Eten in Thailand

Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik hier op vele topics al verschillende dingen opgevangen.Dat het eten er veelal uit rijst en vis bestaat ook.
Ikzelf ben een echte vleeseter,namelijk varkens en rundsvlees.
Rijst en vis is niet echt mijn ding.Binnenkort verblijven wij in patong beach.
Ga ik er nu kilootjes afslanken of vind ik er mijn gading zoals een steak met frietjes of blijf ik op mijn honger zitten?mvg,

Witte

op Patong beach vind je genoeg restaurants waar ze een steak met frietjes serveren maar er zijn ook vele thaise resepten met vlees dus echt niet alleen met vis en er word inderdaad heel veel rijst gegeten maar ook veel noedels dus dat zou ik dan zeker wel even proberen
persoonlijk vind ik de thaise keuken echt geweldig maar ja smaken heb je in net zoveel soorten als mensen

groet dirk :chin:

1 like

Hallo,

Ik hou zelf ook niet van vis en kom zeer veel in Thailand. Ik eet het liefste thai en ze hebben er veel gerechten met vlees en kip. Dus volgens mij moet het wel goed gaan komen.

1 like

En je kunt er altijd de Subway, Mac Donalds of de Burger King nog bezoeken mocht je de rijst even zat zijn!

1 like

Thailand het meest verwesterde land van Zuidoost-Azië, kom op cheer up. Jij gaat echt geen kilo’tjes afvallen, jij gaat eerder een paar kilo aankomen, ook wel goed op de vochtiname letten in deze aangename temperatuur.

Fijne vakantie

1 like

Je weet niet wat je mist,ikzelf ben verzot op thais eten!Ik ben ook geen viseter,maar op de wijze hoe ze het klaar maken,valt het reuze mee.Natuurlijk het Thaise eten heeft ook kip gerechten ,zoals:“masserman kai” om je vingers van af te likken!(kip in cocosmelk+rijst)Witte, als je in Bangkok vertoefd moet je maar is binnenspringen(Prakop house;kao san road)achteraf zult je zeggen,"shit,georgessiam heeft gelijk"gegroet!!oja,fastfoodketens:kfc,pizzahut.:nod:

1 like

Ik ben een vleeseter en ben de laatste jaren ( in Patong ) niet omgekomen van de honger!
Je zit natuurlijk zuidelijk en hebt een overvloed aan vis en schaal-en schelpdieren maar dit is het Torremolinos van Thailand dus geen zorg de toerist vind hier alles!
Ga maar naar het Ceylon shopping en daarrond!

Smakelijk

1 like

rundvlees (neua) is meestal buffel en niet erg smakelijk-taai. Goede steaks worden ingevlogen uit Australie-dus niet echt goedkoop.
In dat soort overbekende toeristenoorden heeft ELKE Europese en andere westerse natie zijn eigen restaurant, waar de Belse frites, Franse cuisine, Duitse bratwurst, Engels breakfast etc. wordt opgediend. Dus je kan zelfs nog een ander soort culinaire toer ervan maken.
Overigens is in veel tiepies-Thaise eetstallen/kramen vis niet echt geweldig; duur, en let heel goed op hoe het wordt bewaard in de hitte. Kip is het meest gegeten non-vegetaries onderdeel.

Er is ook varkens en eend !
Lekker toch !
Maaltijdsoepen mmmmmmmmm

Zijn er eigenlijk ook mosselen verkrijgbaar,zo ja,zijn ze eetbaar en goedkoop?

Witte

ja hoor mosselen zijn er ook en die smaken ook geweldig moet ik zeggen, ik heb ze niet gegeten in patong maar elders in thailand maar het zal daar ook echt wel verkocht worden

groet dirk :chin:

1 like

Over het algemeen zijn er bij visrestaurant’s aan de kustplaatsen mosselen verkrijgbaar, in HuaHin zeker, eetbaar en goedkoop.

Vies he :lol:

1 like

Ja,ben wel geen viseter maar lust wel graag mosselen.

Witte

Lekker mosselen klaargemaakt,op Thaise wijze!of naturel gedipt in een heerlijk mosterdsausje!gegroet:georgessiam.:dag:

1 like

Ja er zijn mosselen maar kleine porties, lekker maar je kunt beter voorde prijs krab eten enz …

1 like

Zal daar dus waarschijlijk geen honger lijden,bedankt allemaal!!!

Witte

Maar helaas geen knoflooksaus :frowning:

We zijn de insekten nog vergeten !

Op de boulevard van patong zit een erg lekker bbq restaurant.
heerlijke steaks daar.
Vind de thaise keuken erg lekker…maar na een week verlang ik ook wel naar een goed stuk vlees!

Jeroen

1 like

hoi davenuman
wij hebben hier op samui ook knoflooksaus
nog wel van de remia haha