Favoriete manier om Canada door te trekken

Hallo allemaal!

Ik ben wel benieuwd naar het volgende: hoe trek jij het liefste door Canada?

Auto of camper? Overnachten in motels of liever lekker een tentje in elkaar prutsen?

Indien meerdere voorkeuren: geef je favoriet!

Ik zag een post van gisteren over Kanoreis in Oost-Canada.
Zelf ben ik ook erg gek van Wildlife.

In Ć©Ć©n woord: Vet!

Het zou zo ook mijn manier kunnen worden.
Daarnaast te voet/trein/liftendā€¦
50 liter op de rug. :wink:

:thumbsup:

liftend

Van maart tot september 2010 heb ik al liftend ongeveer 15000 km afgelegd in West Canada en Alaska
Ik heb o.a. 3 keer de Alcan tussen Anchorage en Whitehorse gelift.
2 keer de Dempster highway op en af (lente en herfst)
3 keer de North Klondike highway en 1 keer de south klondike highway
1 keer de Parks highway, Richardson, Taylor en Top of the World highway
2 maal de Icefields Parkway
1 keer de alcan ten zuiden van Whitehorse. (dawson creek-whiitehorse)
ā€¦

Het is een beetje gek, maar het was fantastisch:)
Vanuit de auto heb ik Bald eagles, beren (+berenjong), coyotes, stekelvarkens, Bisons, elk (wapitihert), reeen, elanden en caribouā€™s gezienā€¦geen wolven en geen zwarte beren (enkel bruine)

Binnen enkele weken lift ik de Cassiar Highway op, van Prince Rupert tot Whitehorse.
Eerst een bezoekje aan the Queen Charlotte islands, dan aan Telegraph Creek en dan ga ik werken in Whitehorse.

Ik ga voor de camper, ik hou er wel van om alles bij de hand te hebben. 's morgens mijn eigen bakkie leut zetten, geen verplichte ontbijttijden, niet op het bed hangend tv kijken, beetje neuzelen voor de camper, toilet in de nabijheid en vooral een gespreid bedje, en geen geslouw met spullenā€¦ tenminsteā€¦zo zie ik het voor me tenslotte spreek ik niet uit ervaringā€¦ik ga zo richting Schiphol cheer, ik laat jullie weten of het zo is als ik me heb voorgesteldā€¦
Tot halverwege juni!
:dag:

Goede reis!
Als ik het zo lees, gaat die camper jou prima bevallen!! :wink:

Nou de camper bevalt primaā€¦ het weer een stuk minder :frowning: ben blij dat ik een solide dak boven mijn hoofd heb want een tent was allang doorweekt geweest

Een camper is natuurlijk wel beter dan een tent, maar behelpen blijft het.
Geef mij maar de manier om met meer comfort door Canada te reizen met een huurauto en Motels. Geen log ding om in te rijden, makkelijk parkeren en dan de ruimte van een motelkamer, niet slapen na een klim in een nauw bed boven de kabine, niet steeds zelf je bed te hoeven opmaken, niet te hoeven schoonmaken, een goede badkamer, een goed toilet dat je niet zelf hoeft te legen, maar wel je eigen bakkie koffie (of leut) zetten, niet aan een vaste ontbijttijden vast te zitten, de TV hoef je niet aan te zetten. En je mag met een normale auto overal komen, je heby veel keuze op welke plek je wilt overnachten (centrum of erbuiten). Enā€¦veel goedkoper dan een camper!

Ik spreek uit ervaring; ben al diverse malen zo door Canada (en Nieuw Zeeland) getrokken.

