5 maanden stage + 1 maand alleen door India reizen als vrouw

Hallo!

Mijn naam is Hilde en ben 19 jaar, ik ga begin februari voor 5 maanden stage lopen in een ziekenhuis in de buurt van Bangalore.
Ik ga dit samen doen met een studie-genoot. De stage is van begin februari tot 4 juli.

Na de stage ben ik van plan om alleen (vrouw) rond 8 juli langzaam naar het noorden van India te reizen om vervolgens op 3 augustus weer terug te vliegen vanuit Delhi. Ik heb al verschillende verhalen gehoord dat het prima te reizen is als vrouw alleen door India. Alleen vroeg ik mij af hoe ik het 't beste kan doen met vervoer.
Mij lijkt het geweldig om dit per trein te doen, aangezien je per vliegtuig niet veel van India meekrijgt. Ik vind het super om met de locals om te gaan. Alleen is dit wle veilig en goed te doen? Ik vind ik het nog onduidelijk hoe je het nu het beste de treinkaartjes kunt kopen. Ik vind het fijn om gewoon over een periode van ± 3 dagen te plannen wat ik wil en ga doen. Valt dit te regelen met treinkaartjes?

Laatste vraag is of er iemand bekend is met het ontmoeten van medereizigers om bijvoorbeeld een paar dagen samen op te trekken?

Alvast bedankt voor de antwoorden en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!!!

Hallo Hilde,

Ik las je bericht en vroeg mij hetvolgende af;

Ik ben opzoek naar een avontuurlijke verre reis voor in de zomer (bijvoorbeeld op je op jouw aangegeven data). Echter heb ik geen reisfanaten binnen mijn vriendengroep. Daarom vraag ik mij af of het jou leuk lijkt om de gehele periode samen met iemand door India te reizen?

Groeten,
Bart