Fly Air; Ik heb mijn reis verzet

Hoi,

Ik ben in de meivakantie met Fly Air naar Turkije gevlogen, evenals vele malen daarvoor.
Alles ging allemaal prima en we hebben nog nooit last gehad van ongemakken.
Van de zomer zal ik er weer mee vliegen.
Je moet er gewoon niet te veel over gaan piekeren. Met andere toestellen kan er ook iets gebeuren. Je ziet, wat betreft Onur Air, hoe streng er momenteel gecontroleerd wordt.

Ik wens je een goede reis en een fijne vakantie.

Cok Selemlar, Fransijn
:wub: :wub: :wub:

hello fransijn,

wat ben ik blij dit te lezen!!! even wat positiefs over fly air… Ik ben er ook 1x mee gevlogen en over een paar weken weer… Maar ben wel bang geworden na alle negatieve verhalen… maargoed ben blij te lezen dat het bij jou allemaal goed is gegaan en je er gewoon weer mee gaat! :slight_smile: dat is tenminste beter dan alle negatieviteit van de laatste paar weken waar je echt niet blij of gerust van wordt…

kendine iyi bak!!

xx

Ik heb ook al 2 maal met fly air gevlogen en afgezien dat het toestel er van binnen niet uitzag, waren het goede reizen.
Maar toch heb ik besloten om om te boeken naar martinair, omdat ik hoorde dat fly air ook al onder verscherpte toezicht staan en noem mij scheiterig maar ik krijg dan echt de kriebels omdat ik er vanuit ga dat dit niet zomaar is. :o

Je hebt groot gelijk bomax, veiligheid gaat voor alles.
Wij gaan in de zomervakantie met Inter airlines. Ik hoop dat die beter is. En anders is het voor mij afgelopen met die turkse maatschappijen. Dan sla ik liever de vakantie een jaar over en ga dan met een veilige maatschappij die wel duurder is.

ik vlieg over 4 weken ook met fly air, en de terugreis met transavia.
ik had ook liever de heenreis transavia gehad, maar ik kon kiezen, of 3 dagen langer blijven en dan met fly, of 3 dagen korten en dan met transavia.

NOU SORRY, dan weet ik het wel.

ik vloog ook 1 dag voor het verbod nog met onur, wel veeeeeeeeel vertrangen enzo, maar geen enge dingen meegemaakt.

Alleen maar hopen dat fly air niet ook een verbod krijgt
want dan zit ik… :wink:

Volgens mij zit er een heel ander moraal achter dit verhaal… De prijzen van deze charter-maatschappijen zijn bijna 3 maal minder dan de prijzen van KLM.
deze Charter-bedrijven trekken alle klanten aan door de aantrekkelijke prijzen, Klm blijft echter duur en trekt daardoor minder klanten aan…

Ik denk dat KLM gewoon niet kan verdragen dat Onur Air en de andere maatschappijen met alle klanten ervandoor gaan en daardoor gaan ze extra goed opletten op wat deze maatschappijen verkeerd doen, terwijl ze zelf ook wel fouten maken, want Onur Air enz. laten ELKE keer, vlak voor vertrek, de vliegtuig controlleren door Britten. Er kan natuurlijk ook sprake van sabotage zijn door de “rivalen” van Onur Air. DAt is ook mogelijk, want ONUR AIR vliegt ook in andere landen (bijv. Duitsland) en ik heb internetfora gelezen dat ze daar WEL tevreden zijn met deze maatschappij. Dus…Ik denk dat er iets anders schuilt achter dit verhaal… :unsure:

Maar jullie mogen natuurlijk zelf kiezen…Ik hoor nog graag reacties van jullie

Je weet denk ik niet wat je zegt Taylan!!

Ik heb toevallig gister nog een gesprek gehad met een collega, die bij Fokker heeft gewerkt, en de turkse charters zijn werkelijk afgrijzelijk slecht!!!
Er word nou nog net niet stukkende delen met plakband gemaakt, maar als het zou kunnen doen ze het wel!
Lees eens het stukje op de alanya-pagina over het ‘incident’ van gister!!

Je veiligheid hoort op de eerste plaats te staan en daarna het geld. Als ik moet kiezen tussen 3 dagen minder en vliegen met een nederlandse charter, dan dus 3 dagen minder!!!
Groetjes
Annemiek

Maar wie zegt dat er geen sprake is van Sabotage door de andere maatschappijen ???
Ik zeg ook dat er SPRAKE is van sabotage, niet dat het zo is…

Groetjes,
Taylan

Originally posted by taylan1802@30-06-2005, 23:49:39
**Ik denk dat KLM gewoon niet kan verdragen dat Onur Air en de andere maatschappijen met alle klanten ervandoor gaan …
**

Dit is werkelijk je reinste kolder.
De KLM werkt in een compleet ander segment. De KLM verzorgt lijndiensten en vliegt niet eens op de vakantiebestemmingen in Turkije. Dit toerismeverkeer wordt overgelaten aan de chartermaatschappijen.

Maar goed, voorlopig moest zo’n Fly Air toestel gisteren weer eens een noodstop maken op Schiphol wegens een defecte motor:

Om 22.00 uur vond een soortgelijk incident plaats met aan Airbus A300 van Fly Air, een maatschappij die momenteel onder verscherpt toezicht van de IVW staat. Het toestel brak de start af vanwege schade aan de linkermotor. Ook in dit geval moest de brandweer eraan te pas komen om de remmen te koelen. Ook liep het toestel klapbanden op. De passagiers zijn na het incident teruggebracht naar de terminal.

Volgens de IVW vonden beide incidenten plaats op de Polderbaan. De woordvoerder benadrukt dat in de beide gevallen de start werd onderbroken binnen de daarvoor gestelde limieten. Meer bijzonderheden over eventuele gevolgen voor de beide maatschappijen wil de Inspectie hangende de ingestelde onderzoeken niet kwijt.

Sabotage ?? ik denk wel dat je andere maatschappijen beter te doen hebben dan te saboteren! Zou al lang geweten zijn …
Eerlijk gezegd geloof ik er niet in …

Het is wss gewoon een beetje laksheid van het technisch personeel waardoor er soms foutjes in het vliegtuig ontstaan maar sabotage ? NO WAY !

Beste Bomax,

U hebt gelijk, beter voorkomen dan genezen. We zitten nu dus al in juli. Het volgende is voorgevallen. In de nacht van 4 op 5 juli werden we van ons Hotel in Alanya opgehaald om richting Antalya vliegveld te vertrekken. Bij aankomst in de incheckbalie voor bagage konden we vernemen via het bord, dat we ipv 05.00 een vertraging hadden tot 08.00. Dit grapje werd weer herhaald naar 10.00 uur. Uiteindelijk stond er om 10.00 uur, dat we richting gate 12 konden gaan om 10.30 uur zouden we dan vertrekken. Echter het bekende wachten herhaalde zich. Via onze Turkse medereizigers kwamen we te weten, dat de piloot geen verantwoording wilde nemen voor het toestel FLY239. Vervelende toestanden volgden, zeker nadat omstreeks 12.00 uur men liet weten, dat de leiding niet naar boven wilde komen ondanks uitdrukkelijke verzoek van de medereizigers. Ze hadden wel een andere piloot bereid gevonden om ons toe te spreken, dat het ineens wel veilig was. Unaniem hadden de 164 personen aangegeven, dat men een onderzoek wilde door mensen van Transavia of Martinair. Een ander toestel was het andere alternatief.
Uiteindelijk rond 14.00 uur werd er een oplossing aangekondigd. De reizigers werden een etentje aangeboden en om daarna vervolgens met een ander vliegtuig, waar men ook vaag was met de tijden (16.00 uur of 20.30 uur) en maatschappij (Onur Air of Martinair). In werkelijkheid werden we gedeporteerd naar terminal 2, waar we gedropt werden bij Onur Air, zonder het beloofde eten. Maar wel met een herhaling van de geschiedenis. Onur Air vlucht OHY301 16.00 uur. Vertraging tot 17.00 uiteindelijk werd het 18.00 uur. Wat we zagen was dat de linker motorkap olie lekte. Ik heb hier maar weggelaten de reacties van de aanwezige zieken, baby’s, kinderen, mensen met suiker, hoge en lage bloeddruk en dat gepaard zonder 32 uur slaap. De dure prijzen voor drank en brood, althans voor degenen die nog geld hadden, want je kon nergens pinnen. Voor degenen, die aangeven dat we paniekzaaiers zijn. Is het niet voorkomen is beter dan genezen. Wat betreft de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat is sedert 5 mei 2005 FlyAir, Onur Air en en MNG Airlines onder verscherpte toezicht. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Sabotage? Laat me niet lachen.

Rocky

ik ben net terug van een heerlijke vakantie, waarbij we op de heenreis vlogen met fly air. na alle berichten rondom deze maatschappij, en de vliegangst die ik toch al had, had ik behoorlijk de zenuwen.
op het vliegveld aangekomen, zagen we fly air aankomen en het toestel zag er gelukkig goed uit! van binnen zag het er ook goed uit en het personeel was heel vriendelijk. en eerlijk is eerlijk, ik heb een hele goede vlucht gehad. mischien hadden wij een redelijk modern toestel maar ik heb geen negatieve ervaring gehad, en zou het zo overdoen.

Even een berichtje over Fly Air. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet, maar voor mij was dit de 1e en zeker de laatste keer dat ik met Fly Air vloog. Ben erg verbaasd dat er ook nog mensen zijn die wel positieve ervaringen hebben…wel fijn voor hen natuurlijk!
Op dinsdag 5 juli zouden wij met Fly Air vliegen om 9.30 uur, naar Antalya.
Toen er geen vliegtuig bleek te staan, dacht ik: ach…een beetje vertraging, dat heb ik vaker wel dan niet gehad…dus komt wel goed. Zonder nadere uitleg van het grondpersoneel, verscheen er vertrektijd 15 uur op de borden. Oei, dit was wel erg lang…
Uiteindelijk was de ‘verklaring’ dat het slecht weer was geweest in Turkije en dat ze nu de verloren tijd nog aan het inhalen waren. Hmm…
Om half 3 stond iedereen weer netjes bij de gate, maar weer geen vliegtuig…na een aantal uren wachten bij de gate…zonder dat er ook maar iemand het fatsoen had van het grondpersoneel van Fly Air om ons iets mede te delen…kwam er rond 18 uur een man die vertelde dat ‘ons’ vliegtuig nog in Antalya was…
Het toestel had een technisch mankement en kon niet vliegen…Nouw daar sta je dan…al opgestaan om half 6 's morgens…om naar een bestemming te gaan die maar 3.5 uur vliegen is…en dan sta je 's avonds nog steeds op Schiphol.
Het erge is dat er nauwelijks tot geen informatie werd verstrekt, niemand wist dus waar hij/zij aan toe was.
Uiteindelijk is een deel van de mensen om 00.20 uur gaan vliegen…met een vliegtuig van Kras, dat HTC, onze reisorganisatie geregeld had. Het was Fly Air niet eens gelukt om zelf iets te regelen. Voor ons gelukkig dat we bij HTC hadden geboekt…helaas waren er ook mensen die dat niet hadden gedaan en die lieten ze mooi staan op Schiphol…
Toen we na een redelijke vlucht met een erbarmelijk uitgedroogd broodje kaas (verstrek dan maar liever helemaal niks…) 's morgens aankwamen in Antalya, bleek de bagage er niet te zijn…tja…dat zat in een ander vliegtuig en dat vliegtuig was bij een ander vliegveld geland!!! Ik dacht alleen maar: hoe krijgen ze het voor elkaar…
Toen we 18 uur (!!!) later dan gepland aankwamen bij het appartementencomplex wist ik 1 ding zeker: nooit meer met Fly Air. En niet alleen omdat zij geen veilige vliegtuigen zouden hebben, maar vooral juist omdat zij een erbarmelijk slechte service verlenen en slecht omgaan met hun klanten.
Op de terugweg hadden we ‘slechts’ 1.5 uur vertraging, de vlucht verliep redelijk. Het vliegtuig was wel in slechte toestand. De nooddeur kon niet goed open…die ‘klemde’…stoelen konden of alleen maar naar achteren en niet meer rechtop of helemaal niet naar achteren, en hetzelfde droge broodje kaas werd weer in een plastic zak op je schoot gekwakt.
Naja, het lijkt me duidelijk…Fly Air staat niet voor niets onder verscherpt toezicht, daarnaast kan een cursus ‘service verlenen naar de klant toe’ ook geen kwaad.