1 like

Ik ben het hier niet helemaal mee eens (als enthousiast RV-er). Het ā€˜behelpenā€™ vind ik reuze meevallen. Hangt denk ik vooral van het type RV af. Neem hem vooral niet te klein en dan hoef je niet in een benauwde cab-over te slapen. Eerlijk gezegd ben ik gedurende mijn 18.000 km (door BC, Alberta, Yukon, NWT en Alaska) geen wegen tegengekomen die wel voor normale autoā€™s toegestaan waren en niet voor RVā€™s. Daarnaast denk ik dat je met een RV juist meer keuze hebt qua overnachten (je kunt natuurlijk altijd een B&B of hotelletje/motel nemen voor een nacht). Bovendien zijn juist meer plaatsen en wegen bereikbaar (bijvoorbeeld de Campbell Hwy; ruim 650 km gravelweg met eigenlijk maar 1 plaats -Faro- waar misschien een B&B/hotel/motel is. Deze hwy zou ik niet in een gewone personenauto willen rijden. En als ik deze weg in een personenauto zou rijden zou ik hem met 1 stop moeten doen ipv de 4 die wij hebben gehad. Geld overigens ook voor de Dempster en Cassiar Hwy).
En of het nou echt veel goedkoper is vraag ik me af. Met een RV heb je nauwelijks kosten voor overnachten en avondeten. Volgens mij ontlopen de kosten tussen een RV en B&B/hotel/motel elkaar niet bijzonder veel.

Tenslotte is het denk ik vooral hoe je je vakantie wilt ervaren (en dat is zo subjectief als het maar kan zijn). Liever midden in de natuur (thuis zit ik al elke dag in een huis met alle luxe) met een kampvuurtje en voor 100 % je eigen tempo bepalen of wil je elke avond de luxe van een echt dak boven je hoofd. Nee Canada betekent voor mij vooral zo onafhankelijk mogelijk avonturieren en dat gaat perfect in een RV. Groot zijn ze zeker maar log zou ik ze allerminst willen noemen. Eigenlijk is de grootte ook relatief. De wegen in Canada zijn doorgaans een stuk breder dan wat wij gewend zijn dus ruimte zat.

Rob

  1. Noord-Amerika is nooit moeilijk parkeren, overal ruimte zat. In de steden lekker aan de rand van het centrum laten op een gratis parkeerterrein en met de bus verder.
  2. er zijn zat campers waar het grote bed niet eens om te zetten is naar een tafel, dat blijft gewoon een bed en hoef je niet telkens opnieuw op te maken. En dat zit gewoon achterin, niet boven de cabine (daar mogen de jongeren).
  3. kwestie van de slang in het riool hangen en de kraan openzetten. Niet al te gecompliceerd.
  4. Het is vakantie! Who needs television?! Af-en-toe even de radio aan voor de wereldomroep en dat is het.

Daarnaast: als je wilt eten heb je altijd een mooie keuken tot je beschikking (met een goede ruime koelkast), altijd een wc bij je (je zou maar de bosjes in moeten springen tijdens het muggenseizoen), etc.

Ik geef de camper wel wat meer voordelen t.o.v. de auto. :wink:

Dat hoeft ook niet. Je moet vooral doen wat je zelf leuk vindt. En ik ben het met je eens dat het een subjectief verhaal is.Behalve over de kosten dan. Dat is objectief te berekenen en daarvoor is het echt niet nodig om het CPB in te schakelen.

Een camper huren, zeker als je een grote wilt, is duur; zeker aanzienlijk duurder dan een luxe personenauto plus Motelovernachtingen. Wel alles meerekenen natuurlijk: huur, verzekeringen, hoger eigen risico, veel hoger brandstofverbruik (ook al is de benzine goedkoper dan in NL), extra kilometers bijbetalen (vaak beperkt bij campers), campinggelden (ook niet niks), extra reiskosten openbaar vervoer, etc. en de eventuele additionele motelovernachtingen, Bedenk ook wel dat je in Motels altijd een goede kookgelegenheid hebt, beter dan in welke camper dan ook, zodat de kosten voor avondeten niet hoger zijn, maar hetzelfde. Dit geld ook voor ontbijt, koffieā€¦

Voorbeeld:
Een basiscamper bij Go-Canada kost vanuit Calgary van 1 tp 22 juli (3 weken) met 4500 kilometer het lieve sommetjes van ā‚¬ 4.546,-. Brandstofverbruik 1 op 4. Plus campinggelden.

Een luxe huurauto (Chevrolet Impala) kost bij Sunny cars (de beste volgens consumentenbond) ā‚¬ 1.088,- incl .verzekeringen. Verbruik 1 op 8 dus de helft verbruik t.o.v. camper. Plus overnachtingen in motels van stel gemiddeld CA$ 125,- voor een 4 pk. (vorig jaar kwamen wij gemiddeld net onder de CA$100,- dus dat is ruim berekend).

