 4 maanden alleen in nepal zit en dan daarnaa naar India,wat nogal druk kan zijn.

denk jeniet dat, dat te veel wordt…
Ik wil India al heel lang zien en dit is wel een mooie afsluiting van mn reis… ben je ook in Goa geweest, dat lijkt me ook wel wat om even lekker uit te rusten.

welke plaatsen raad je mij af om heen te gaan, te druk, te veel armoede

Gr.saskia

Klopt als je uit Nepal komt dan is India wel een beetje drukjes. Het kost even een paar dagen tijd om te wennen.
Ik ben ook in Goa geweest. Vlieg daar 3 jan weer naartoe en ga dan naar onder naar Kerala.
Dit is de eerste keer dat ik alleen India doe. Normaal doe ik altijd India en Nepal. Varanassi moet je echt gezien hebben.

Steden als Delhi raad ik je af. Is goed om aan te komen, daggie rond hangen op paharganj en dan snel die stinkstad verlaten

Gr

Oke,

Je raad het mij dus niet af. Nou superbedankt voor je informatie, hierkan ik wat mee!

Waar ben je in Nepal zoal geweest, en was t vakantie of ook vrijwilligerswerk gedaan
Ik ga werken in Kathmandu, maar wil zeker een paar dagen naar Pokhara!!

Veel plezier in India iedergeval!=)

groetjes

Eddie, waar ga je precies heen? Wellicht wil je me helpen. Ik wil graag wat spulletjes geven aan mijn vriend in fort cochin. Wees niet bang, niks illegaals maar een armband van staal die ik niet via post nl kan versturen want dan wordt het in beslag genomen en nog wat kleine dingetjes. Wil je me uit de brand helpen en dit voor me aan hem geven? Groetjes Irene ps mijn email azie2010@live.nl

Hoi hoi,

Wil trouwens ook even reageren op de rest. Nepal is GEWELDIG! Ben er 2 keer wezen backpacken, totaal niet gevaarlijk. Alleen niet uitgaan als vrouw alleen, maar met zijn tweeen is prima. De mannen zijn altijd op ‘girlhunting’ dus ga daar niet op in (of wel, maar laat niet je hart breken). Je bent alleen een ticket naar europa voor ze. Heb veel tips voor goede gids, leuke plekjes etc. Je kunt mijn blog lezen op waarbenjij.nu (irenedebode)
India is prima te doen (zeker na Nepal). Ik ben alleen in het zuiden geweest, dus dat is wel een stuk rijker. Ook daar heb ik tips (zie ook mijn blog). Zuid India is niets schokkends aan vergeleken bij wat ik in nepal gezien heb. Vraag maar raak, ik help graag. Ben verknocht aan deze landen :wink:

Groetjes Irene

Hey,
Ik begin in Goa, en dan Kerala. Niet echt een een plan. Dat bedenk ik ter plek altijd. Waarom nemen ze die spullen in beslag dan?

Hoi eddie, je mag bepaalde spullen niet naar landen versturen. India is niet zo streng, daar kun je bv wel eten enzo naartoe sturen. maar uit den boze is bv alles wat met sieraden te maken heeft, goud en zilver etc. Je kunt op post nl precies zien wat je naar welk land kan sturen. Als er iets in zit wat niet mag, wordt het in beslag genomen, krijg je een fixe boete of moet de ontvanger dik betalen. Allemaal geen optie haha. Ga je toevallig naar fort cochin? Je zou me er erg mee helpen. Het is niet veel of zwaar om mee te nemen en fort cochin is klein dus je hebt zijn homestay zo gevonden. Wanneer ga je eigenlijk? En waar in goa? Ik ben gek op goa en kerela. Wat heb je al gezien? Groetjes Ireen

Hoi Eddie,

Ben je al vertrokken? Wil je a.u.b. die armband meenemen naar Fort Cochin? Ik kom hem wel brengen naar waar je woont. Voor al de andere spullen heb ik al een doos verstuurd via Post NL. Even voor de duidelijkheid: je kan wel gewoon sieraden enzo meenemen in je baggage naar India, maar gewoon niet per post. Don’t know why, maar het is nou eenmaal zo. Bedankt in ieder geval alvast en veel plezier gewenst als je toevallig al onderweg bent. Groetjes, Irene