Alleen in India

Hallo beste reizigers,

ik vind het echt doodeng, maar ik ga het doen: zo’n 3 of 4 maanden door India en Nepal reizen. Ik ben van plan eind september/begin oktober te vertrekken. In mijn eentje. 19 jaar. Meisje. Oei!
Tips? JA GRAAG! Spannend, maar waanzinnig, te gek. Elke tip is welkom!

Bedankt!

Groetjes, Arinde

Hallo,

Je hoeft je geen zorgen te maken, heel veel mensen reizen alleen door India waaronder ikzelf.
Ik ben dan wel 50 jaar maar reis ook als vrouw alleen door India en heb nooit iets engs meegemaakt.
En ik denk dat jij met je 19 jaar flexibeler bent dan ik. (LOL).
Veel succes.
Hannah.

als je het ECHT doodeng vindt (of als je nog niet veel hebt gereisd/gezien) zou ik kijken of je niet eerst ergens anders heen zou gaan. india is echt heel heftig. heb zelf 2 maanden in delhi gewerkt (was horrible, maar ook door bepaalde omstandigheden). ik was vreselijk blij toen mijn stage afliep en ik kon gaan chillen in thailand.

ben je wel eens in turkije/egypte/china of zo geweest?

wat je ook beslist… succes en veel plezier!

Ah die drukte went wel na een tijd zeker? Ik vond mijn verblijf in Nepal toch een goede assertiviteitscursus :slight_smile:
Ben zelf drie jaar geleden (ik was toen 20) voor een maand alleen naar Nepal getrokken maar heb er vooral in een klein nepalees kindertehuis verbleven, op die manier voelde ik me ergens echt thuis. Als je het adresje wil, dan geef ik dat met plezier! Je hoeft er niets te betalen voor je verblijf of eten, maar een kleine, rechtstreekse donatie is daar altijd welkom :slight_smile:

beste,

Ik ben ook alleen in Nepal geweest en ga nu naar India;
Nepal is een prachtig land met zeer vriendelijke mensen.
Ik heb wel een gids genomen die me naar schiterende tempels
gebracht heeft. Een taxi nemen is wel handig en kost maar
15 euro voor een ganse dag.
In Kathmandu heb je al degelijke hotels- met badkamer en
warm water- voor 5 euro per nacht!!
goede reis!

anne marie

Vorige maand ging ik met mijn gezin voor vier weken naar India. Wij zijn allemaal doof. Het was een heel leerrijke reis en wij hadden geen enkel probleem. Daar had ik af en toe toeristen, die helemaal alleen waren, gezien. Ik denk dat er geen probleem zou zijn als je helemaal alleen op reis gaat.

Filip

hoe zijn jullie naar Agra gegaan? Met de trein?

Dag Annemarie,

Je vroeg : "hoe zijn jullie naar Agra gegaan? Met de trein? "
Aan wie vraag je het ? Aan ons ?

Filip

ja

wij namen de trein vanuit New Delhi naar Agra, de treinrit duurde iets meer dan drie uur, geloof ik.

filip

Hoi,

Ik vertek 21 september ook voor 4 weken alleen naar India. Ikzelf ben ook een vrouw van 23 jaar. Ik verwacht dat het allemaal wel goed gaat komen daar. Just use your common sense! Veel plezier.

zo snel mogelijk uit Delhi vertrekken :wink:

zo snel je iets meer op de kleinere steden komt, ga je meer vriendelijke mensen tegenkomen die wel eens een babbeltje willen doen (gezien worden met toeristen is blijkbaar goed voor de status) en je bijna zeker thee aanbieden (lekker).

Vriendelijk blijven tenzij ze zelf lastig beginnen doen. Een stok doet overigens ook wonderen (apen, honden, gapers en bedelaars lopen er over het algemeen voor rond).

hallo allemaal
eind januari ga ik 8 weken vrijwilligerswerk doen in rajastan en daarna wil ik heel graag nog 1 of 2 weken rondreizen in India, om vervolgens naar andere landen te gaan. Maar ik hoor van heel veel mensen dat het toch gevaarlijk is om als meisje daar rond te reizen. Ben zelf 18 jaar. Maar ik lees hier nu dat dat niet het geval is? Heeft iemand misschien ervaring met backpacken in India en zijn er misschien steden die je toch niet moet aandoen in je eentje? Want ik zou heel graag naar Mombai en Goa gaan.
Hoop dat er iemand tips heeft!

Groetjes,
Noor

zorg ieder geval dat er mensen weten waar je bent heen gaat
neem altijd een trein of een bus taxi [GEEN LIFT VAN WIE DAN OOK]
bij elk bus station of trein station zijn speciale taxi,s van de staat pre pead
verder niks aan de hand veel studenten mee gemaakt nooit iets gebeurt:dag:

Bedankt allemaal (vanuit Chennai)!!!

hallo,
ik vertrek in juli voor een 5 tal weken naar india en nepal. Ook ik reis alleen
hebben jullie goede adressen van jeugdherbergen in new delhi en omstreken alle tips zijn welkom
groetjes

Ben tijdens mijn reis vrij veel alleen reizende vrouwen tegen gekomen.
Geen van deze vrouwen had het gevoel dat ze ‘gevaar’ liepen. Wel erg hinderlijk zijn de (jonge)mannen. Die kunnen echt letterlijk uren naar de westerse dames staren. Soms lopen ze bewust tegen je aan. Wees dan niet bang om assertief te zijn en te zeggen dat je hier niet van gediend bent!

Ik was met mijn vriendin en dat was een wereld van verschil. Haar vielen ze vrijwel nooit lastig. Wel werd er altijd gevraagd of we getrouwd waren :slight_smile:

Denk dat het wel fijner is om met een groepje mee te reizen. Vooral de eerste week is het allemaal een beetje onwennig/eng. Dan is het wel fijn als je met iemand samen bent!

Ik ga ook alleen naar India en ik moet zeggen dat ik het spannend vind…!
Maar volgens mij wordt het een hele indrukwekkende ervaring. Ik heb gelezen dat je
als alleen reizende vrouw makkelijk in contact komt met lokale vrouwen.
Ik ben benieuwd.

Hallo allemaal!
Ik ga begin januari 2010 samen met mijn vriend 4 weken rond reizen door India.
Ik vind het super spannend, 1e reis ver weg!
Doet me goed om ervaringen te lezen op deze site.
We zijn nu echt met de voorbereidingen bezig, ik laat waarschijnlijk nog van me horen met vragen welke jullie mogelijk kunnen beantwoorden!
Wat me nu even bezig houdt zijn de malaria pillen…
We komen er niet echt uit hoeveel we deze moeten aanvragen , gezien we deze op recept krijgen, vanuit de GGD.
De GGD wil precies weten in welke dorpen en steden we komen, zodat ze de hoeveelheid medicatie kunnen afstemmen hier op.
We kunnen dit nog niet precies zeggen, omdat we onze reis niet stipt uitgezet hebben.
Hoe hebben jullie dit afgestemd?
En hebben jullie ook iets van steriele naalde meegenomen, voor het geval je daar in een ziekenhuis of iets terrecht komt? Of is dat overbodig?

Groetjes, Klaartje

Ben ook van plan om in mn eentje door India te gaan reizen voor 2 maanden… Beginnen in Mumbai en afzakken naar het zuiden. Hoe zit het met taxi’s lees dat je daar beter niet alleen in kan stappen soms, is dat echt zo of valt het wel mee?