Fietsen in Bangkok

Hoi Karen, ik ben geen gids, maar fiets af en toe mee. Helemaal deze dagen, omdat ik de route uit m’n hoofd moet leren en de gidsen moet checken…
Als ik morgenochtend weer op kantoor ben, zal ik je direct even antwoorden !

Hallo,

Wij zijn een groep van 10 en staan op het punt colours of bangkok te boeken.
Andre vraagt om op voorhand te betalen,en met 10 personen de weekendeditie is dit 17.500 bath.

Betaalden jullie ook allesop voorhand?
En weet iemand of dat schooltje wel open is op zaterdag?
Groetjes
Klaas

Hee Klaas,

Het is Thailand, dus ik betaal nooit iets vooruit.
Misschien hebben enkele of jullie allemaal wel plotseling buikloop gekregen op juist die dag.
In het weekend is er eigenlijk maar 1 must in Bangkok: De weekendmarkt !

Hans.

Bij de Colors tour betaal je inderdaad vooruit. Ik heb het beide keren niet als een probleem gezien, het is een vertrouwd adres en alles is prima geregeld.

Of het schooltje ook op zaterdag open is durf ik je niet te zeggen…

Wacht even Hans, waarom wil je de touroperator op laten draaien voor jullie problemen (buikloop, kater, slecht weer, geen zin, etc.)?

:chin:dus de organisatie moet 10 fietsen vast houden voor die dag en maar afwachten dat je komt opdagen is ook niet helemaal fair.:dag:

1 like

Mijn persoonlijke mening :ong 1/3 van de prijs betalen op voorhand
net zoals je thuis iets in je huis laat veranderen.

Ik zal wel alles betalen hoor,het is toch geen onbekend thais reisbureautje,dan had ik niet betaald uiteraard.

We zijn 3 dagen in BKK:dag van aankomst:klongs met paleis en wat phra-daarna zaterdag fietstocht-zondag ayuthaya.
Ik zou ook graag een thaise bokswedstrijd zien,in BKK of chang mai-tips hiervoor?

Hoi zaan, gelukkig gaan we op donderdag, overmorgen:-)

Beste Klaas,

De tour dient inderdaad vooraf volledig betaald te worden. Dit is voor ons overzichtelijker dan dat wij van iedereen aanbetalingen vragen en de rest hier op kantoor laten voldoen.
De maanden juli en augustus zijn voor ons echt top-drukte. Om een goede planning te maken voor zowel gidsen als fiets-gebruik is vooruit betaling nodig.

Het schooltje in de sloppenwijk is gesloten op zaterdag en zondag, ook in Thailand hebben de kinderen hier dan weekend, maar jullie zullen tijdens de tour genoeg kinderen tegenkomen die al die buitenlanders op een fiets maar wat interessant vinden !

Charroxx, tot morgen !!

Groeten uit Bangkok,

Dave
RBB Team

Zo inmiddels weer van de fiets af. Wat een geweldige tocht hebben we met de kinderen gemaakt. We hadden echt een top gids Matthew. Een van de vele hoogtepunten voor ons was het schooltje wat door deze organisatie word gesponsord. Verder met de boot geweest, door de slums van Bangkok, stukje jungle en heel veel informatie over het leven in Thailand. We hebben echt genoten en heel veel gezweet, was superwarm vandaag. Tijdens het fietsen heb je daar helemaal geen last van door het windje. Fietsen zijn top, ontvangst was top, ondanks we een half uur te laat waren. Echt heel vroeg vertrokken, maar geen taxichauffeur wist de weg. Gelukkig een gevonden die het wel ongeveer wist. Na afloop en heerlijke lunch gehad bij hun zelf. Helemaal top! Dus als je nog twijfeld ga de color of bangkok route doen bij Recreational Bangkok Biking.
Dave bedankt! Ps fotoos zijn nog niet binnen???

1 like

Goedemorgen Charroxx,

Goed om te horen dat jullie zo genoten hebben van de fietstocht !!
Ik heb direct nadat jullie gefietst hebben een mailtje naar je gestuurd met daarin een linkje naar de foto’s die genomen zijn tijdens de tour (hetzelfde e-mailadres dat je ook voor de reservering gebruikt had).
Je zou anders ook op onze Facebook pagina kunnen kijken (Recreational Bangkok Biking), de foto’s staan er al op.
Geniet van jullie verdere vakantie in Thailand !!!

Leuk om te lezen dat het is bevallen.

Hoi,

Wij zijn begin september in Bangkok en willen dan gaan fietsen. Ik wil liever niets vastleggen, maar als dat slimmer is dan doen we dit natuurlijk wel. We reizen met ons zoontje van dan 21 maanden. Ik lees bij RBB niets over kinderzitjes, is de Colors of Bangkok tour wel geschikt om met een kindje te doen? Bij Co van Kessel lees ik veel over dat het prima kan met kids, maar de omschrijving van Colors of Bangkok staat me toch iets meer aan.

Alvast bedankt!
Groetjes,
José

Beste José,

Uiteraard hebben wij kinderzitjes beschikbaar voor de allerkleinsten, dus dit is geen probleem. Wij hebben zeer vaak families met kinderen dus we zijn hier prima op ingesteld.
Echter voeren wij tours met jongere kinderen alleen als privé-tour uit en laten we families met jongere kinderen niet met een bestaande groep meegaan. Op deze manier kunnen we extra stops inlassen en de route aanpassen indien noodzakelijk/gewenst.
September is geen hoogseizoen meer dus je kunt een paar dagen voordat je de fietstocht wilt doen altijd even contact met ons opnemen.

Vriendelijke groeten uit Bangkok,

Dave
RBB Team

Dank voor je reactie Dave, dat gaan we zeker even doen!
Groetjes,
José

Dag Dave,

Wij zijn van plan een fietstocht te doen in Bangkok op 7 april. 2 vraagjes:
-Het is dan (uitgesteld) Chakri day!? Lukt het die dag om dan alles te bezoeken (schooltje, bezienswaardigheden, …)?
-Hoeveel km is ongeveer zo een fietstocht en wat is het tempo zoal?

Bedankt!

Chakri Day (6 april) valt volgend jaar op een zondag. Dit betekent dat de volgende dag ook een vrije dag is voor veel mensen in Thailand. Het schooltje zal op 7 april dan ook gesloten zijn. We rijden er wel langs, maar er zullen dus geen kinderen aanwezig zijn. Omdat het een vrije dag is, betekent dit dat je veel spelende kinderen tegen zult komen tijdens de tour, dus je zult genoeg lachende gezichten zien en high-fives kunnen geven.
Onze Colors of Bangkok is ca. 24 km, maar er wordt op een zeer ontspannen manier gefietst. De tour duurt ca. 4-5 uur en onderweg wordt er regelmatig gestopt.

Nu twee keer een tour met Co gedaan en ik zal het zeker aanraden. Een halve dag op pad door smalle steegjes, langs tempels, met de boot, alles komt voorbij. Ga wel 's ochtends ivm de hitte!