Hier en daar zal het best wel iets goedkoper kunnen, maar dat geld voor beide.

Maar het hangt er inderdaad ook van af van af wat je prettig vindt in je vakantie te doen. Wil je naar volledig afgelegen gebieden om in de wilde natuur te zijn, dan zijn daar wellicht geen overnachtingsplaatsen en moet je er zelf voor zorgen middels een tent, caravan of camper. Maar vind je het daarnaast leuk om met de mensen kennis te maken, de cultuur te ervaren, in (het centrum van) een stadje of plaatsje te overnachten, dan heb je met een camper toch een probleem. Een camping of overnachtingsplaats is altijd buiten de plaats en ben je aangesloten (in Canada heb je inderdaad zelfs aansluitingen voor toilet maar toch), dan moet je met de bus het plaatsje bezoeken. Campers, zeker die hele grote, mogen en kunnen vaak niet in de stad parkeren. Het valt me ook altijd op waarom campermensen bij bijeenkomsten van Wereldcontact vaak zo precies kunnen vertellen hoe je met het openbaar vervoer van de camping naar de stad kunt komen. Lees ook JurjenB:

Wij pakken in Canada onze autoā€¦.
Ook in de stad, want inderdaad: parkeerplaatsen genoeg!

En hoe groot de campers dan ook mogen zijn, een motelkamer en de keuken in een motel is altijd groter, het bed comfortabeler en de televisie zet ik nooit aan. We hebben inderdaad wel leukere dingen te doen.

Zeker is ook dat er meer Motels dan campings zijn, dus wat betreft het aantal keuzes kun je echt niet verdedigen dat die groter is dan het aantal campings tenzij je inderdaad de Motels meerekent. Het valt me inderdaad wel op in Canada dat er vaak ook campers op de parkeerplaats staan bij Motels. Maar is dat dan niet omdat ze na de ontberingen ook eens luxe willen badderen en eens lekker willen slapen in een ruim bed?

Citaat:
*Voorbeeld:
Een basiscamper bij Go-Canada kost vanuit Calgary van 1 tp 22 juli (3 weken) met 4500 kilometer het lieve sommetjes van ā‚¬ 4.546,-. Brandstofverbruik 1 op 4. Plus campinggelden. ā€¦campinggelden (ook niet niks)
*
Einde citaat.

Ja, met die prijzen zou je voor hetzelfde geld in 4* hotels kunnen overnachtenā€¦ Het loont de moeite om je vooraf wat te orienteren en gebruik te maken van de vele -flinke- vroegboekkortingen. Heeft bijkomend voordeel dat je dan nog elk model kunt reserveren.
Onze laatste campertrip kostte ons ca $ 150 per dag (bij Canadream, de grootste RV die ze hebben; 6 persoons). Extra betalen voor meer kilometers valt erg mee. Gemiddeld gaan ze uit van 250 km per dag en daar moet je erg je best voor doen om dat in een periode van 4 tot 6 weken gemiddeld dagelijks te rijden.
Overigens schommelde het verbruik bij ons zo rond de 1 op 5 (lijkt muggenzifterij maar is toch 25 % zuiniger dan 1 op 4).
De overnachtingskosten op campgrounds is mi op het totale vakantiebudget ā€˜just a drop in the oceanā€™. Deze varieerden tussen de ā‚¬ 10 en $ 17,50 per dag en gemiddeld waren wij ca $ 15 kwijt.
Zonder inderdaad het CPB erbij te willen halen (die hebben bovendien momenteel wel wat anders door te rekenenā€¦) zou ik willen stellen dat het huren van een grote en luxe RV misschien iets duurder is dan het rondreizen in een personenauto met gebruik van B&B/hotels/motels maar daarvoor heb je dan ook meer mogelijkheden om onafhankelijk te reizen en dingen te zien en te beleven die je met een personenauto met gebruik van motels mist. Echter:

Citaat:*
Wil je naar volledig afgelegen gebieden om in de wilde natuur te zijn, dan zijn daar wellicht geen overnachtingsplaatsen en moet je er zelf voor zorgen middels een tent, caravan of camper. Maar vind je het daarnaast leuk om met de mensen kennis te maken, de cultuur te ervaren,ā€¦
*
Einde citaat.

