Backpacken India & Nepal (juli/augustus)

Hallo allemaal!

Ik wil heel graag deze zomer gaan backpacken in (noord) India en Nepal. Ik zat te denken aan ongeveer 3 weken. Zelf heb ik al eerder gebackpackt in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Indonesie, Singapore en Maleisie en gewerkt/gereisd door Amerika en Mexico. Dus een klein beetje ervaring heb ik wel al maar samen reizen is veel leuker dan alleen (en veiliger natuurlijk). Zelf ben ik 22 jaar en ik studeer aan de Avans in Breda (SPH). Lijkt het jou ook wat om deze zomer naar India/Nepal te gaan?

Groetjes Mariska

Hoi hoi,

Ohhh Nepal… daar wil ik zo graag naartoe! Maar inderdaad geen land waar ik heel snel alleen naartoe zou gaan. Ikzelf ben 20 en ben een jaar in Oceanië geweest. Ik heb toen alleen gereisd en dat beviel me prima… maar dat zijn natuurlijk hele andere landen.
Hoe wil je daar gaan reizen? Ik heb nl het idee dat het openbaar vervoer in Nepal niet zo geweldig is, maar dat kan ik fout hebben.

groetjes,

Laura

Hey Laura

Ja ik heb ook al op verschillende sites gelezen dat het sterk afgeraden wordt om als vrouw alleen door India te gaan reizen. Sowieso is het wel leuker als je niet alleen bent. Ik had nog niet zo gekeken naar het vervoer in Nepal. Wel heb ik al opgezocht hoe lang je ongeveer onderweg bent van de ene naar de andere plaats in India en Nepal. Ik kijk nu net even op wat sites en ik zie dat er wel gewoon bussen rijden door Nepal dus moet denk ik nog geen probleem zijn (treinen zijn er niet). Als ik zeker weet dat ik ga zal ik ook een Lonely Planet aanschaffen daar staat ook veel van dit soort informatie in.

Groetjes Mariska

Hee,

Ja, de Lonely Planets zijn ECHT bijbels als je aan het reizen bent. Wat wil je ongeveer gaan zien in drie weken? Nog speciale plekken waar je naartoe wilt?

groetjes,
Laura

Ja idd een Lonely Planet is de bijbel voor reizigers. Er staat zoveel nuttige informatie in! Ik heb eens rondgekeken op sites van reisorganisaties en informatiesites en daar heb ik een route gevonden die meestal wordt aangehouden. Maar ik sta ook open voor andere route’s enz.

Ik heb alle informatie in een word document gezet maar ik zal even een stukje kopieren m.b.t reistijden, prijzen enz.

Vlucht Brussel – Delhi: 462 (via cheaptickets swiss air)
Vlucht Kathmandu – Delhi: 73 (cheaptickets)
Reizen/eten/slapen: 420 (21 x 20 p.d.)
Visum India: 65
Visum Nepal: 35

Totaal: 1055

Reistijden:
Brussel - Delhi: 9 uur
Delhi – Jaipur: 6 uur, bus
Jaipur – Rhatambare National Park: 3 uur, bus
Rhatambore National Park – Agra: 6 uur, bus
Agra – Varanasi: 16 uur, trein
Varanasi – Lumbini: 11 uur, bus
Lumbini – Pokhara: 6 ½ uur, bus
Pokhara – Chitwan National Park: 5- 7 uur, bus
Chitwan National Park – Kathmandu: 5-7 uur, bus
Kathmandu – Delhi: uur, vliegtuig
Delhi – brussel: 9 uur

Trips:
Agra: Taj Mahal
Kathmandu: Bhaktapur, Nagarkot

Te bezoeken plaatsen:
Delhi – Jaipur – Rhatambore National Park – Agra – Varanasi – Lumbini – Pokhara – Chitwan National Park – Kathmandu - Delhi

Maar zoals ik al eerder aangaf ik sta open voor andere routes enz.

Groetjes Mariska

Die route ziet er inderdaad goed uit. Ondanks dat het een ‘bekende’ route is. Het heeft wel alle dingen die ik wil zien :).

Het is zo te zien ook goed te doen in drie weken. Ik had wel gezocht naar tickets en dan viel me nog heel erg mee que prijs. Ik vraag me alleen af waar je allemaal entree voor moet betalen en hoe duur dat dan is. Dat zal ik binnenkort eens een beetje opzoeken.

Hangt je vertrek ervan af of er iemand met je meegaat of zijn er nog andere factoren die bepalen of je gaat?

zet dit toch maar even in een pb’tje…

Ja ik heb deze route een beetje aan de hand van die reisorganisatie sites gevonden. Dit zijn denk ik ook wel de meest ‘interessante’ plaatsen om te bezoeken. De tickets vallen inderdaad nog heel erg veel mee. Ik heb toen gekeken via Brussel (is voor mij dichterbij) en was toen ook goedkoper. Weet niet hoe het nu zit. De totale kosten vind ik ook nog wel meevallen.

Ik ben eigenlijk alleen op zoek naar een reisgenootje verder niks (wel even goedkeurig van werk maar dat zal wel goed zijn).

Dag Mariska

Ik ben ook van plan naar India te gaan maar dan eind dit jaar vanaf oktober.
Voor ongeveer 1 maand
Ik ben naar het Indiaas verkeersburo in Amsterdam geweest.
Ze was meer zeer behulpzaam met allerlei tips.
De vrouw die mij hielp zei dat het wel als vrouw mogelijk is om alleen te reizen Wel moet je van je afbijten.

Veel plezier

Groet, Katinka

Klein detail : Ranthambore is niet toegankelijk van juli tot en met september.

Hee, hebben jullie al plannen? Wij zijn twee meiden van 23,25 jaar, studeren/werken, wonen in groningen/utrecht. Hebben het plan om 16juli-16augustus naar India te gaan en dan stuk Himalaya te pakken en evt china/nepal of ander deel van India. Wij zoeken nog 1-2 reisgenoten!!:smiley: