The Colors of Bangkok - fietstocht in Bangkok

Colors of Bangkok of “Kleuren van Bangkok” is een 4 tot 5 uur durende fietstocht door de metropool Bangkok. De excursie start vanaf Soi 71, Rama 3 Road, wat gemiddeld 3 tot 5 kilometer is van de meest gebruikte hotels in Bangkok en per taxi binnen 20 tot 40 minuten te bereiken is.

Bij deze tour, ontwikkeld door RBB, is het recreatieve aspect naast onze veiligheidsnorm een prioriteit. Hierdoor kan ieder gezond persoon die zelfstandig een fiets kan besturen deelnemen aan deze excursie.

Gedurende deze tour krijgen deelnemers de grote verschillen te zien die verborgen liggen in deze fascinerende metropool. Zo bezoeken we een lokaal gelegen Boeddhistische Tempel, een “sweatshop” waar ze slippers of shirts maken, maken we een korte boottocht in een longtail boat om de Chao Phraya rivier over te steken, zien niet alleen luxueuze villa’s en appartementen maar bezoeken ook enkele slums en de mensen die er wonen en werken.We bezoeken een open-air Muay Thai school (Thai boxing), een door Mon gebouwde chedi, een lokale basisschool en fietsen door het groenste gebied van Bangkok (de Bangkok Jungle) waar U de planten van thuis zult herkennen alleen zijn ze hier iets groter.

1016982_10152116634879466_89095724_n.jpg

Het grootste gedeelte van “Colors of Bangkok”, is niet toegankelijk voor auto’s en ander zwaar verkeer. Dit resulteert in een 95% verkeersvrije route.

Gedurende de excursie stoppen we ongeveer elk uur om wat te rusten en deelnemers te voorzien van water of frisdrank. Lunch is inclusief.

NB: Indien bovengenoemde scholen gesloten zijn worden deze overgeslagen.

Tijdens onze tour krijg je een deel van Bangkok te zien dat je zelf nooit zult zien als je de stad op eigen gelegenheid gaat verkennen. Je hebt Bangkok niet gezien als je niet hebt gefietst !

Colors of Bangkok start dagelijks om 08:00 en 13:00 uur en de prijs is 1250 Baht per persoon (join in tour).

Gezinnen met kinderen jonger dan 12 jaar behandelen wij altijd als prive-tour. Op deze manier kunnen wij ons focussen op de jongste deelnemers en indien nodig de route wat aanpassen of een extra stop inlassen. Voor Nederlandse/Belgische kinderen van 10 of 11 jaar maken wij wel eens een uitzondering als de ouders ons vertellen dat de zoon/dochter goed kan fietsen en makkelijk met een groepje mee kan doen.

Kijk voor meer informatie of het maken van een reservering op onze **WEBSITE.

**Naast onze Colors of Bangkok bieden wij nog meer fietstochten in Bangkok aan, evenals fietstochten in Ayutthaya, Pattaya, Chiang Mai en Hua Hin.

1 like

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“CTCMniwAM6c” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Ziet er heel gaaf uit!!! Kan niet wachten begin juli of augustus ben ik zeker van de partij!!!

Via Wereldwijzer app

Je bent van harte welkom :slight_smile: !

Vorige week heb ik de Ayutthaya tour gedaan en dat is ook zeker een aanrader!

1 like

Fiets je met deze tour ook door Chinatown? Of bij een van de andere tours die op de site staan?

Via Wereldwijzer app

Beste Kimberly,

Onze tours gaan niet door Chinatown. Chinatown is m.i. heel goed op eigen gelegenheid te bezoeken, wandelend door de kleine straatjes.
Colors of Bangkok laat gasten kennismaken met het niet-toeristische Yannawa district en het Phra Pradaeng district, de ‘Jungle van Bangkok’, aan de andere kant van de Chao Phraya rivier. Met onze Colors of Bangkok fietstocht kom je op plekken waar je zelf nooit zou komen, ver weg bij de bekende toeristische bezienswaardigheden.

1 like

Is er ook een fiets met een kinderzitje? Ik wil binnenkort naar BKK en vorige keer dat ik er was heb ik geen fietstocht gedaan en daar heb ik enorm spijt van en deze fietstocht lijkt me geweldig maar ik ga nu met een kleine peuter van 2,5 jaar naar BKK en die kan nog niet zelf fietsen.

Beste eenelfje,

Excuus voor het late antwoord, maar ik ben net terug van een korte vakantie in Krabi…
Wij hebben ook kinderzitjes beschikbaar dus de kleine peuter kan zeker mee. Families met jonge kinderen behandelen wij wel altijd als prive-tour en laten we nooit met een groep meegaan. Dit is zoveel beter voor zowel de ouders als de kinderen. Op deze manier kunnen onze gidsen al hun aandacht op de familie richten en een extra stop inlassen of eventueel de route wat aanpassen indien noodzakelijk.
Je kunt altijd even het contactformulier op onze website invullen indien je een prijsopgaaf wilt hebben of een reservering wilt maken (www.bangkokbiking.com).

Dave

Klinkt goed!! Thanks ik zal het contactformulier opzoeken.