Dit vind ik eigenlijk wel erg kort door de bocht. Cultuur in Canada (en volgens mij ook in andere werelddelen) is zeker niet beperkt tot steden of stedelijke gebieden. Cultuur is meer dan stedentrips, musea, terrasjes, souvenirwinkeltjes en oude stadskernen. De ontwikkeling van West Canada is relatief jong (ca 150 jaar) en de cultuur van deze ontwikkeling ligt eigenlijk als een groot openluchtmuseum voor de motorkap van je auto (of camper). Bovendien hebben wij de ervaring dat het contact met kampeerders (we zijn ook in de middle of nowhere echt mensen tegengekomenā€¦), overigens vaak Canadezen (First Nation en van westerse oorsprong), verrassend en op zā€™n minst interessant is aangezien zij een hoop kunnen vertellen over de streek waar ze vandaan komen, waar ze nu zijn en andere leuke en boeiende wetenswaardigheden. 't Is dus maar net wat voor soort cultuur je zoekt denk ik.

Citaat:*
Zeker is ook dat er meer Motels dan campings zijn, dus wat betreft het aantal keuzes kun je echt niet verdedigen dat die groter is dan het aantal campings tenzij je inderdaad de Motels meerekent. Het valt me inderdaad wel op in Canada dat er vaak ook campers op de parkeerplaats staan bij Motels. Maar is dat dan niet omdat ze na de ontberingen ook eens luxe willen badderen en eens lekker willen slapen in een ruim bed?*
Einde citaat.
Ik beweer ook niet dat er meer campgrounds zijn dan motels; alleen dat je meer keuze hebt als je met een camper op stap bent. En inderdaad, ook wij hebben een keer of twee een overnachting in onze camper verruild voor een Best Western. Niet omdat we dat zo graag wilden, maar omdat we 's avonds laat geen leuke campground konden vinden (overigens was dit ten westen van de stad Calgary). Onze ervaring is dat je rond de stedelijke gebieden weinig leuke/mooie camgrounds kunt vinden. En nee, dat was dus niet omdat we eindelijk eens in een luxe bed wilden slapen maar meer vanwege een gebrek aan een fraaie campeerplek. Een overnachting in de vrije natuur vind ik verreweg te prefereren boven een overnachting in een stad of dorp (zoals eerder gezegd, thuis doe ik dat het hele jaar door).

Tenslotte:
Citaat:
En hoe groot de campers dan ook mogen zijn, een motelkamer en de keuken in een motel is altijd groter, het bed comfortabelerā€¦
Einde citaat.
Groter is niet altijd beter en dat laatste is niet waar.

Conclusie:
Jij en ik verschillen te veel qua verwachting en beleving van het rondreizen zodat we het wellicht nooit met elkaar eens zullen worden. Is op zich niet erg. Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het liever doen zoals jij het doet, maar de argumenten die je aanvoert om vooral niet met een RV op vakantie te gaan vind ik wel heel erg negatief. Bijna alsof er maar een goede manier is om dit soort reizen te doen en daar ben ik het dus niet mee eens. Ik heb, net als jij blijkbaar, beide manieren ervaren en mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een camper.
Shall we agree to disagree?

Rob

Iedereen doen wat hij of zij zelf leuk vindt. Nu kom ik nogal eens op reizigersbijeenkomsten en dan valt het mij steevast op dat er altijd een overgrote meerderheid is van campermensen (zeker voor Canada) die mij een camper willen inpraten met de argumenten van gemakkelijker (ā€œje kunt zo je toilet aansluitenā€)?, goedkoper??, vrijer (?).

Maar ik heb me eens afgevraagd of dat wel zo is.

Gemakkelijker (ā€œalles bij de hand)ā€, dat vraag ik me af. Is een motelkamer ongemakkelijk dan? En een kopje koffie onderweg in een lokaal cafetaria in plaats van in je camper langs de weg?

Een camper goedkoper dan? Zeker niet, ook niet als je gaat shoppen naar de goedkoopste aanbiedingen (voor zowel camper als huurauto) is de camper altijd duurder. Er zijn wel aanbiedingen of vroegboekkortingen, maar dan moet je niet alleen voor de camper maar ook voor de huurauto de aanbiedingsprijzen vergelijken.