ja inderdaad lein 4 dan stelt die verscherpte controle niks voor. en als ik jou was zou ik die vraag ook gaan stellen aan het ivw.volgens hun staat de veiligheid op de eerste plaats.

jaja Fly Air heeft het nog maar eens kunnen doen !

lees: Vliegtuig met bestemming Brussel maakt noodlanding

Hallo, heeft er iemand eravring met MNB (mng) airlines? Ik vlieg er binnekort mee en heb speciaal gevraagd aan mijn reisbureau omn niet met onur en fly te vliegen! Is MNB beter? Ik boekte mijn reis via Thomas Cook.

Groetjes xxx

MNB is ook een turkse charter, mijn ouders zijn er verleden jaar mee weggeweest. Eigenlijk hetzelfde als Onur( :frowning: sorry wilde dat ik je iets anders kon vertellen!)

Het nadeel van de turkse charters is dat ze als paddestoelen de grond uitkomen, en als er een failliet gaat, er een ander opstaat, andere stickers op het toestel plakt en zo weer verder gaat.

Een heel fijne vakantie
Annemiek

Hey, dank u voor je reactie!

Mij zeiden ze dat het echt een heel goede maatschappij was zonder enige vertragingen (dit jaar nog maar 1 maal vertraging op brussel) en met vliegtuigen van Jetair ofzoiets!

Kweet het niet hoor!

groetjes

Wij vliegen veel met MNG en we hebben voorlopig nog nooit geen problemen gehad. Altijd een goede service en zo, echt niets op aan te merken…

Hallo

Even een reactie op de noodlanding van Fly Air, wat willen jullie nu eigelijk het toestel had ook door kunnen vliegen en dan had het misschien slechter afgelopen. De piloot kreeg een automatische melding van een storing in de moter en heeft zoals gebruikelijk een voorzorgslanding (noodlanding) aangevraagd, vind dit een hele goede zet van de piloot. Alles is op de grond grondig nagekeken en het toesel is veilig verder kunnen vliegen wat is nou het probleem. Als Martinair of Transavia een noodlanding maakt en geloof me dat komt ook regelmatig voor alleen niet in het nieuws dan hoor ik niemand klagen.

En dan het verscherpt toezicht van Fly Air dat is al 2 jaar zo omdat een toesel tijdens het taxieen in het gras terecht is gekomen, en daarna is er nooit meer iets gebeurt wat de veiligheid in problemen heeft gebracht, persoonlijk vind ik het verscherpt toezicht wel prettig omdat er dan toch een stukje extra controle uitgevoerd word.

En natuurlijk die lange vertragingen en het niet netjes of helemaal niet te woord staan van het Fly Air personeel is niet netjes, maar ze gaan in ieder geval niet met een onveilig toesel de lucht in.

Ben zelf vorig jaar met Fly Air gevlogen en vond persoonlijk dat de meiden van martinair en transavia hier nog wat van kunnen leren, echt super aardig personeel bij Fly Air, ik had vliegangst en mocht een kijkje in de cockpit nemen daar werd me het een en ander uitgelegd echt super leuk. Ik ga volgend jaar mooi weer met Fly Air omdat ik echt en prima vlucht heb gehad.

Groetjes