Eindelijk naar Nepal

Maandag 3 maart vertrek ik richting Nepal. Na ongeveer 10 jaar te hebben gedroomd, ga ik het eindelijk in de praktijk brengen. Ik vlieg op Delhi en ga dan via Agra en Varanasi naar Nepal. Ik wilde het eigenlijk alleen maar even melden omdat ik zo enthousiast ben (en lichtelijk in paniek omdat ik het voor het eerst doe maar het komt allemaal goed). Als ik terug (over 2 maanden) zal ik mn ervaring delen.

:biggrin:

Zeker je ervaring posten, ben persoonlijk vooral geïnteresseerd in het traject van India naar Nepal aangezien ik in september/oktober ook een gelijkaardige route wil afleggen.
Veel reisplezier gewenst!

Zelfde geval voor mij.
Ben benieuwd.
Je kan toch niet rechtstreeks van london naar katmandu?
Veel Plezier!!!

Inmiddels ben ik weer 2,5 week terug. Het was echt een veelbewogen reis door alle indrukken maar zo ontzettend de moeite waard. Ik heb alleen gereisd wat heel goed te doen is als vrouw alleen. Onderweg ben ik veel mensen tegengekomen. Vooral de lokale bevolking was erg geinteresseerd. Doordat ik veel tijd had, heb ik veel met trein en lokale bus gereisd. In India is goed met de trein te reizen maar in Nepal is het alleen bus. Met de LP bij de hand is het allemaal erg makkelijk te volgen. Ook de lokale bevolking wil je graag helpen maar vraag wel meerdere mensen want de info is niet altijd zoals het echt is maar door alle verhalen te combineren kom je er wel uit.

Ik ben al aan het kijken voor een volgende reis!!

Hoe gaan jullie reisvoorbereidingen?

Hej!
ik ben nu mijn reis aan het plannen. Ik wil ook alleen(20 M), maar vind het wel spannend. Vind het ook wel stoer dat jij het alleen hebt gedaan! Heb je nog tips? Positieve punten en negatieve punten van het alleen reizen?
ciao