Hoi reizigers,
ik wilde na de zomervakantie, de maanden september,oktober en november (evt december) door Nepal en India gaan reizen in mijn eentje. Ik wilde vliegen op Kathmandu en eerst Nepal en dan Noord India verkennen.
Ik ben 20 jaar(man) en heb alleen reiservaring in Europa. Ik vraag me af of het veiligis om in mijn eentje te reizen en of deze maanden ook de leukste maanden zijn. Ik hoop dat iemand hier wat meer ervaring me heeft.
groetjes
Elmar
Hai Elmar!
Ik vertrek in november (of in oktober misschien, staat nog niet vast) ook naar India en Nepal. Dit als start van m’n wereldreis waarvoor ik nog reisgenootjes zoek. Als ik niemand vind, vertrek ik toch, dus ben ik ook al aan het uitkijken naar de “veiligheid” in bepaalde landen. In India loopt het regenseizoen nog tot september, dus ik weet niet of je dan al gevrijwaard bent van mogelijke overstromingen op bepaalde plekken… In Nepal is er in oktober blijkbaar een groots festival. Ik ken mensen die er vorig jaar in die periode waren (die daar vrijwilligerswerk deden) en die vonden dat fantastisch. Anderen heb ik horen zeggen dat je die periode niet over de grens geraakt.
Groetjes,
Jessie
Hey Jessie!
hoe lang was jij van plan te blijven in India en nepal? En op welke stad ben je van plan te vliegen? Ik twijfel nog tussen Kathmandu en New Delhi, Delhi is een stuk goedkoper maar denk ik ook een stuk heftiger om te beginnen. Als je nog nieuwe informatie vind/hoort, hoor ik het graag!
ciao
Hoi!
Ik vertrek begin juni ook op een wereldreis en mijn eerste stop is India… Zal ik jullie laten weten hoe het daar is? Het is voor mij ook de eerste keer en ben verder ook alleen, misschien kan ik jullie dan geruststellen/tips geven/waarschuwen (hopelijk is dat niet nodig haha).
Groetjes, Nicky
@Elmar: Voorlopig wilde ik vliegen op Delhi, vandaaruit het Noorden en Nepal verkennen en dan doorvliegen naar Mumbai. Als ik echter niemand vind, denk ik erover na om in Mumbai te beginnen. Daar is men meer open van mentaliteit en voor een meisje alleen is dat misschien meer aan te raden om te beginnen.
@Nicky: Heel graag! Hopelijk blijf je een beetje gespaard van het regenseizoen!
Hi Scorchia, dat hoop ik ook! Maar ach, anders is dat ook weer een ervaring
De wereld rond in een kanariegele regenponcho :D!
Haha! Super! Ik ben al benieuwd naar de foto’s! ![]()
Hoi India reizigers,
Vorig jaar ben ik zelf met een vriendin in India geweest, zowel noord als zuid. Hoewel ik het er helemaal niet gevaarlijk vond, was ik wel heel erg blij dat ik er niet alleen was. Ik heb al meermaals alleen gereisd door zuid amerika, europa, amerika, azie, … en dit was steeds ok. In India vond ik de cultuurshock zo enorm groot dat ik blij was om dit te kunnen delen met een vriendin. De mensen zijn heel erg vriendelijk en ideaal om mee te sociolizen, maar zo anders dan bij ons.
Reis je alleen? Bereid je dan zeker heel goed voor op de cultuurshock en probeer met mensen onderweg je ervaringen te delen.
Veel plezier op reis!
Hoi,
Ik ben vorig jaar ook in India en Nepal geweest, als onderdeel van een wereldreis van zes maanden. Ik was samen met 2 vriendinnen, maar we hadden allemaal nog geen echte ‘backpack’ ervaring. Maar met de lonely planet in de hand kom je overal, en zonder eigenlijk ook wel.
