Alleen in India

Ik ben 2 weken terug van India waar ik alleen gereisd heb. Ik heb meestal een taxi genomen
en heb geen enkel probleem gehad. Ik heb verschillende toeristen ontmoet die ook per taxi
reisden en heb geen negatieve ervaringen gehoord. Het enige waar je rekening moet mee houden is dat de chauffeurs telkens proberen om je naar plaatsen te brengen bv om te winkelen of om te eten waar ze een procentje krijgen( meestal krijgen ze 5 % op het gespendeerde bedrag) Heel wat chauffeurs werken voor reisagentschappen, ze krijgen heel
weinig loon en onkostenvergoeding. Hun inkomen moeten ze eigenlijk verdienen met de fooien
die ze van de toeristen krijgen.

Hallo Fleppenstein,

Taxi, dat valt wel mee. Stap er maar in. Het is relatief goedkoop transport. Autoriksha’s idem dito, maar nog goedkoper. Echt lange afstanden kun je natuurlijk beter in taxi doen.
Je moet op twee dingen letten met de taxi: 1) dat je spullen niet uit de kofferbak gejat worden als de taxi ergens stil staat (soms een vriedje van de taxichauffeur) en 2) dat je niet wordt afgezet. Spreek te voren een prijs af! Ook dan proberen ze nog truuks uit te halen, zoals zeggen dat de prijs niet in roepies was maar in dollars, gewoon voet bij stuk houden. Soms helpt het om de lokale bevolking bij een woordenwisseling te betrekken. Ze zijn over het algemeen behulpzaam, en een oneerlijke taxichauffeur zuillen ze al snel herkennen. En dan is ie gauw weg hoor!
Qua weg-veiligheid: hmm tja, het verkeer daar is bizar voor ons, het is eng in het begin, vooral in een autoriksha. Maar je merkt al gauw dat de mensen daar een extra oog hebben, ze zijn zeer behendig, en ongelukken zie je opvallend weinig voor de enorme chaos die zich elke dag in het verkeer ontvouwt.
Groet, fijne reis,

Jasper Buijs

Ik ben inmiddels in India geweest en ik moet zeggen dat het goed te doen is als vrouw alleen.
Ik heb verschillende binnenlandse vluchten genomen, een bus en een aantal treinen. Iedere keer boekte ik een goed 4 sterrenhotel (novotel, Park Plaza etc) en liet me ophalen door het hotel. Dat ging prima. Ze staan dan voor je klaar bij de arrivals met een bordje met je naam en je vluchtnummer erop. Bij goedkopere hotels doen ze dat soms ook (tegen betaling).

ik zou zeggen gewoon doen , ik ben net terug uit india ben er “maar” een maand geweest met twee vriendinnen,maar aub blijf niet in he noorden hangen !!! dat doet het gros van de reizigers,maar ga ook naar Orissa,daar zie je het echte India het is er prachtig en de mensen zijn er zeer vriendelijk,en niet opdringerig,dat is in het noorden wel anders,je hebt er ook nog de vele facinerende stammen (de grondleggers van India),veel succes en een mooie reis.

een stok ?? :wacko: :retard:

Wat bedoel je precies met het noorden? Want ik heb totaal andere ervaringen hier! Vooral Rajasthan is prachtig en heeft vriendelijke bewoners. Ook Darjeeling beviel me goed. Zou echt zonde zijn als je dit deel van India overslaat!

Vooral in de bekende steden; Delhi, Agra, Varanasi vond ik de mensen opdringerig.

Zijn er alleen reizende vrouwen die een reis blog hebben bijgehouden? Kunnen de alleen reizende vrouwen iets meer vertellen over hoe ze het vonden? Heb je je ooit onveilig gevoeld? Wat vond je het lastigst/vervelends? Hoeveel geld was je kwijt voor hoe lang? Wat zijn aanraders/afraders? Ben je veel in contact gekomen met locals? Of heb je samen gereisd met andere reizigers? :slight_smile:

Ik zit namelijk te overwegen of ik van de zomer 5 weken alleen naar India zou gaan, mijn vriend wilt namelijk niet mee… en ik wil voordat ik ga stage lopen + afstuderen eigenlijk nog weg…

Samen met mijn vriend heb ik 1 maand door Z-Afrika gereisd en in 2007 en 2008 1 maand door Thailand. Ik ben wel heel erg aangetrokken door Azie en alleen naar Thailand zou ik zo doen, maar daar ga ik in 2011 ook al heen, dus wil nu wat anders… Twijfel alleen of India erg anders is dan Thailand… ik bedoel tuurlijk is het anders, maar weet gewoon niet :slight_smile:

Palaga1240

India is echt heel anders dan Thailand. Ik ben zowel in India als in Thailand een aantal maanden geweest en ik vind India vele malen hectischer en viezer.
De mensen in Thailand vond ik relaxed en rustig, in India zijn ze een stuk drukker en toch ook opdringeriger. Ik kon er wel mee leven, maar vooral in de grote steden was het soms ronduit vervelend.

Maar op je vragen over alleen reizen als vrouw kan ik geen antwoorden geven. Hopelijk zijn er op dit forum wat vrouwen die daarover wat meer kunnen vertellen!

Succes met de voorbereiding, India is het echt wel waard hoor!

Kijk vies dat is wel te handelen… je moet gewoon even je eigen Europese principes de deur uit doen. Ik vraag mij alleen af of India net zo makkelijk te bereizen is als Thailand. Ik ben een echte Thailand freak, maar voor mijn gevoel is het wel echt heel toeristisch en ingesteld op toeristen. Ik heb het idee dat dat met India minder is… maar misschien zit ik er ook wel naast!

Z-Afrika is mij eerlijk gezegd wel tegen gevallen, niet door de natuur en dingen, maar meer door de mensen. Ik vind het toch wel belangrijk om ‘goed’ in contact te staan met locals.

Daarnaast kan ik natuurlijk altijd mee gaan op een groepsreis, maar ik weet niet of mensen daar ervaring mee hebben? Het staat mij een beetje tegen: duurder, alles vlugvlug en weinig eigen invulling.

Het reizen is in India net zo makkelijk als in Thailand. Overal zijn wel bussen, treinen en zelfs vliegverbindingen. Vooral het reizen met de trein is ideaal (ondanks de enorme vertragingen!) en een geweldige manier om in contact te komen met de Indiërs.

Dat vond ik eigenlijk wel het leukste aan India, je kan altijd en overal een praatje maken. Vaak gewoon oprechte nieuwsgierigheid! Je wordt heel vaak uitgenodigd worden voor een kopje chai. Soms om gewoon wat te verkopen, maar met een duidelijke en beleefde nee kom je ook zo weer weg.

Als je trouwens makkelijk bent in contacten leggen kan je zonder problemen naar India. Zelfs als je dat moeilijk vind is het geen probleem, het viel me namelijk op dat mensen die alleen reisden juist werden uitgenodigd door andere groepen ‘solo reizigers’. In de backpack gebieden zoeken mensen elkaar op en gaan ze er samen op uit.
Daarnaast kan je natuurlijk kijken of er nog meer mensen dezelfde periode naar India gaan. Ik weet zeker dat je niet de enige bent!

1 like

he , ik lees hier je berichtje, heb jij nog dat adres voor dat kindertehuis? ben op zoek naar een leuke plek in nepal om 6 weken vrijwilligerswerk te doen.

groetjes sophie