Beetje Radeloos

beste iedereen,

Heeft er iemand ervaring met het alleen reizen door India/naar India/Nepal of Tibet? aangezien ik geen reisgenoot kan vinden die mee wil zal ik toch maar in m’n eentje moeten gaan. Is dit te doen als 19 jarige?
Ik wil dit jaar ergens vanaf september toch echt gaan reizen, maar heb geen idee hoe, waar, etc.
heeft er misschien iemand tips? (plekken, organisaties, cursussen etc kan vanalles zijn…)

ben namelijk vrij radeloos wat te doen, dus tips kan ik goed gebruiken.

Groetjes, Sanne

http://members.chello.nl/h.hengelaar/index.htm

Hoi, je zal zeker niet de eerste zijn die het doet. Er is een boekje uitgegeven (in het Engels) voor alleenreizenden vrouwen. En er zijn diverse internetpagina’s met tips.

http://nvnv.essortment.com/safetravelwome_rjvg.htm
http://travel.state.gov/tips_women.html
http://www.womentraveltips.com/tips7.shtml

Suc6.

Ik denk wel dat het kan maar gezien het grote cultuur verschil en het probleem dat je niet aan iemand je verhaal kwijt kan maakt het wel moeilijker. Maar als je stevig in je schoenen staat moet je het zeker doen, het is een geweldige ervaring.

Originally posted by ‘sanne’@02-07-2004, 20:04:56
**beste iedereen,

Heeft er iemand ervaring met het alleen reizen door India/naar India/Nepal of Tibet? aangezien ik geen reisgenoot kan vinden die mee wil zal ik toch maar in m’n eentje moeten gaan. Is dit te doen als 19 jarige?
Ik wil dit jaar ergens vanaf september toch echt gaan reizen, maar heb geen idee hoe, waar, etc.
heeft er misschien iemand tips? (plekken, organisaties, cursussen etc kan vanalles zijn…)

ben namelijk vrij radeloos wat te doen, dus tips kan ik goed gebruiken.

Groetjes, Sanne**

Hoi Sanne,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil al jaren naar India maar lukt maar niet omdat ik ook maar niemand zover krijgt om met mij mee te gaan. Nu aan jouw reactie te zien…ben ik dus niet de enige. Ik heb maar mijn stoute schoenen aan getrokken en besloten om dit jaar naar India te gaan. Het maakt mij dit keer niet uit of ik alleen moet gaan. Ik hoop wel dat er intussen tijd toch iemand met mij mee wil gaan. Ben nog wel opzoek.
Waar wil jij een beetje gaan van India?
Ikzelf heb gekozen voor Noord-India…Wil er zo graag naar toe :rolleyes:
Heb ook al info gezocht…en ben gaan denken aan een rondreis. Sommige reisburo’s hebben leuke aanbiedingen voor zo’n rondreis. Het is iets veiliger voor een vrouw alleen. Je bent dan in een groep, dus misschien een idee ook voor jouw?! :slight_smile:

groetjes Sharmila

Hoi Sanne,

Ik heet Anu en ben op het moment een alleenreizende vrouw door India. Vanuit Mumbai ben ik met de trein naar Bangalore, Karnataka. gereisd. Ik verblijf hier inmiddels alweer een maand en reis morgen door naar Hampi. Mijn ervaring tot nu toe is, is dat het ervan afhangt WAAR je India alleen reist als vrouw. En je merkt snel genoeg waar je veilig en minder veilig bent. Kijk als je in plaatsen als Hampi of Mysore bent, hoef je je niet onveilig te voelen. Daar zitten immers meer toeristen en jij zal niet echt opvallen omdat je alleen reist. In Bangalore echter ga ik na tienen de straat niet meer op. In sommige wijken in Bangalore zoals op Commercial Street of Majestic loop ik niet graag alleen, al is het maar om het voortdurende gestaar van de mensen. Hier moet je trouwens wel op voorbereid zijn, het zwijgende gestaar van Indiers. Verder moet je in de trein vooral je een wat langere rit maakt nogal waakzaam zijn want mannen kunnen nogal handtastelijk worden. Het beste is om samen met iemand te reizen, alhoewel ik het tot nu toe in mijn eentje best goed red. Nou ik hoop dat je wat kan met deze informatie en mocht je vragen hebben, schroom niet om ze te stellen…

Groetjes,

Anu

Sanne,

nog even ter jouw info. Nepal is een geweldig en supermooi land met een zeer vriendelijke bevolking. Om hier alleen als vrouw te reizen moet geen werkelijk probleem opleveren en je ontmoet er toeristen bij de nete dus een reispartner is zo gevonden. Het is op dit moment alleen niet veilig om er heen te gaan, aangezien het conflict tussen de Maoisten en het leger steeds meer uit de hand loopt. Het is doodzonde dat er een burgeroorlog woedt, want het is een schitterend land. Over Tibet kan ik je helaas weinig vertellen, wat ik ervan heb gehoord is dat je verplicht ben ( als je verder dan Lhasa wil komen ) om met een groep te reizen. Alleenreizend kom je wel in Lhasa maar dan ook niet verder. NOu dat was het weer…

Groetjes,

Anu