Vrijer, ook zoā€™n veel gehoord argument. Maar wat is vrijheid? Is dat alleen te vinden in de vrije natuur onder een boom?. Er zijn vele, vele motelletjes op leuke en soms unieke Locaties met prachtige uitzichten waar je ook in alle vrijheid kunt genieten. Het lijkt wel of vrijheid het alleenrecht voor campers is, maar dat is echt niet zo. Met een huurauto heb je meer vrijheid dan met een camper. Je kunt immers overal komen waar je met een camper kunt en andersom is dat lang niet altijd het geval.

Ik ben inderdaad negatief over een camper. Met alle respect, ik kan er de voordelen maar niet van in zien. Ik vind het helemaal niet avontuurlijk. Het ding is log, groot en toch relatief klein van binnen en extra milieuvervuilend om je hele hebben en houden overal naar toe mee te slepen. Ook al is het maar 1 op 5.

Waarom zijn campermensen doorgaans zo negatief over andere vormen van reizen? Het idee dat we alleen maar TV kijken op onze motelkamers is echt uit de lucht gegrepen. Vroeger gingen de reizigers met de postkoets (diligance) op reis langs herbergen. Dat was reizen puur sang. In de moderne tijd neem je een auto en motels.

Ik ben geinteresseerd in contacten met de lokale mensen van de omgeving en liefst niet met te veel toeristen. Thuis uitgenodigd worden etc. Een biertje in een lokaal barretje, een praatje met de timerman van de plaats en niet met campinggasten in de kantine van een camping. Met een huurauto heb je de vrijheid om niet op een camping te hoeven overnachten maar waar je op dat moment maar wilt. In elk plaatsje niet Ć©Ć©n maar genoeg motelletjes te vinden. Persoonlijk overnacht ik liever in een hostel al slaap je met 6 op de kamer dan op een camping. In een omgeving waar de mensen wonen en leven, waar de barretjes en winkeltjes zijn. Of een andere dag juist in een motelletje met prachtig uitzicht aan de rand van het bos.

Vind je het leuk in de kantine te zitten op de camping? Gezellig met zijn allen afwassen bij de wasbak? Dan moet je het zeker niet laten. Je kunt ook moeilijk met je camper ā€™s avonds even naar dat kroegje in het dorp dus dat moet je niet willen. Hou je van de veiligheid om in het buitenland altijd je eigen slaapplaats bij je te hebben in plaats van ā€™s avonds avontuurlijk een willekeurig motelletje binnen te stappen om te onderhandelen? Geef dan zeker je geld uit aan de huur van een camper. Dan ben je zeker.

Het hangt er ook nog van af naar welk land je gaat. Vorig jaar een vakantie volledig met het openbaar vervoer gedaan dat ook nog eens perfect op tijd ging in een werkelijk prachtig land en een geweldige cultuur en natuur. Een veilig land en ontzettend schoon. Met vriendelijke mensen en heerlijk eten. Een heel andere manier van reizen dus. Maar dat was dan ook on het mooie Japan. Moet er niet aan denken om daar met een camper doorheen te gaan. Met een huurauto overigens ook nietā€¦

If we agree?
I donā€™t think so.

Dat was inmiddels wel duidelijk. :nod:

Het enige waar ik op reageer zijn jouw generaliserende negatieve statements over het vakantie vieren in een RV (waarvan er sommige pertinent niet waar zijn overigens). Jij vind het (subjectief) waardeloos vanwege van alles en nog wat maar dat wil niet zeggen dat het (objectief) ook zo is. 't Is geen kwestie van beter of slechter, waar of niet waar of gelijk willen hebben of willen krijgen. Het is gewoon niet jouw ding. Vooral houden zo, want vakantie vieren op een manier die je niet leuk vind is knap waardeloos.

Again: agree to disagree? (vert.: zijn we het erover eens dat we het niet eens worden?).

Rob

Nog even over clicheā€™s en ukazes:

ā€œCampermensenā€ (we zijn geen speciaal ras of zo) zijn niet negatief over andere vormen van reizen (dit soms in tegenstelling totā€¦). Ze hebben alleen een voorkeur voor het reizen met een RV. Juist een RV is een voorbeeld van reizen in de ā€˜moderne tijdā€™.

