Hoi tol299
Wat is “de Mile Post”?
The Milepost is een uitgebreide reisgids (telefoonboek formaat) over Alaska, The Yukon, BC, Alberta en NWT. A ‘must have’ als je een trip wilt plannen in deze gebieden. Is ook in NL verkrijgbaar.
Zoals Yukon2010 al zegt: DE BIJBEL voor Canada; Alaska en NWT, BC, Yukon en Alberta. Via de link Free delivery worldwide on all books from Book Depository is deze te bestellen voor € 23,25. Onze vakantie begint altijd met The Milepost.
.
Behalve het financiele kunnen er altijd andere afwegingen zijn om voor een camper te kiezen. Een jong gezin met zeer kleine kinderen bijvoorbeeld of een gehandicapt kind. En er zijn vast nog meer redenen. Kies dan zeker voor de camper. Maar niet omdat het goedkoper is!
Ik wens je hoe dan ook een geweldige tijd toe. Het is een geweldig mooi land met respectvolle mensen!
Ff een evaluatie van onze vakantie met camper in Ontario.
Het met de camper reizen was ontzettend goed bevallen. Onze kids wilde perse in hun ‘eigen bed’ slapen, ook al waren we op familiebezoek. Parkeerplaatsen zijn vrijwel allemaal erg ruim, dus parkeren ging goed. De gastank bijvullen was een beetje een uitdaging, want we waren op Manitoulin Island - de eerste plek waar we bij konden vullen was een paar uur rijden zuidwaarts (op een kruispunt aan de 6, kwamen we toch langs).
De campings hebben veelal erg krappe plekken, beetje passen en meten om alles aan te kunnen sluiten. Geweldige uitzondering hierop was camping Cape Croker, gerund door indianen: wij stonden in het bos en elke plek was mooi ruim, geen krappe zij-aan-zij bedoening. De berenmeter, de chipmunks, kampvuurtje stoken, we zaten meteen in een wildernis-gevoel, superleuk.
Je mag je camper niet zomaar aan de straat in een woonwijk parkeren, daarvoor heeft familie bij de gemeente toestemming aangevraagd (op de inrit mag wel).
Je moet er wel rekening mee houden, dat je veel tijd kwijt bent met de camper ophalen en wegbrengen. Op deze dagen hebben wij verder niet veel kunnen doen. Wij huurden bij CruiseCanada - in Bolton niet ver van Toronto. We kregen een handig boekje mee met tips en beschrijvingen van mooie plekken en advertenties van campings.
Op de ferry betaal je per voet, dus heb je een giga camper, dan moet je extra betalen. We hebben daar wat luxe camper-giganten gezien, zeg, tjonge jonge! Die moeten natuurlijk ook een grotere plek om te staan, ook wat duurder.
Als we nog eens gaan, huren we vrijwel zeker wéér een camper. Meteen maar sparen, want het was de mooiste vakantie ooit. Als je 's avonds een zwarte beer tegen komt, dan kun je je geluk niet op!
Leuk dat je laat weten hoe het geweest is.
Mooi land, Canada!
Geweldig hè Canada! Als jullie nog eens gaan; probeer dan ook eens de westkant; is nog indrukwekkender! Vergeet dan ook de Yukon niet. Wij zijn dit jaar weer naar Alaska en de Yukon geweest met de camper. Helaas hadden we een oude camper en deugden er diverse dingen niet; maar desondanks een fantastische vakantie gehad.
Beste Gejo01,
Ik kan me wel vinden in jouw verhaal. Wij zijn ervaren in het reizen door de USA, en hebben vage plannen voor een rondreis Canada.
Zijn kort geleden naar een voorlichting geweest waar zo een camper aanwezig was. Wat een klein bedje! Zelfs de hele dure campers zijn de bedden nog aan de krappe kant. Maar misschien heb je nog wat tips voor onderweg? Alleen Motels of zijn er nog andere leuke overnachtingsmogelijkheden? En ga je zonder vooraf te boeken? Bij wie huur je het best {groot en goedkoop…;-))}een auto in Canada? Welk deel is qua Natuur (we zijn USA gewend) het mooist om mee te beginnen?
