Fietsen in Bangkok

Hallo allemaal,

Ik heb nog even een vraagje. We willen graag met zijn vieren gaan fietsen in Bangkok. Nu alleen nog bij wie?
Ik zou heel graag ervaringen willen horen en met wie en welke tour jullie hebben gedaan. Ik vind er zoveel in bangkok. Onze voorkeur gaat een beetje uit naar RBB, omdat die ons wel wat lijkt ( bezoek schooltje, thaibox school etc).

Dus alle ervaringen zijn welkom. Alvast weer super bedankt!

Hee Charoxx,

Klinkt misschien gek, maar als ik ergens een hekel aan heb, is het dat men weet dat je komt…

Dan krijg je wellicht dingen te zien die spontaan lijken, maar het niet zijn. Ik ken RBB niet en kan hun werkwijze van hieruit natuurlijk niet beoordelen, maar het idee zou mijn idee niet zijn.

Je zou vooral een school en een Thai boxing school moeten bezoeken, maar niet als onderdeel van een tour.

Oww, en trouwens, ik heb enige jaren geleden bij Co van Kessel een tour gedaan van een halve dag rond en op de Chao Praya.
Prima verzorgd, je komt op plekken waar je niet zo snel zal komen.

Hans.

1 like

Hoi Hans,
Fijn dat je weer reageert, RBB staat voor recronatinal bangkok biking. Ze doen hetzelfde als Co., alleen kun je dus eventueel ( als ze open zijn) dat schooltje bezoeken. Lijkt me leuk voor de kinderen. Welke tour heb jij bij Co. Gedaan?

Ik heb al diverse fietstochten in BKK gedaan maar de leukste was toch nog altijd de Colors of Bangkok tour van Andre.
In een half dagdeel zie je op een leuke en minder gehaaste manier alle highlights, dit heb ik bij andere aanbieders wel anders ervaren. Daar ging je overal in een sneltreinvaart langs en vragen stellen was er al helemaal niet bij…

Hoi zaan, wie is André? Waar zit hij bij aangesloten?

@ zaan, ik heb hem al gevonden. Dat is degene die ik ook bedoel. Op tripadvisor komen hun er ook goed vanaf. Leuk, weet je ook hoe dat zit met dat schooltje? Was dat toen open?

Schooltje heb ik 1x bezocht. Midden in de sloppen, in een straatje ergens achteraf.
Maar dat had ik inderdaad niet willen missen :smiley:

1 like

Oh, heb er zin in! Ze zitten n chiang mai ook. Misschien gaan we daar nog een keer :smile::smile::smile:

Die wil ik inderdaad ook nog wel eens doen, lijkt met wel een uitdaging want de omgeving van CM is best heuvelachtig…

Kijk op deze website daar staan alle Bangkok fiets tours vermeldt:

Er zijn halve dag, hele dag en zelfs meerdaagse fietstochten in Bangkok.

1 like

@ernst-Otto. Bedankt voor de link!

Graag gedaan nu heb je zo veel keuze dat je er niet meer uit komt :slight_smile:
Laat maar weten of je tips nodig hebt.

Beste Charroxx,

Ik werk bij Recreational Bangkok Biking dus ben dus niet objectief, maar ik kan je onze Colors of Bangkok tour absoluut aanraden. Je komt op plekken in Bangkok waar je zelf als toerist nooit zou komen en krijgt dus een heel ander, niet-toeristisch Bangkok te zien. Tijdens onze Colors of Bangkok tour is een van de stops inderdaad een schooltje, midden in een van de sloppenwijken.
Daarnaast rijd je met de gids door de ‘long van Bangkok’, een prachtig groen deel van Bangkok waar je over smalle verhoogde paden rijdt, zonder auto’s, tuk-tuks en de hectiek die toeristen normaal in Bangkok ervaren !
Naast meerdere fietstochten in Bangkok e.o. bieden we ook fietstochten aan in Chiang Mai e.o., Pattaya en Ayutthaya.

Groeten uit Bangkok !

1 like

Cool Dave - eigenlijk is iedere fietstocht door Bangkok een SUPER beleving omdat je nooit weet wat je nu weer gaat zien of beter… gaat beleving.

Ons advies is GA FIETSEN in Bangkok.

Met natuurlijk de zonnigste groeten uit Bangkok,

Ernst-Otto

Tja, eigenlijk zijn we er al uit. We komen met zijn vieren 17 of 18 juli lekker fietsen. Het word de color of bangkok tour. Moeten we echt van te voren boeken? We komen de 16 e aan en gaan de 19 e weg uit Bangkok. Wat denk jij Dave, loopt het dan storm of kunnen we boeken als we er zijn?

Hi Charroxx, juli is natuurlijk wel hoogseizoen, dus altijd erg druk met boekingen. Mocht je al weten wanneer je wilt fietsen, dan kan je het altijd alvast via ons reserveren.
Fietsen er trouwens kinderen mee onder de 12 jaar ?

De Colors of bangkok is echt aan te bevelen. Dit vond ik persoonlijk de beste tour. Ik heb diverse fietstochten in Bangkok gedaan, bij Recreational Bangkok Biking en Co van Kessel Bangkok tours. Stuk voor stuk top fietstochten, al heeft bij mij Colors of Bangkok een lichte voorkeur.

1 like

Hoi Dave, nee onze kinderen zijn 14 en 16. We hebben even overlegd en willen graag boeken voor de 18e juli, ’ s morgens. Gaat dat zo, of boek ik gewoon via de site? Leuk, we hebben er zin in. Nog maar 6 weken!!!

Hoi Charroxxx,

Het makkelijkste is om even een berichtje via de website te sturen, dan kan ik het direct voor jullie reserveren en bevestigen.
6 weken zijn zo om, dus nog even volhouden !

Groeten uit Bangkok !

Hoi Dave,
Ik heb jullie gemaild onder de naam Karen Breeuwer. Fiets jij ook als gids?

Groetjes, Karen