1- Hotels/motels/B&Bā€™s etc en campgrounds bestaan alle bij de gratie van toeristenā€¦Het ligt voornamelijk aan de locatie of je er veel of weinig tegenkomt.
2- Biertje en praatje lukt ook op een campground. Dat van die kantines begrijp ik niet helemaalā€¦ Ik ben er in Canada weinig tegengekomen. En met een RV heb je de vrijheid om niet te overnachten in een hotelā€¦? (Ik begrijp jouw argument niet maar zoals je ziet kun je het ook omdraaien).
3- Een aantal plaatsen hebben geen hotels/motels/B&Bā€™s.
4- Op campgrounds leven (en in de buurt wonen) ook mensen (ik begrijp niet hoe je aan dit idee komt). Doorgaans zijn er geen barretjes en/of winkeltjes maar dat is ook geen primaire levensbehoefte. En met een RV kun je in het bos staan en niet aan de randā€¦(hoewel ik niet zie wat hier beter of slechter aan is?)

1-Zeker niet, ik zou niet weten wat ik daar moest doen. Ik krijg gelijk visioenen van de gezellige Hollandse meezingcampings aan de Costa del Sol. (Wat heb jij overigens met kantines, je noemt dit doorgaans in een adem met een camping). Campings met een kantine is niet ons ding maar gelukkig zijn er daar maar weinig van in Canada. Misschien heb jij ooit het ā€˜gelukā€™ gehad om op dit soort campings terecht te komen? Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat je of nooit in Canada hebt gekampeerd of, als dit wel zo is, je een erg ongelukkige hand van uitzoeken hebt gehad. Ik vind jouw beschrijving van de campgrounds namelijk wel heel erg on-Canadees want afwassen doe je gewoon in je RV en als de familie wat meehelpt is het zo gepiept.
2- Moeilijk is het punt niet. Als ik moet rijden (gewone auto of RV) drink ik niet. Ik heb meestal wel wat drank bij me in mā€™n eigen koelkast voor op de camping, dus als ik zo nodig in gezelschap wil drinken nodig ik wel wat mensen (timmermannen, ICT-ers of docenten, jawel ook die kamperen) uit om rond mā€™n eigen fireplace (nationale hobby in Canada op campgrounds) onder het genot vanā€™t een of ander te babbelen en ervaringen uit te wisselen. Dit soort ontmoetingen/activiteiten zijn volgens mij niet voorbehouden voor een hotel (alhoewel het kampvuurtje me wat lastig lijkt in een hotelkamer maar dit terzijde).
3-Het avontuurlijke van een RV zit hem erin dat het juist absoluut niet uitmaakt waar je 's avonds terechtkomt (bijvoorbeeld in plaatsen waar ze geen hotels/motels/B&Bā€™s hebben) maar slechts een Provincial Campground. En dan is het wel zo prettig om een dak boven je hoofd te hebben. Ik neem aan dat ook jij het hebben van een dak boven je hoofd enige importantie toekent.

Toch grappig dat we het beide heel anders ervaren. Echter, het beeld wat jij schetst over een RV-ers en campgrounds is wel heel cliche (en heel erg niet Canada). Misschien vanuit persoonlijke ervaring ernstig negatief? Wellicht heb je destijds een verkeerde keuze gemaakt (qua RV, land of streek of op basis van een bepaald verwachtingspatroon) en is hierdoor een wat gekleurd beeld ontstaan. Het zou hetzelfde zijn als ik de mensen die met een personenauto via hotelletjes rondreizen bang voor het avontuur zou noemen, bang voor de natuur en bang om (soms) op zichzelf aangewezen te zijn. Ze zijn erg gesteld op de veiligheid van een huis, kunnen niet zonder gezelschap en willen alle gemakken die je thuis ook hebt (over clicheā€™s gesproken dus). Ik kan me zo voorstellen dat je jezelf hier niet in wilt herkennen, maar het is oh zo gemakkelijk om dit soort ongenuanceerde beweringen als een ukaze te poneren. (Wat ik overigens niet doe aangezien ik daar een hoop mensen mee voor het hoofd stoot. Ik prefereer het om mijn voorkeur uit te spreken zonder me te verliezen in negatieve generaliserende opmerkingen over mensen die de dingen anders dan ik doen).