Ik ben benieuwd…
Hoi hmroep,
Ik ben erg verbaasd over jouw ervaring:
Zijn kort geleden naar een voorlichting geweest waar zo een camper aanwezig was. Wat een klein bedje! Zelfs de hele dure campers zijn de bedden nog aan de krappe kant.
Wij hadden nl. een relatief kleine camper voor Canadese begrippen (C25 = 25 feet) van Cruise Canada en die vonden wij RUIM! Ik ben lang (1,83m) en mijn man ook, en ik ben ‘allergisch’ voor te korte bedden, dus daarop hebben we onze camper wel uitgezocht vanuit het boekje. Je kunt in een camperboekje of op internet per camper de maten van de bedden opzoeken en zo kom je op je favoriet.
Onze douchecabine was trouwens helemaal niks. Veel te krap. Is prima voor kleine kindjes, maar wijzelf hebben steeds gebruik gemaakt van de showers op de camping. Die waren in bijna alle gevallen gratis.
Wij hebben bijna een jaar van tevoren een aanbieding via D-Reizen geboekt bij Holiday Cars en kregen een aanbiedingsprijs met vroegboekkorting en 2 personal kits gratis.
Als je bij de keuze van de camping ook op de prijs moet letten, dan kun je in Canada ook goede keuzes maken. De prijzen die wij betaalden varieerden van 22,50 - 45 CAD per nacht. De dure camping had volop faciliteiten e.d., de goedkoopste had niet eens douches ![]()
Heel veel succes met het maken van je keuze!
Hoi,
8 jaar geleden hebben we het net even anders gedaan. We hebben toen namelijk een “groot rondje” gedaan. We zijn toen met de auto direct naar Vancouver Island gegaan, wat erg mooi was, zijn naar het noordelijke puntje van Vancouver Island gegaan, Port Hardy, en zijn toen met auto op de ferry, de Inside Passage gegaan naar Prince Rupert richting Alaska. Niet echt goedkoop, maar wel de mooiste boottocht van mijn leven… Vandaar naar de Rockies (Jasper, Banff) om daarna via Kamloops weer terug te gaan naar Vancouver om terug te vliegen. We hebben steeds B&B adressen gezocht en gevonden. Niet gepland. Soms een hotel. We begonnen in Mei en waren 3 weken onderweg.
En nu het mooiste: In Mei ga ik weer, maar nu met mijn vrouw. En weer zit ik te puzzelen, maar grote kans dat ik het precies weer zo doe. Alleen dit keer geen 3 weken, maar 4. Het was de mooiste vakantie van mijn leven en dat wordt het nu weer…
Zelf enige jaren geleden het kleine rondje gedaan. Naar het eiland, dan met de ferry naar Bella Coola (deze boot gaat maar 1 x per week) en vandaar via Kamloops terug naar Vancouver. Het is een wat onbekendere route, korter en (een stuk) goedkoper, maar ook erg mooi. De dolfijnen zwommen in de fjord naar Bella Coola met ons mee!
Veel plezier met jullie reis!
Het is wel grappig want iedereen heeft zo zijn voorkeuren maar er zijn eigenlijk alleen de volgende mogelijkheden:
- Auto plus hotel (of cabin, B&B, motel, etc)- wat luxer en duurder.
- Auto en tent. Minst dure oplossing en op zich avontuurlijk.
- Auto en tent/ cabin/hotel combinatie (dit is een logische keuze voor mensen die af en toe wat luxe willen en af en toe back to basic. Een combinatie van hotel en camper is niet logisch want dat wordt wel heel prijzig (een camper huren en dan in een hotel).
- Kleine camper van. niet zo duur, wat meer comfort.
- Grote camper. Duurst (gelijk of misschien duurder dan nr. 1, in het hoogseizoen).
