Over een week ga ik voor 5 weken naar India toe. Ik zou 3 weken vrijwilligerswerk doen in Kolkata en daarna 2 weken met een vriending reizen. Maar door problemen met de ambassade hier, moet ik het vrijwilligerswerk toch maar laten voor wat het is.
Dus het komt erop neer dat ik drie weken in mijn uppie in India zit, en ik ben er nooit eerder geweest. En dan ben ik als vrouw alleen. Heeft iemand misschien tips hie ik de drie weken een beetje veilig en leuk kan doorkomen. Ik krijg hele gemengde adviezen van niet doen tot kan heel goed in je eentje.
Zelf ben ik wel van hindostaanse afkomst, maar wel vrij westers opgevoed. Dus geen flauw idee hoe de Indiers op mij gaan reageren. Wie weet er wat meer van? En misschien zijn er ook mensen van hindostaanse afkomst (met westerse opvoeding) die naar India zijn geweest die wat tips willen geven?
Hoi Ariel,
Jammer zeg, dat het vrijwilligerswerk niet doorgaat.
Wat betreft het reizen als vrouw alleen in India, dat kan zeer goed hoor.
Als je gewoon fatsoenlijk gekleed is, is er eigenlijk niet veel aan de hand.
Het klopt dat veel Indiers het beeld hebben dat alle westerse vrouwen “hoeren” zijn, maar dat beperkt zich over het algemeen tot hooguit een opmerking.
Aangezien je van Hindostaanse afkomst bent, verwacht ik zowiezo niet zoveel problemen hoor.
Inderdaad jammer van het vrijwilligerswerk. Bedankt voor je reactie. Ik heb nog wel een tip voor andere mensen die vrijwilligerswerk gaan doen in India: niet op je visum formulier zetten dat je ook vrijwilligerswerk gaat doen in India. Dat heeft mij dus problemen opgeleverd. Maar goed, misschien is iedereen al zo slim geweest om DAT dus niet te doen.
Ondertussen zit je india-ervaring er al op! Ook ik vertrek half feb. in m’n eentje naar New delhi om vandaaruit alleen rond te trekken… heb je nog handige tips? Lijkt me zeker interessant om je ervaring te vernemen!
Bedankt, Helga.
Ook ik ben van plan om in Maart af te gaan reizen naar India om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik heb alleen nooit iets gehoord over het visum probleem. Maar als het zo is, is het een erg goede tip! Weet je ook waarom het zo is dat je dat niet op het visum formulier moet zetten?
Ik ben erg benieuwd!
Hoi,
ben ook van plan in mei naar India te gaan. Zou voor 4 weken gaan. Ben nog niet zover geweest op mijn eentje. maar wij vrouwen zijn streker dan we denken!
Wil wel weten welke ashram aanbevolen word in Rishikesh. Zou daar ook heel graag yoga volgen. begin in calcutta, dan varanasi en agra en dan rishikesh.Tips zijn meer dan welkom!!
alvast bedankt,
veel geluk en plezier in al jullie riezen
Hallo allemaal! ik lees hieronder dat het niet verstandig is om ‘vrijwilligerswerk’ op je visumaanvraag te zetten, hebben anderen hier ook ervaring mee?
Verder wil ik graag 3 maanden vanaf januari 2010 naar india. ik heb rahjastan al doorgereisd met een vriendin, dit keer ga ik alleen…maar durf ik dat wel?
misschien ook vrijwilligerswerk in het zuiden?
wat zijn de ervaringen met de stranden in India…is dat wel lekker zwemmen en uitrusten en bruinworden voordat je terugvliegt naar huis?
Dat zijn aardig wat vragen in een keer
Als je naar India wilt en je wilt vrijwilligerswerk gaan doen, kun je dat het beste niet op je aanvraag vermelden.
Ik heb al vaker gehoord (ook van mensen die ik ken) dat dat gegarandeerd problemen geeft.
Het beste kun je gewoon een vakantie visum aanvragen (dan ben je ook gelijk voor 6 maanden gedekt). Ik weet wel van iemand die een visum heeft gekregen op grond van vrijwilligerswerk. Het werd in dat geval echter een visum voor een “study” en alleen voor de duur van het project en voor de betreffende locatie.
Of je alleen durft, kan ik natuurlijk niet voor je beantwoorden, maar ik heb het zelf ook alleen gedaan en ben ook wel wat single reizende dames tegen gekomen. Mijn ervaring is dat het geen enkel probleem is, als je je uiteraard een beetje aanpast, maar je weet grotendeels hoe het gaat in India.
Over het algemeen is het in het zuiden trouwens wel wat gemoedelijker hoor.
Zelf ben ik absoluut geen strandmens, maar de stranden van Goa (Palolem bijvoorbeeld) schijnen perfect te zijn en uitstekend om te relaxen.
Houd er wel rekening mee, dat als ze je special lassi aanbieden, je weleens behoorlijk stoned zou kunnen worden, dus beter sla je die beleefd af
In zuid India zijn zat projecten.
Als je wilt kan ik je wel contact gegevens geven van Nederlanders die er zitten en zich veel met projecten bezig houden.
In 2010 ga ik ook naar India als afsluiting van een lange reis door europa en azië nu is mijn vraag kan ik een visum voor India aanvragen bij de grensovergang van Nepal naar India?
Dat klopt inderdaad, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je het hoogstwaarschijnlijk niet in 1 dagje Nepal red hoor.
Reken maar op gemiddeld 3 dagen.
Het is trouwens zonde, om als je er toch bent, niet gelijk daar het een en ander te bekijken. Toch best een flink uitstapje zeg maar
ik ben ook van plan om misschien in die periode (feb of mrt) naar india te reizen. ik moet nog vrij vragen van mijn werk. ik heb eigenlijk nooit iets met india gehad maar sinds een paar maanden voel ik op de een of andere manier ineens aangetrokken door dit land. ik heb wel eerder buiten europa gereisd en ook alleen gereisd. ik ben alleen niet eerder als backpacker rondgetrokken dus dat word denk ik toch wel een beetje wennen. ik wil ongeveer 3,5 wk weg en in die tijd door rajhastan reizen met evt een paar dagen nepal. mocht het zo zijn dat ik me niet prettig voel in noord-india dan kan ik altijd nog besluiten om naar het zuiden te gaan.
het lijkt me wel fijn om zeker de eerste dagen met iemand samen te zijn, om toch even de eerste indrukken te kunnen delen. ik vermoed dat het toch wel een beetje een cultuur-shok wordt ondanks dat ik heus wel wat gewend ben. is het contact goed dan kan je besluiten om verder te reizen en anders neem je afscheid van elkaar. heb je enig idee wanneer je ongeveer gaat. tips van anderen mbt het reizen door india zijn ook van harte welkom. ook wat betreft het vervoer in je eentje…
Ben nog even aan het kijken wat ik allemaal ga doen, maar ik wil een rondreis maken door India in twee maanden tijd (rond juli/aug/sept). Zijn er bepaalde plekken waar je medereizigers zou kunnen ontmoeten?