Hallo ik wil graag een fietstour doen door Bangkok alleen twijfel ik nou aan welke organisatie ik deze tour moet gaan doen?
Iemand ervaring ermee? X
Via Wereldwijzer app
Hallo ik wil graag een fietstour doen door Bangkok alleen twijfel ik nou aan welke organisatie ik deze tour moet gaan doen?
Iemand ervaring ermee? X
Via Wereldwijzer app
Wij hebben ervaring met followme biketours. Hier is de website http://www.followmebiketour.com/
Ze hebben een aantal verschillende tochten. De locatie van het kantoor is vlakbij een skytrain station. Mocht je erheen gaan, doe dan Raymond de groeten
Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:
Wij hebben de Bangkok fietstocht gedaan bij Ko van Kessel, prima georganiseerd en ook erg leuk!!
En aan het einde van de vakantie nog de fietstocht colors of Damnoen Saduak via recreational biking. Ook deze was zeer de moeite waard!!
Dus onze ervaring is met beide aanbieders goed!
Via Wereldwijzer app
Ik heb wat oudere ervaring (2009) met beide. Persoonlijk vond ik de Colors van Andre beter.
-kleinere groepen, meer persoonlijke aandacht voor je vragen, leukere route.
Beide zijn prima fietstocht aanbieders. Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor Colors of bangkok van Andre Breuer.
Bedankt allemaal!
Ik wil heel graag natuur zien en de lokale bevolking zoals een monik op een school mensen die hun eten klaarmaken etc !
Langs rijstenvelden fietsen, lokale tempels die niet in de lonley planet staan bezichtigen dat soort dingen wil ik graag zien tijdens deze tour op internet kan ik niet echt wat vinden wat mijn eisen voldoet !
Via Wereldwijzer app
In principe zit je dan bij beide goed. Ik heb in 2010 en 2011 in totaal 3 fietstochten en 1 wandeltocht gedaan. Wat bv die monnik betreft kan ik me niets meer van herinneren, je ziet eigenlijk zoveel en doet zoveel andere indrukken op, dat bv zoān monnik helemaal niet meer belangrijk is.
Tot aan het groen van Bangkok vind ik beide tochten even goed met ieder zijn eigen charmes. In het groene gedeelte zitten echt paradijselijke stukken tussen, palmbomen, waterpalmen, bananenbomen, bamboe en groen, heel veel groen. En hier kreeg ik een lichte voorkeur voor Colors of Bangkok, omdat je bij deze langer door het groen fietst!
Ik zou lekker Colors of Bangkok doenā¦maar ja, ik werk dan ook voor Recreational Bangkok Bikingā¦
Rijstvelden tijdens de fietstocht in Bangkok kan je vergetenā¦die kom je niet tegen. Of je een monnik tegenkomtā¦zou kunnen, maar deze kunnen we niet van tevoren ābestellenā. Mensen die hun eten klaarmaken kom je absoluut tegen. Thaise mensen eten de hele dag door en zijn dus altijd bezig met eten voorbereiden en koken !
Tijdens Colors of Bangkok fiets je door lokale gemeenschappen (ook wel āsloppenwijkenā genoemd, maar dat klinkt zo negatief) en kan je zien hoe de armste mensen in Bangkok leven. Ook stoppen we hier bij een schooltje (kindergarten) die door ons (en alle deelnemers van de tour) gesteund wordt.
Nadat we deze gemeenschappen, in een niet-toeristische buurt, hebben bezocht, nemen we de longtailboot naar de āJungle van Bangkokā aan de overkant van de Chao Phraya rivier. Hier rijden we over verhoogde paden door een prachtig groene omgeving vol met bananenbomen en kokospalmen.
In het Thailand Reiscafe op dit forum vind je ook een filmpje van Colors of Bangkok, zodat je alvast een impressie kunt krijgen.
Onze groepjes bestaan nooit uit meer dan 8-9 personen, water/softdrink en een lunch in een lokaal restaurant zijn inclusief.
Uiteraard ben je van harte welkom om bij ons te komen fietsen en het echte Bangkok te zien, ruiken en proeven !
ps. mocht je de tour in het weekend willen doen, dan raad ik jullie de Colors of Bangkok Weekend Editie aan. Qua fietsen dezelfde route, maar bij deze tour maak je ook een rit in een samlor (Thaise riksja) en bezoek je een lokale riverside markt, erg leuk !
Ook beide gedaan, allebri erg leuk maar toch de voorkeur voor co van kessel, ook omdat je daar dwars door chinatown gaat en dat is om 7 uur sāmorgens wel erg leuk.
Via Wereldwijzer app
Ik heb met ko van Kessel gefietst, inderdaad midden door Chinatown, over de vismarkt, op de boot , van de boot , buitengebied, geweldig!
Vorige zomer ook met Co van Kessel op fietstocht geweest ⦠Chinatown in alle vroegte, langs de rivier, even van de fiets om door een āverseā markt te lopen, eten in een heel lokaal restaurantje, ver weg van het grote Bangkok ⦠zeer de moeite ⦠wellicht is het bij de andere aanbieders iets gelijkaardigs voor ongeveer dezelfde prijs ā¦
En de winnaar is gewordenā¦trommelgeroffelā¦tataaa!
Welke keuze je ook maakt het wordt in ieder geval een geweldige ervaring!
Beste krung,
Kun je die tour ook bijvoorbeeld diezelfde dag boeken en nog gaan en geldt dat ook voor chiang mai? In chiang mai wil ik namelijk ook een tour doen maar wij komen in de ochtend aan en zouden deze tour graag dezelfde dag no doen!
Via Wereldwijzer app
Hi dloves,
Het is het over het algemeen geen enkel probleem om ons 's ochtends tijdig even te bellen (Bangkok = 02-285 3955 & Chiang Mai = 05-328 2055), zodat jullie met de middagtour (start 13:00 uur) mee kunnen. Onze tours starten met minimaal 2 personen, dus jullie kunnen dan bij een bestaand groepje aansluiten.
Onze reisorganisator heeft ons net laten weten dat wij gaan fietsen met co van kessel (de 5 uren tocht).
Ik heb wel niet echt een conditie en door enkele operaties heb ik na lang fietsen veel pijn aan mijn onderrug.
Ik hoop dat ze wat vaker stoppen om even uit te rusten :s
Op de website staat dat er overal wel even wordt gestopt! Dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken !
Via Wereldwijzer app
Hoi Milkietje, wij hebben onlangs dezelfde tocht gefietst. Maak je geen zorgen hoor, mijn man heeft ms en ook geen goede conditie meer.
Maar hij heeft de tocht zonder problemen gefietst en er erg van genoten!!
Via Wereldwijzer app
Ok, super bedankt!! Nog 2weekjes ![]()
Waar ga je allemaal heen!?
Via Wereldwijzer app
Eerst 2 nachtjes Bangkok daarna 2 nachtjes Damnoen Saduak, River Kwai, Hell Fire Pass, Erawan falls
Daarna naar het noorden Chiang Rai en Chiang Mai (4 nachtjes) en dan uiteindelijk 5 nachtjes Phuket ![]()
Ik kijk er zoooo naar uit!