Fietsen in BKK

Wie heeft met welke organisatie goede ervaringen voor een fietstocht in BKK ?
We hadden zeker graag een school bezocht omdat dit voor de kinderen ook leuk is …
Alle tips zijn heel welkom !

Sorry geen ervaring maar hier een paar bekende adressen

http://www.bangkokbiking.com/nl-index.phtml

Mvg:chin:

Wij hebben met de kinderen (destijds 7 en 9 jaar) een fietstocht gemaakt in Bangkok. De kinderen vonden dit één van de leukste tochtjes in Bangkok! Volgens mij was dit via Bangkok Biking. Normaal gesproken wordt er een school bezocht, maar helaas hebben wij de tocht in het weekend gedaan, dus was de school dicht. Groot pluspunt vind ik dat ze voor gezinnen met kinderen standaard een privetocht doen, met een iets aangepaste route. Wij hebben 1 wat drukkere weg moeten oversteken, verder alleen gefietst op rustige wegen/paden. Leuk is ook dat je met een longtail de rivier wordt overgezet, en dan een kant van Bangkok te zien krijgt waarvan ik het bestaan niet wist! Ik heb een aantal foto’s van de tocht erbij gezet.

:chin:Ik kan er zelfs van genieten van deze fotos bedankt Bibi:THAILAND::cambodia:

Ik ken uit eigen ervaring alleen the original: Co dus.

En Steven, was dat goed en aan te raden?

Ik heb 4 jaar geleden een tour gedaan bij Co, was erg leuk! Ben over 1,5 week weer in Bangkok en ik denk dat ik dan weer een fietstour bij hem ga doen. Alles netjes geregeld en georganiseerd :slight_smile:

ik heb bij alle twee de organisaties een fiets tocht gemaakt de laatste jaren en de tochten lijken vrij veel op elkaar ook als het op service, prijs en kwaliteit gaat.
het maakt volgens mij niet uit bij welke van deze 2 je een fietstocht maakt het is op zeker een erg mooie tocht

Na vele goede recencies van vrienden, bekenden en kennissen heb ik vorige maand de Colors of Bangkok fietstour gedaan bij Bangkok Biking van Andre Breuer (www.bangkokbiking.com). Voordeel van Bangkok Biking is dat je in kleine groepjes fietst, ik heb gehoord dat bij de andere organisaties de groepen groter zijn.

Ik kan het je absoluut aanraden om zo’n fietstocht te maken. Je komt op plekken in Bangkok waar je anders niet snel komt als toerist. Zo steek je met de longtailboot (fietsen erin) de Chao Phraya rivier over en je komt in een prachtig groen gedeelte van Bangkok. Als je niet beter zou weten, zou je niet denken dat je in Bangkok bent. Onderweg wordt er regelmatig gestopt om wat te drinken en na een paar uur krijg je een goede Thaise lunch.
Zonnebrand-creme meenemen kan best handig zijn.

Ja, was heel leuke, unieke ervaring.

Vorig jaar ook gefietst door Bangkok. De colors of Bangkok. We hadden “geluk” dat er op dat moment de rellen in Bangkok waren, zodat wij als enige met de tour meededen. Een van onze hoogtepunten van onze reis!

De colours of Bangkok heb ik ook gedaan de eerste keer dat ik naar THailand ging. Dat was echt onwijs gaaf! :slight_smile: Ik heb daar de aller lekkerste pathai (schrijf je dat zo!?) gegeten.

Vorig jaar zijn hebben we een fietstocht gemaakt met Co van Kessel. Het was een tocht van 4 uur. Je komt in straatjes waar je als toerist normaal nooit zou komen, fiets bijna door de huiskamers van mensen, over markten, komt langs tempels en gaat via de klongs (met de boot) naar de plantages. Het was het hoogtepunt van onze dagen in Bangkok. Zeker doen dus :slight_smile:

weet je ng welke toer je juist genomen had want ze bieden er verschillende aan …

Hoi,

In 2009 hebben wij met ons gezin (3 kinderen, 10 tot 15 jaar) ook de fietstocht gemaakt met Co van Kessel. Om 5.30 uur zijn we opgestaan, om 6.00 uur ontbeten en daarna zijn we naar een hotel in Chinatown gegaan, waar de fietsorganisatie van Co van Kessel gevestigd is. Om 7.00 uur zijn we begonnen met fietsen. De fietsen waren vrij nieuw, maar van Aziatische kwaliteit.
We waren met 11 mensen en 2 gidsen. Wij zijn eerst door heel nauwe straatjes, steegjes en marktjes van Chinatown gefietst. Het was kleurrijk en geurrijk. Wij zijn langs veel tempels gekomen, o.a. een Chinese tempel. Daarna zijn we met een pont naar de overkant van de rivier gegaan en daar gefietst tot we in een longtailboat gingen voor een lange tocht. Het was heel erg mooi. Hierna hebben wij door een groen gebied gereden met veel groene thee plantages. Daarna met de groep gegeten in een restaurantje aan een klong. Hierna reden wij naar een tempel waar we weer een longtailboat namen. Ik kan je zeker aanraden om deze tocht te gaan maken!

Ik heb 3 jaar geleden gefietst met ABC, echt een super ervaring! www.realasia.net

De toer: ‘From the heart of Chinatown to the Gardens of Siam’.

Volgens mij is dit ook de toer die Alaincas beschrijft.

Ik heb de tours bij Co en Andre beide gedaan en mijn voorkeur gaat uit naar Andre.
Dit omdat de groep uit maximaal 8 personen bestaat en er ruim aandacht werd besteed aan de highlights en vragen van de deelnemers. Bij de tour van Co bestond de groep uit zeker 20 deelnemers en was de aandacht dus duidelijk minder.

Door dit topic weer helemaal enthousiast. En toch nog een tour geboekt voor aanstaande dinsdag bij Andre. Ik heb al een keer een tour gemaakt, mar zeker voor herhaling vatbaar!

waar kan ik de site vinden van andre ???