Camper and campervan Rental Companies
This is a short list of the rental companies in Alberta and British Columbia for motorhome/camper/rv and van rentals. Let me know if you have any additions to the list:
**Car Rental companies: **Check priceline.com or expedia.com for the best prices
Smaller campervan rentals (2 people)/ budget rentals:
- Wicked Campers (wickedcampers) : Offices in Vancouver. Small, converted mini-vans. Cheaper, but also (in the words of a customer) “everything is a bit homemade, but it works.” Minimalist for people who are comfortable roughing it - they are one step up from tent camping and the vans do not have toilets or showers. Their mini-vans are painted in a very striking retro/graffiti style which sometimes incorporates provocative mottos or slogans. Complaints have been registered about the Australian parent company, but nothing against the Canadian subsidiary. Reviews are not so good for this company.
- RentacamperCanada (Rent a camper Canada). Office in Vancouver, close to the airport. They supply you all the equipment for a low cost minivan conversion into a campervan. You need to rent your own minivan at one of the rental companies in Vancouver and then they convert it to a minivan where you can sleep comfortable with all the required camping equipment. It is a good solution for 2 people that don’t need a complete 20 ft camper.
**Larger vans/RV/campers (3-6 people rentals)/somewhat more expensive:
**- Affordable RV: Does NOT rent motorhomes. Rents travel trailers and tent trailers. Offices in Calgary.
-Canadian Leisure RV: Offices in Calgary. Also rents tent trailers.
- Canadream : Offices in Vancouver (Delta), Victoria, Kelowna, Calgary, and Whitehorse. Also rents truck campers, camper vans.
- Cruise Canada : Offices in Vancouver (Delta), Calgary. Offers one-way and long-term rentals.
- Fraserway RV Fraserway: Offices in Vancouver (Delta), Calgary (Airdrie), Whitehorse, Toronto, Halifax. Also rents truck campers, camper vans, handicap accessible motorhomes. Fraserway is usually somewhat more expensive.
-Getaway RV Rentals: Offices in Vancouver, Vancouver Island, Kelowna, Calgary, Edmonton, and Grande Prairie. Also rents camper vans.
-High Country RV : Operating in Vancouver (airport dropoff/pickup), Calgary, Edmonton. Also rents tent trailers. One-way rentals available.
-Meridian RV Rentals : Offices in Vancouver (Port Coquitlam), 100 Mile House, BC (trailers only). Also rents Class A motorhomes, travel trailers. - Traveland RV Rentals : Offices in Vancouver (Langley). Also rents camper vans, Class A motorhomes, travel trailers, fifth wheel trailers with trucks,
- Westcoast Mountain Campers : Offices in Vancouver (Richmond), Calgary. Also rents truck campers, camper vans. Offers one-way rentals to Vancouver.
Eerlijk gezegd is het allemaal best leuk in een land als Canada maar voor ons geld uiteindelijk wat we kunnen besteden.
Een nadeel van de grotere camper vonden we het verbruik. Een nadeel van hotels is dat in het hoogseizoen je toch wel moet reserveren van te voren (of waar slaap je anders)
Mijn ervaring in Canada is juist dat, ook in het hoogseizoen, het vinden van een hotel/motel onderweg geen enkel probleem was. Niet in BC en ook niet in Ontario/New Brunswick waar we toch een aantal keer rondgetrokken hebben. Wel is het zo dat we altijd op tijd (vanaf een uur of 4) 's middags een hotel namen en als we dan soms even geen bord met “vacancy” langs de route zagen, reden we een half uurtje door en dan was er altijd wel weer iets waar we voorbij reden wat wel vrij was, zelfs in en om de steden. Een slaapplaats vind je altijd wel ergens en we hebben nooit in de auto moeten slapen…
Nu waren we dan meestal samen. Een keer zijn we met z’n 4-tjes rondgetrokken en toen hebben we wel een keer een vaste rondreis met hotels geboekt. De angst bleek echter ongegrond en later zijn we dan ook altijd op de bonnefooi gegaan zodat we niet vast zaten aan een vooraf geplande route/tijdschema en we wel zagen waar we uitkwamen. Dat kan met een camper natuurlijk ook en ook voor camperreizen zijn er vooraf uitgestippelde routes met vooraf besproken campings. Het is maar wat je voorkeur is.