Als vrouw in India

Dag allemaal,

Een vriendin en ik gaan deze zomer naar India. Het plan is dat we dan met zn tweeen gaan, als twee 20jarige meisjes. Nu hoor ik hier en daar dat dit een heel slecht idee is en dat je absoluut niet als vrouw alleen door India moet gaan reizen. Weet iemand hier meer informatie over te geven?

Hoe is de situatie voor vrouwen alleen in India? Zijn er gebieden waar het niet veilig is om als vrouwen alleen zonder mannelijke begeleiding te reizen? Zo ja welke gebieden zijn dit? Zijn er dingen die je moet weten of dingen die kunnen helpen als vrouw in India?

Als iemand hier advies over kan geven, heel graag en alvast hartelijk bedankt!

Groetjes

Hoi,

Ik kan je helaas (nog) geen antwoord geven op deze vraag. Ik vertrek binnenkort ook als 20jarig meisje alleen naar India. Ik heb best veel geinformeerd en gelezen en ik hoor zelf dat het prima te doen is.
Wat ik al een paar keer gelezen heb wat veel zou helpen is:

  • Een ring dragen en zeggen dat je getrouwd bent
  • Niet uitdagend kleden en respect voor de cultuur (vooral schouders bedekt en kniën)
  • Zelfverzekerd overkomen. Dus niet kwetsbaar opstellen en een uur op de plattegrond kijken, maar meteen op een taxi afstappen en doen alsof je weet waar je heen moet.
    Ik ga aan de hand van deze tips alleen proberen te reizen, het wordt voor mij ook de eerste keer. Succes!!

Groetjes Mieke

1 like

OP zich is India een veilig land om te reizen behalve natuurlijk de gebieden waar het sterk wordt ontraden om naartoe te gaan. Ik ga in december voor het eerst met m’n zusje naar India, de andere keren was ik met mijn man daar. Je wordt enorm aangestaard en mannen probeerden mij in het voorbijgaan even aan te raken of wilden mij een hand geven. Het is ongebruikelijk om mannen een hand te geven, dus namaste… In bepaalde steden zou ik 's avonds niet meer over straat gaan maar dat geldt niet alleen voor vrouwen. En reizen jullie met de trein, dan een ladies compartiment reserveren.

1 like

het is prima te doen om alleen te reizen als vrouw.
inderdaad respectvol kleden, schouders en knieen bedekt en ook geen strakke t-shirt. een sjaal over je buste/schouders doet ook wonderen.

ze staren je wel de hele dag aan, maar dat doen ze omdat er zo anders uit ziet en niet omdat je vrouw bent.

ik ben op een gegeven moment opgehouden met uitleggen waarom ik niet geloof en waarom ik niet getrouwd ben. dus gewoon zeggen dat je geloof en getrouwd bent, doet het altijd goed.

ik ben in 5 maande tijd, 1 keer ongewenst aan mijn achterwerk aangeraakt, in een moskee nog wel. terwijl ik zeer gepast gekleed was. heb ook meegemaakt dat een man met zichzelf bezig ging in de bus terwijl een vriendin van mij naast hem zat…
maar verder heb ik me nog nooit onveilig gevoeld. als het donker is, opletten dat je op drukke straten blijft… verder echt geen enkel probleem!!!

1 like