Wil erg graag naar India deze zomer. Dit plan spookt al een half jaar in m’n hoofd en het zou echt heel vet zijn als het ook gaat lukken! Wilde vrijwillgerswerk gaan doen, alleen doordat ik niet heel lang de tijd heb, lijkt het me niet dat ik me erg nuttig kan maken als vrijwilliger. Dus lijkt het me heerlijk om gewoon per trein (of per auto) door India te reizen. Één groot avontuur! Lig financieel niet zo hoog, maar denk dat 5 à 6 weken wel moet lukken om daar zoveel mogelijk van de cultuur en natuur te proeven…
Wat ik me afvraag is of het verstandig is om als vrouw alleen (19 jaar) daar te naar toe te reizen en wie weet kom ik wel andere reizigers tegen waarmee ik verder kan? Of is dit te naïef denken en moet je gewoon min. met z’n 2en? Heeft iemand daar ervaring meer? Anders zoek ik een relaxt reisgenootje die net zo denkt ongeveer over India en die ongeveer dezelfde plannen heeft en open staat voor het onbekende avontuur!
Leuk om je bericht hier te lezen.
Ik ben van plan om eind juli (rond de 20ste) t/m 24 augustus naar India te gaan. Wat veel naar voren komt over reizen in India als vrouw alleen is het volgende:
“Als solo vrouw door India is volgens mij niet gebruikelijk. Ik ken weinig mensen die het gedaan hebben. En eerlijk gezegd zou ik persoonlijk de volgende keer een reispartner meenemen. Ik sta heel sterk in mijn schoenen en heb de beste tijd gehad in India, maar het word allemaal iets gemakkelijker met iemand anders. Hierdoor word je wat meer met rust gelaten, maar het is vooral ook fijn om je ervaringen te delen met een ander. Ik heb altijd alleen gereisd en dit deed ik altijd liever alleen. Maar voor India…?”
Dit is dan ook de reden dat ik een reismaatje zoek. Ik ga voor de natuur, cultuur, spiritualiteit en strand… Bangalore, Kerala, Goa zijn de plaatsen die ik echt wil bezoeken. Zuiden/Zuidwesten van India. Waar in India zou je graag heen willen?
Hallo Damens, leuk om jullie berichten en ervaringen te lezen, ik ben net nieuw op deze site dus ik dacht, laat ik gewoon een keer proberen een
berichtje achter te laten.
Zelf ben ik al 3x in India geweest, eigenlijk 4x maar de eerste keer tel ik even niet mee omdat dat een adoptieprocedure is geweest.
India vind ik zelf een mooi en leuk land, ik voel mij er wel thuis
Als je vragen hebt over het 1 of ander, hoor ik het graag…
Lees je reactie nu pas! (had verkeerde mailadres opgegeven, vandaar dat ik nooit door kreeg via de mail als er een reactie was gekomen op dit bericht… beetje jammer…)
Onlangs heb ik m’n plannen gewijzigt en ga ik door europa reizen! (vanwege geldnood) Dus waarschijnlijk wordt het volgend jaar zomer!
Maar wel bedankt voor je reactie! Handige weetjes! Ga jij nog wel deze zomer? Heb je in tussen al een reismaatje gevonden?
Hai Corine!
Nou leuk dat je alsnog reageert.
Eigenlijk had ik hetzelfde, qua budget, maar ik wilde het zo graag dat ik toch een ticket heb geboekt. Ik heb 3 verschillende reismaatjes gedurende mijn reis en ik ga ook dingen op eigen houtje doen. Dit komt nu eenmaal zo uit, want iedereen heeft zijn eigen reisschema.
Door Europa reizen lijkt me ook superleuk! Ik neem aan dat je daar wel een reismaatje voor hebt?
Als India goed bevalt wil ik het jaar erop zeker weer gaan. Misschien contact houden? Kan ik je vertellen over mijn ervaringen. Natuurlijk ook erg benieuwd naar jouw Europa reisje:zon02:
Grtjs Nadye
Hee David!
Ik ga deze zomer vanaf begin juni tot eind augustus naar India en ik zou je graag wat vragen!
Ten eerste over de treinen: als ik op internet kijk, zijn de treinen voor de komende 1,5 maand allemaal al volgeboekt. Maar van mensen die in India geweest zijn, hoorde ik ook dat je deze gewoon ter plekke kan boeken!
Weet jij hoe dit zit?
Ik vlieg namelijk naar Delhi, en moet begin juli in Bengalore zijn!
Maar hoopte eigenlijk daar wat treinen te boeken!
Ook gezien ik alleen ga, dus dan leek het me zonde om alles al helemaal vast te leggen!
Heb jij toevallig ook nog een tip voor een Hostel in Delhi?
Alle hostels op hostelworld enzo krijgen heel veel verschrikkelijke reacties…