Backpacken India & Nepal (juli/augustus)

Hallo allemaal!

Ik wil heel graag deze zomer gaan backpacken in (noord) India en Nepal. Ik zat te denken aan ongeveer 3 weken. Zelf heb ik al eerder gebackpackt in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Indonesie, Singapore en Maleisie en gewerkt/gereisd door Amerika en Mexico. Dus een klein beetje ervaring heb ik wel al maar samen reizen is veel leuker dan alleen (en veiliger natuurlijk). Zelf ben ik 22 jaar en ik studeer aan de Avans in Breda (SPH). Lijkt het jou ook wat om deze zomer naar India/Nepal te gaan?

Groetjes Mariska

Hoi hoi,

Ohhh Nepal… daar wil ik zo graag naartoe! Maar inderdaad geen land waar ik heel snel alleen naartoe zou gaan. Ikzelf ben 20 en ben een jaar in Oceanië geweest. Ik heb toen alleen gereisd en dat beviel me prima… maar dat zijn natuurlijk hele andere landen.
Hoe wil je daar gaan reizen? Ik heb nl het idee dat het openbaar vervoer in Nepal niet zo geweldig is, maar dat kan ik fout hebben.

groetjes,

Laura

Hey Laura

Ja ik heb ook al op verschillende sites gelezen dat het sterk afgeraden wordt om als vrouw alleen door India te gaan reizen. Sowieso is het wel leuker als je niet alleen bent. Ik had nog niet zo gekeken naar het vervoer in Nepal. Wel heb ik al opgezocht hoe lang je ongeveer onderweg bent van de ene naar de andere plaats in India en Nepal. Ik kijk nu net even op wat sites en ik zie dat er wel gewoon bussen rijden door Nepal dus moet denk ik nog geen probleem zijn (treinen zijn er niet). Als ik zeker weet dat ik ga zal ik ook een Lonely Planet aanschaffen daar staat ook veel van dit soort informatie in.

Groetjes Mariska

Hee,

Ja, de Lonely Planets zijn ECHT bijbels als je aan het reizen bent. Wat wil je ongeveer gaan zien in drie weken? Nog speciale plekken waar je naartoe wilt?

groetjes,
Laura