Hoi Dave,
Even een vraagje, ook dit jaar willen we weer een fietstocht met jullie maken, maar de keuze is reuze :slight_smile: Colors of BKK hebben we gehad en was super. Nu wilden we wel in Chiang Mai, maar we weten niet wanneer we daar zijn tijdens onze reis. Is gewoon vervelend plannen. Dus is onze keuze weer op BKK gevallen en wel op de Damnoen Saduak tour. Nu willen we dat op de laatste dag van onze reis doen. Op de dag dat we terugvliegen. Nu staat op de site dat het start om 8 uur, maar tot hoe laat is het? Is er bij jullie in de buurt ook een leuk guesthouse, omdat we de vorige keer te laat waren ondanks dat we ruim op tijd waren vertrokken, maar geen taxichauffeur werkte mee. Lijkt ons dus handig om al in de buurt te zitten en na de tour nog ff rustig douchen en zitten voordat we 's avonds naar het vliegveld gaan. Heb je ideeen?

Groet,
Karen

Hi Karen,

Leuk dat jullie weer willen komen fietsen bij ons! Colors of Damnoen Saduak is een erg leuke tour om te doen, prachtig groen gebied en weinig verkeer.
Sathorn en Silom zijn niet al te ver bij ons vandaan en daar zitten tientallen hotels. Guesthouses zullen er ongetwijfeld ook wel zitten, maar die ken ik eigenlijk niet. Een ‘hostel’ waar je eens naar zou kunnen kijken is het ‘Silom Art Hostel’. Ken het zelf niet, maar heb het al eens eerder aan klanten doorgegeven en die vonden het prima.
Website: http://www.silomarthostel.com/

Normaal gesproken zijn we rond 16:00 uur terug van Colors of Damnoen Saduak, maar dit ligt ook een beetje aan de situatie op de weg terug.

Hallo Dave,
Wij willen waarschijnlijk de fietstocht ‘The Colors of Bangkok’ deze zomer gaan doen. Is het mogelijk om vanaf de Khao San Road jullie locatie met het openbaar vervoer te bereiken (boot, skytrain etc). Weet jij wat de kosten van een taxi ongeveer zijn (4 pers) vanaf Khao San Road naar jullie?

Bedankt voor je reactie.
Irma

Beste Irma,

Leuk dat jullie bij ons willen komen fietsen! Khaosan is hemelsbreed maar een 15 km bij ons vandaan, echter is het altijd erg druk op en rond Khaosan en willen niet alle taxi’s de meter aanzetten. Mochten jullie met de taxi naar ons toe komen, dan raad ik jullie aan om 1 uur voor start van de tour te vertrekken (dus 7:00 uur vertrekken bij de ochtendtour, en 12:00 uur vertrekken bij de middagtour). Zorg dat je een taxi hebt die de meter aanzet, dit zal je rond de THB 150,- enkele reis kosten. Daarnaast kan je hem het beste de expressway laten nemen, waar je wat tol voor moet betalen (vermoedelijk THB 50,-).

Er is geen skytrain station rond Khaosan Road (oude stad). Je kunt natuurlijk eerst met de taxi naar het dichtstbijzijnde skytrain station (National Stadium), waar je een skytrain kunt nemen naar Chong Nonsi, en vanaf daar weer een stukje met de taxi, maar dat is omslachtig en tijdrovend.

Je kunt ook bij de Phra Arthit pier de expressboot met de oranje vlag naar Taksin Pier (Central Pier) nemen en vanaf daar een taxi nemen naar ons.

Als je een reservering wilt maken, kan je het contactformulier op onze website invullen. Zou je dan in de remarks ook even de volledige voor- en achternamen van alle deelnemers willen vermelden?

Hopelijk tot over een paar maanden!

Hoi,
Bedankt voor je antwoord. Is het misschien beter om in een andere wijk (dichter bij jullie) een guesthouse/hotel te zoeken.2 jaar geleden hadden wij een hostel in de Khao San road en hebben wij een fietstocht met Co van Kessel gedaan. Nu willen wij graag wederom overnachten in een omgeving waarbij op loopafstand wel wat te beleven is (streetfood, markt, restaurant). Ik heb zitten zoeken naar accommodatie in de omgeving van China town, Hua Lamphong maar ik weet het eigenlijk niet zo goed. Heb jij tips voor ons?

Bedankt wederom voor je reactie.

Ziet er tof uit! Ik heb in Bangkok gefietst met Baja Bikes. Ook erg gaaf was dat. Kan ik iedereen aanraden

Chinatown is een erg leuke buurt om te verblijven, genoeg eten te vinden, maar waar niet in Bangkok :slight_smile:
Andere leuke omgeving is de wijk Silom. Ik heb ooit eens iemand naar Silom Art Hostel verwezen. Ken het zelf niet, maar volgens hem was het oke: http://www.silomarthostel.com/
Je zou eens kunnen kijken op Booking.com wat ik zelf een prettige website vind. Hier kan je ongetwijfeld een leuke accommodatie vinden voor de prijs die jullie willen betalen.

Net 2 dagen terug in Nederland, maar al weer bijna 4 weken geleden deze tour ook gedaan. Werkelijk fantastisch! Voor iedereen een aanrader.
Dave bedankt!

Leuk om te lezen dat jullie genoten hebben van de tour! Hopelijk tot een volgende keer :slight_smile:

Dit jaar zijn we maar kort in BKK, dus of we er aan toe komen… Maar, hoe is de Hua Hin tour?