Fietstocht door Bangkok met kids...

Welke organisatie kiezen…co van kessel of The Colors of bangkok of ?

Colors of Bangkok uiteraard, al ben ik niet objectief :slight_smile:

Indien de kinderen jonger zijn dan 12 jaar, behandelen wij (Recreational Bangkok Biking) families altijd als prive-tour (soms maken we een uitzondering voor NL kinderen van 10-11 jaar aangezien zij over het algemeen goed kunnen fietsen), dit is zoveel beter voor de ouders als de kinderen om optimaal van de tour te kunnen genieten en op deze manier kunnen we altijd een extra stop inlassen of de route enigszins aanpassen indien noodzakelijk.

Het eerste deel fietsen we door smalle straatjes en kleine lokale gemeenschapjes. Dan nemen we de longtailboot naar de overkant van de Chao Phraya rivier en kom je in een heel andere wereld terecht. Een prachtig groen gebied, dat ook wel bekend staat als de ‘Groene Long’ van Bangkok.
Om een korte indruk van Colors of Bangkok te krijgen, kan je dit filmpje eens bekijken:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“0AUJlzAHJWk” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Ziet er leuk uit! De kids zijn 7,9 en 11 jaar. Ik zou evtl de jongste achterop de fiets willen nemen aangezien hij nog niet supergoed kan fietsen, hebben jullie ook een fietsstoeltje voor hem dat hij toch ook een beetje comfortabel zit? Hoelang duurt de gewone toer? In het weekend kon je er nog 1,5 uur a 2 uur extra bijnemen…is dat te doen met kinderen? Wat zijn de prijzen voor een volwassenen/kinderen voor de gewone toer? voor de uitgebreide toer? Bedankt voor de info!

Ik heb ze beide gedaan, en mijn voorkeur gaat zeker uit naar Colors of Bangkok.
De groep is veel kleiner waardoor er veel meer ruimte is voor stops en bijbehorende vragen.
Ook de route op zich zelf vond ik beter.

En waarom dan niet voor Co Kessel?

Zowel de reguliere Colors of Bangkok als de Weekend Editie zijn goed te doen met kinderen. Uiteraard is het warm in Thailand, maar dat is het elke dag.
Ervan uitgaande dat het dus om 5 personen totaal gaat (2 volwassenen & 3 kinderen) is de totaalprijs voor de normale Colors of Bangkok tour THB 6875 en voor de langere Weekend Editie THB 8625.
Wij hebben uiteraard ook kinderzitjes, maar vaak zijn Nederlandse kinderen van 7 jaar al te groot (of te zwaar) voor een kinderzitje. Maar dat is natuurlijk het voordeel van een prive-tour, jullie zijn alleen met je eigen gezin en geen andere mensen erbij. De gids kan dus goed rekening houden met de kids en altijd even extra stoppen.

Ziet er idd leuk uit Colors of Bangkok. We denken er over om op vrijdag 6 augustus in de ochtend de tour te doen. Is er dan de mogelijkheid om de school te bezoeken? Kunnen jullie van te voren aangeven wat er in zit? We zijn met zes personen (drie ouders en drie meiden van 17 en 14 en 11 jaar). Wat is de grootte van een groep normaal gesproken? En is het duurder wanneer je met 6 personen in een particuliere groep zit? En zijn de fietsen veilig? Ik ben ooit gevallen met een fiets in Chiang Mai omdat het slot spontaan dicht sloeg. En kunnen jullie een prijsindicatie geven? Ben benieuwd. We hebben er zin in :slight_smile:

Wij gebruiken goede fietsen (Trek/Merida) voor onze tours, en geen eenvoudige Thaise fietsen (die niet geschikt zijn voor ons grote buitenlanders), zonder slot !
Dus een slot dat spontaan dichtslaat, zal bij ons niet gebeuren :slight_smile:

Families/groepen met kinderen jonger dan 12 jaar behandelen we normaal gesproken altijd als prive-tour. Echter maken we voor Nederlandse kinderen van 10 of 11 jaar wel eens een uitzondering als ze zonder problemen met een groepje kunnen meefietsen. De meeste Nederlandse kinderen fietsen van jongs af aan al, en voor veel NL kinderen van 10-11 jaar is het geen probleem om bij een groepje aan te sluiten.

Indien jullie met je eigen groepje (5 volwassenen & 1 kind jonger dan 12 jaar) een prive-tour willen doen, is de totaalprijs THB 9625,-
De prijs om aan de groepstour deel te nemen is THB 1250,- per persoon. De grootte van onze join in groepjes is maximaal 8 personen, heel soms 9 personen.

Een beschrijving van Colors of Bangkok en wat inbegrepen is, kan je HIER vinden.
Normaal gesproken is het schooltje in de sloppenwijk van maandag t/m vrijdag geopend (m.u.v. Thaise feestdagen).

Ik heb zelf een fietstocht gedaan met Co van Kessel, de classic. Mijn dochtertje van 3 jaar zat achterop. De groep was niet groot en het was zoo ontzettend leuk dat ik het jammer vond dat ik niet een langere fietstocht had geboekt. Wij reden door Chinatown en zijn heel vaak gestopt, 2x bij een tempel, bij een park en we zijn naar een markt gegaan en daar rondgelopen. Toen met de boot naar de overkant van de rivier. De begeleiders waren heel aardig en hielpen heel veel met mijn fiets als deze de boot op moest etc zodat ik mijn dochtertje dan in de gaten kon houden etc.

Bij Co van Kessel stikte het trouwens van de Nederlanders die een fietstocht gingen doen.