hij kreeg toch een melding van een storing dan moet je toch ook gaan landen.daar hoef je geen goede piloot voor te zijn hoor!!!en wat betreft transavia en martin air dat jij zegt dat het ook vaak gebeurd dat hun een noodlanding moetenmaken .als jij dat zo goed weet kom dan met even met de feiten wanneer dat gebeurd is.maar vertel jij mij dan ook eens waarom er altijd problemen zijn met onur air en fly air.vind jij het normaal dat de nood deur niet dicht kan dat destoelen kapot zijn nou ja noem maar op.die toestellen worden onderhouden in turkije.en dat zegt mij genoeg!!!maar ga jij maar mooi vliegen met fly air ik heb er een keer mee gevlogen maar nooit meer!!!en bovendien die mensen die in het toestel zaten op weg naar belgie zijn met een ander vliegtuig gegaan hoor.
Niet om het één of ander maar wij hebben afgelopen juni speciaal een nederlandse charter geboekt transavia. Niet om jullie angstig te maken maar terug gingen we mooi met onur air dus wat je boekt je heb nooit zekerheid dat je terug ook met een nederlandse charter gaat.
En we hadden deze reis geboekt bij Corendon, we hebben wel keurig onze toeslag terug gehad.
Originally posted by honeybunny@19-08-2005, 15:33:43
** Hey, dank u voor je reactie!
Mij zeiden ze dat het echt een heel goede maatschappij was zonder enige vertragingen (dit jaar nog maar 1 maal vertraging op brussel) en met vliegtuigen van Jetair ofzoiets!
Kweet het niet hoor!
groetjes **
opgelet! verwar MNG airlines niet met de Belgische maatschappij van Jetair (TUI airlines Belgium), MNG heeft inderdaad voor het zomerseizoen 2005 een A300 B4-203 gestationeerd in Brussel voor TUI Belgium (moederbedrijf van touroperators Jetair, Sunjets en VIP selection)
die A300 draagt inderdaad Jetair-kleuren… Maar het is wel een MNG-toestel!!!
verder begrijp ik niet waarvan jullie al die kritiek en vooroordelen over turkse maatschappijen halen… t zijn chartermaatschappijen als alle andere…
vele turkse maatschappijen gebruiken idd. oude A300’s, maar dat zijn hele goeie toestellen hoor! velen zeggen dat de A300 de beste Airbus is die ze ooit maakten… alleen doen ze het qua geluidsnormen, technologie en vliegcomfort iets minder door hun ouderdom… ook de inrichting van de cabine is sober…maar A300’s staan bekend als echte werkpaarden: sterke motoren, en een zeer grote laadcappaciteit, zo kunnen ze veel gewicht verdragen bij het opstijgen, en zo zijn ze ideaal voor chartervluchten… alles hangt ook wel af van het onderhoud van de toestellen… kijk naar Onur… bij mijn weten is dat bij MNG geen probleem… zo hebben zo hun eigen ‘MNG technic’ - afdeling, waar het onderhoud wordt gedaan van vele turkse maatschappijen… gedaan met alle paniek dus… turkse maatschappijen deugen dus wel!
Fly Air doet het weer !
Vandaag raakte bekend dat de (Belgische) piloot van het Fly Air toestel dat vorige week na een defect diende terug te keren naar Parijs met onmiddellijke ingang werd ontslagen. De piloot had de internationaal geldende veiligheidsvoorschriften gevolgd en was na een ernstig defect teruggekeerd. Na zijn landing weigerden de passagiers nog met dit toestel te vliegen. Een bijkomende inspectie van de Fransen bracht nog bijkomende defecten, waaronder lekkende brandstoftanks aan het licht. Na reparatie mocht de piloot met een leeg vliegtuig naar Djerba. Daar kreeg hij zijn ontslag van zijn Turkse bazen !
Intussen blijkt dat zelfde oude toestel (een airbus uit de jaren '70) opnieuw te vliegen en brengt het o.a. Nederlandse en Belgische toeristen naar Turkijë.
Geert
Fly Air zou niet meer mogen vliegen wat mij betreft. Ik heb vorig jaar met zo een toestel gevlogen en toen zat al de bedrading los boven ons hoofd, rook het er verbrand enz…
Sunexpress daarentegen is een van de beste maatschappijen waarmee ik heb gevlogen !