Het enthousiasme van mede RV-ers (in Canada) komt waarschijnlijk vooral door het gegeven dat Noord-Amerika bij uitstek geschikt is om door middel van een RV ontdekt en ervaren te worden. De infrastructuur is er bijzonder goed op ingericht (in tegenstelling tot Europa). 't Is een van de verschijnselen van de moderne tijd en representatief voor vrijheid en onafhankelijkheid.

Rob

De vraag van dit topic was:

Die vraag heb ik beantwoord. Met de voor- en nadelen zoals ik die zie. Waarom dan zo in je wiek geschoten dat je zelfs 2x een antwoord post? Ik vind een camper behelpen ja, objectief of subjectief, dat doet er niet toe. Maar ik heb nooit gezegd dat jij het niet moet doen!

De voordelen van een motel:
Ik vind een motel comfortabel, heeft altijd een goed bed, heeft vaak een ruime badkamer met bubbelbad (in Canada) om heerlijk te relaxen, een goede ruime keuken met alles erop en eraan, verwarming of airco in de zomer en een TV die je niet verplicht ben om aan te zetten. Een motel is echt altijd gemakkelijk te vinden; in Canada langs de wegen zie je al de borden met ā€œVacancyā€ al staan. Ik heb echt nog nooit geen motel kunnen vinden waar ik kon overnachten en ik ben echt meerdere keren in Canada geweest (8x). Motels liggen vaak in een leuke omgeving is het plaatsje of erbuiten met in de buurtā€¦.maar daar hebben we het al over gehad.

De voordelen van een huurauto:
Comfortabel, laag verbruik, gemakkelijk te berijden, gemakkelijk parkeren, airco.

ā€œCampermensenā€ is helemaal geen scheldwoord hoor. En ook geen ras. Hoe moet ik het anders noemen? Camperisten, RV-ers? Zeg het maar.

Motels bestaan in Canada overigens voornamelijk vanwege de grootte van het land en het daarmee samenhangende reizende werkvolk (sorry, is geen ras maar dat zijn mensen die uit werken zijn), mensen die ergens op bezoek zijn geweest, etc. Toeristen kunnen er ook gebruik van maken.

Het klinkt me toch wel een beetje onlogisch als je een dure camper huurt om motels te bezoeken, toch?

Maar van dat afwassen heb je wel een punt. Dat was in Nederland, niet in Canada. Sorry.

Overigens drink ik ook nooit als ik moet rijden hoor En ondanks dat het biertje geen eerste levensbehoefte is (dat is vakantie ook niet), vind ik het op zijn tijd wel lekker, Vooral in de zomer. Ik ga dan lopen vanuit het motel naar het barretje meeste op de hoek en val daarna heerlik in slaap in mijn comfortabele boxspring.

Verder gebruik je in je commentaar op mij zelf vooral clicheā€™s over campers. Lees het nog maar eens over. Bijv. ā€œJuist een RV is een voorbeeld van reizen in de 'moderne tijdā€. Dan heb je het niet over het milieu, toch een zorg van de moderne tijd. En: ā€œrepresentatief voor vrijheid, onafhankelijkheidā€. Dat dit exclusief geld voor campers stel ik nu juist ter discussie!

Wat mij betreft ter afsluiting:
Als je zo gemakkelijk een Nederlandse camping met een Canadese campground verward is het aannemelijk dat je nooit in Canada met een RV op stap bent geweest. De voornaamste overeenkomst tussen Canadese en Europese campings is dat je ervoor moet betalen. Voor de rest is het appels met peren vergelijken.
I rest my case.

Rob

Mijn 2e reactie betreft het onderwerp clicheā€™s en ukazes en zou off-topic gelezen moeten worden. Dat ik jouw reacties daarvoor heb gebruikt was alleen maar omdat ik dit een mooi voorbeeld vond.

Ja, laten we stoppen met flauwe opmerkingen.

Enā€¦hoe was het ?
Groeten,
Wendy

Hou is het afgelopen?
Is het inderdaad bevallen?
Of volgende keer motels?

Ha Yukon,
je bent een liefhebber van het reizen met een camper, zo te lezen. Waar heb je deze in het verleden geboekt? En welk type en wat was je er ongeveer voor kwijt?
Tips zijn welkom ;).
Hartelijke groet,
Wendy