Ik herken het verhaal over de cultuurshock in India wel. Ondanks het feit dat we al bijna 3 maanden onderweg waren, en al in thailand, cambodja, indonesie, china en nepal waren geweest, was er toch ook bij ons wel sprake van een kleine cultuurshock. Dus als je direct uit Nederland komt, kan ik me voorstellen dat dat nog 10 keer zo erg is.
Nepal is ook echt een prachtig land, ga vooral ook naar Pokhara, leuk stadje aan de voet van het Annapurna-gebergte. En als je in November in Noord-India bent: probeer het Divali-festival mee te maken, en dan het liefst in Varanasi. Dit is een van de belangrijkste feesten van het hindoeisme: het feest van het licht. Wij waren toevallig ook nog eens in Varanasi en het was echt geweldig om daar zo’n feest mee te maken. Afgelopen jaar viel het dacht ik op 13 november, geen idee hoe dat dit jaar is.
Veel succes met de voorbereidingen!
Alleen reizen is goed te doen in deze landen
Ispiegel heeft helemaal gelijk: Pokhara is helemaal super!!!
Heel relaxed, veel andere reizigers, goedkope geusthouses, vriendelijke mensen, startpunt voor trekkings, dag uitstapjes (peace pagode, batcave, sarangkot) of om te paragliden
In dec 2007 3 weekjes alleen geweest en max. 3 dagen alleen gegeten 's avonds
Nepal starten lijkt me een goed plan, omdat Nepal erg rustig is. Probeer een vlucht te vinden waarbij je overdag land, dan heb je alle kans om bij daglicht te wennen…
Ik vertrek in sept naar Nepal en ga dan door naar india. Precieze plan is er nog niet, heb alle tijd, maar wie weet treffen we elkaar eens ergens…
Hallo allemaal,
ik zit er aan te denken om voor een maand naar Zuid-India te gaan tussen 1 september en 15 november. Bijvoorbeeld van Chennai naar Mumbai maar ik ben in voor suggesties. Ik backpack elk jaar iig een maand (Azie/Zuid en Midden Amerika) en heb vaker in m’n eentje gebackpackt. Dit is mijn eerste keer India en het lijkt me gezellig om met iemand te starten.
Is er iemand die dit ziet zitten?
Hey Allemaal
Ik vertrek in oktober voor 3 maanden naar Nepal India en Sri Lanka
Nog niets staat vast maar ben van plan om te vlieggen op kathmandu.
En dan Van daaruit Zuid-waarts te vertrekken dwars door india en dan op naar sri lanka
Mijn planning licht nog wat achter op schema maar ben er nu zwaar mee bezig .
Als er iemand opmerkingen heeft van doe of don’t mag je me het altijd laten weten
Momenteel ben ik alleen maar als er iemand zin heeft om mee te reizen graag.
Heb nog nooit alleen gebackpackt (wel gewoone reizen) maar zie het wel zitten maar met twee is het toch altijd een stuk toffer.
Cheers Tim
Hey Tim,
Het is wel leuk in india , Nou 3 maanden is wel erg lang zeg. ben pas terug van het reis van noord india voor 4 weken, en nu ben ik wel van plan om verder te reizen naar zuid india.
Het is wel verstandige om het vliegtickets nu al te regelen ik heb het ticket voor einde oktober geregeld voor 485 euro tot einde december bij reisbureau - aman reizen in rotterdam. ze zijn wel erg goed in volgens mij ze zijn zelf indiers. dus als jij het tickets wilt regelen kan gewoon bij hun… dat weet ik het wel , ik reiz al 4 jaar met hun echt nooit probleem gehad… ze hebben ook site www.amanreizen.nl.
verder kunnen ze ook helpen met het verblijf, tranfers, binnenlands vluchten of trein tickets, ik heb het mij programma samen met hun geplanned en was erg goed.
nou veel sucess met het plannen van je programma en ik wens je wel leuk tijd in india & nepal…
grxx
renuka