Waarom heb je dan gekozen voor Fly Air als je weet dat het een slechte maatschappij is mss is het goedkoop maar toch heb je vaak problemen
kies dan bv voor THY thomas cook KLM
Gisteren geef een familie van mij proberen vliegen naar turkije met Fly Air ze hadden 9 uren moetten wachten aan het luchthaven ze hadde beter naar mij geluisterd…
Dit topic is oud hoor!!!
En iedere maatschappij kan vertraging hebben!:zon02:
:delete:
Als je een pakketreis boekt, dan kan je niet kiezen met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt, althans niet in België ! En ook, als het de eerste keer is, kan je niet weten hoe die maatschappij is, dat ondervind je… Kan het nog duidelijker ??
Sev…ik ben het niet helemaal met je eens, met een pakketreis, kun je hier in nederland wel degelijk de maatschappij kiezen, zo heb je de keuze uit een turkse charter, of een nederlandse…en dan nog pegasus, of onur…of transavia of martinair…(dit jaar dan nog). Het is maar net wat je wilt uitgeven voor een nederlander betaal je meer, en voor martinair heb je weer een bijdrage extra…dus je kunt wel degelijk kiezen.
Helemaal met je eens Viva dat dat wss in Nederland kan, maar hier in België kan je echt niet kiezen. Je boekt je reis en pas als je de vliegtickets hebt, dan weet je met welke maatschappij je vliegt. Ook staat het meestal in de boeken, maar dan nog kan er soms een wijziging in zitten. Hier in België heb je echt geen keuze en moet je die nemen waarmee zij vliegen. Daarom dat ik ook niet meer bij die touroperator boek…
Daarom ben ik blij dat ik niet in Belgie woon!!
Ik woonde in Nederland, maar ik vlieg toch werkelijk graag vanaf België. En veel Nederlanders, vinden ook de kleinere luchthavens een groter voordeel.En er zijn veel Belgen die vliegen vanaf Eindhoven, maar eerder voor een goede prijs, dan voor de keuze van vliegtuigen. Vroeger had je sobel air, waar wij altijd spottend soberair over zeiden. Maar ik kies zelf voor t goedkope, heb geen twijfel aan vliegtuigen,! en service?? dat zet ik dan maar op laag pitje.
Trouwens, vroeger (wat klinkt dat oud) was je onder de indruk als je met een vliegtuig op vakantie ging, tegenwoordig kan ik me schamen voor mede passagiers, hoe die zich gedragen, en vinden waar ze recht op hebben. Zulke dingen, (vernielzucht, agressie) vind je misschien ook terug op de totaal rekening!
groetjes Carine
Ik ben dus blij dat ik niet uit België kom, want ik vloog nooit meer… Ik wil kunnen kiezen met wie ik vlieg.
Trouwens, toen mijn ouders van Brussel vlogen, pakket via Nec*****nn, toen wisten ze wel degelijk met welke maatschappij ze vlogen…
Nee, van te voren weten met wie, en anders vlieg ik dus NIET!
@Beps, maar Neckermann is ook een Nederlandse touroperator… Je kan dan inderdaad zien met wie je vliegt!!!
Maar als ik in Belgie woonde, ging ik ook nooit meer naar Turkije!! of met een nederlandse of niet!!
Dat bedoel ik dus…ik vloog NOOIT MEER… Dan dus toch maar gewoon in Nederland blijven wonen, en zeker niet in België boeken
Je moet ook gewoon bij mij boeken haha…
hihi geen sluikreklame hoor, dan moet ik Hans waarschuwen hihi(en nu weer terug naar topic)
Als je iets niet gewoon bent, dan verlang je er niet naar, wij belgen weten van niets anders
Natuurlijk doorheen de jaren, weten we al een beetje ongeveer met welke maatschappij we gaan, maar ieder jaar kan een verrassing zijn, als ik op teletekst kijk naar de turkse bestemmingen, dan zie ik weer heel wat nieuwe vliegtuigen hoor.
Maar met de meeste turkse maatschappijen is niets mis mee, heb ook al eens met Thomas Cook Airlines een nare ervaring gehad (stroompanne van het vliegtuig…) dus, het kan met ieder vliegtuig hoor ! (Daarom dat ik ook liever niet meer met TC vlieg, maar ja, als we naar turkije willen dan moeten we er ook wat voor over hebben hé ?)