Ervaringen met vluchtprijzen

Tot voor nieuwjaar vonden we nog goedkope vluchten van Brussel naar Johannesburg. Bvb met Ethiopian Airways via Addis Abbeba voor een vlucht in augustus voor 2 volwassenen en 1 kind voor 1400 euro. Nu vind je geen vluchten meer onder de 2000 euro.

Zouden de vluchtprijzen terug dalen of heeft het geen zin om nog langer te wachten met boeken?

Christophe

De vraag stellen is hem beantwoorden. Onvoorspelbaar of de prijzen nog gaan dalen. De KLM Werelddeal weken zijn net voorbij. Maar met regelmaat heeft bijvoorbeeld Emerates aanbiedingen maar ook Lufthansa. De toekomst zal het leren of je goedkoper uitkomt.

Kans is reëel maar niet voorspelbaar.

Waarschijnlijk niet, omdat het het in Europa zomervakantie is, maar ja je weet maar nooi, Emiraten , Turkisch airline, Of

Maar de prijzen voor een vlucht in de zomervakantie waren in december nog 1400 euro voor ons 3. Vraag me gewoon af of die prijzen terug zouden dalen. Misschien iemand die dit vorig jaar ook gevolgd heeft. Is nog 7 maand voor vertrek. Dus ja afwachten zeker.

Normaal is dat de prijzen hoger worden, als de vlucht meer en meer geboekt word…

Ik weet niet hoeveel kinderen normaal betalen, maar 1400 Euro voor 2 volwassenen en 1 kind is een heel lage prijs, vooral voor augustus. Als je niet heel flexibel bent met data zou ik niet denken dat de prijzen nog gaan dalen in die periode. Soms komen er specials uit op korte termijn, maar meestal is dat voor het tussen seizoen.

Klopt dat was de prijs bij ethiopian airlines tot voor kort. Maar zolang ons verlof niet goedgekeurd was konden we niet boeken. Vandaag goedkeuring gekregen maar jammer genoeg zijn de prijzen ondertussen gestegen he :frowning:

Christophe

vliegreis 2 volwassenen + kind tot elf jaar heen 1 aug 2018 terug 30 aug 2018 dus hele maand 2,381 dollar = 1,920.00 euro. gevonden bij e-dreams lijkt me goede prijs met de huidige stand van de olie. Normaal gesproken hoe eerder je boekt hoe minder je betaalt is de ervaring bekijk altijd andere luchtvaart maatschappijen met dezelfde datums om een echte vergelijking te hebben. ook de reistijden zijn belangrijk speciaal de overstaptijden. Deze reis word uitgevoerd door lufthansa. Zelf vlieg ik al zon 25 jaar de wereld rond tot in alle uithoeken soms voor werk, andere nieuwsgierig, of leuke vakantie. Succes zou ik zeggen de helft van het speurwerk heb je hier op het prikbord.

Heb je al eens naar andere vertrekluchthavens gekeken. Daar kan vaak ook een groot prijsverschil opzitten. Ik weet niet vanwaar jullie kunnen vertrekken, maar vaak is Dusseldorf een stuk goedkoper dan Brussel en Amsterdam. Kijk eens naar Emirates en Qatar, die bieden vaak gunstige tarieven aan naar Johannesburg in hoogseizoen, evenals British Airways.

Ik ben geen echte ervaringsdeskundige maar hou de prijzen nu sinds vorige zomer een beetje in de gaten en heb ook de indruk dat de prijzen alleen nog maar omhoog gaan hoe dichter bij de vlucht komt…
Af en toe heb ik een “fictieve vertrekdata” gekozen bijna een jaar vooruit en dan ook dezelfde vlucht maar dan slechts enkele maanden vooruit , bijna altijd is korter voor vertrek aanmerkelijk duurder !
Misschien heb je nog geluk met een aanbieding (mijn collega boekte onlangs Adam-Kaapstad en JB-Adam voor <€600 met KLM-werelddeal (na zomervakantie)) maar ik denk dat de prijzen, zeker voor zomervakantieperiode, niet meer tot het niveau van eind 2017 bij Etheopian zullen zakken…

Wij vliegen Augustus 2018 met Etheopian en zaten helaas ook ff klem met boeken ivm andere baan van mijn vrouw, eind Oktober stond de ticketprijs nog op €427, uiteindelijk half November geboekt voor bijna €100 meer…

klopt moonrise soms kan vertrek van andere luchthaven flink geld opleveren je bent alleen langer onderweg als men werkelijk gebonden is aan vakantiedagen bijv alleen maar 2 weken is dit nadelige factor in vakantiedagen. Je moet het tegenwoordig flink uit dokteren maar een flinke zoektocht zal beloond worden in je knip. In het algemeen: Hoe eerder je boekt is de prijs voordeliger. Dus… reis plannen jaar op voorhand kan je flink geld besparen. Dit kan dus niet iedereen doen omdat er in de meeste gevallen toestemming nodig is van bedrijf om je vakantie te hebben. Voor mensen met pensioen is dit een uitstekende oplossing.

Vrienden van ons reizen vanaf Brussel bijna altijd met Turkisch airlines een aantal keer per jaar

BESTE TACH22,

dus verkeerd deze keer met turkisch airways heel agustus 2018 2 personen met kind tot 11 jaar kost 2395 euro
met lufthansa 1920.00 euro dus 475 euro verschil!! Sorry ben goede speurder. 6 keer de wereld rond helpt. zou eigelijk een reisorganisatie moeten beginnen zou veel mensen helpen in de knip

zou bang zijn met etheopian airlines deze jongens zijn niet zo nauwkeurig met inspectie van vliegtuigen maar ja als je het niet zo nauw neemt. Bij mij staat veilig vliegen voorop. Zou niet graag naar beneden kelderen. Laat het dan een beetje meer kosten met veilig vliegtuig.

met qatar zou de reis 2 personen met kind 2987 euros kosten van 1 tot 31 aug 2018 dus lufthansa met 1920 geeft een verschil van meer dan duizend euro!!! turkisch airlines 2380 euro sorry Thatch weer verkeerd

Hi Sunny,

Hoe lang wil je gaan? Ik zie nu 9 aug - 27 aug voor eur 1762 totaal met Emirates voor 3 pax. Is een mooie prijs de retour tarieven een beetje kennende.

Vanaf Brussel zie ik vanaf 14 aug, 21 dagen, AlItalia voor 425 pp. (doe er dan wel een faillisements verzekering bij). Is via de IATA boekingsmachine. Niet altijd 100% up to date maar geeft wel richting waar je naar kan zoeken.

Ik hoor dit alleen Van vrienden hoor die altijd met Turkisch airline vanuit Brussels reizen en altijd goedkoop, geef Het gewoon maar door wat vrienden mij vertellen!!!
Kijk ook eens bij Swiss, kunnen ook aanbiedingen hebben en Qatar, maar ja niet altijd he

dus blijven zoeken,mis de raad

Doen we hier een wedstrijdje wie de goedkoopste tarieven kan vinden? :cheer:

mooie oplossing sabbie en is goede prijs wel effe lachen met de verzekering extra voor AlItalia hahahahaha lol

Zo ons verlof is goedgekeurd :slight_smile: en we hebben nog redelijk goedkope ticketten gevonden bij Lufthansa. Brussel - Fankfurt - Johannesburg. Voor ons 3 1678 euro. Niet meer zoals vorig jaar voor 1330 euro maar toch een mooie prijs voor zomervakantie te zijn. En nu kunnen we beginnen met de rondreis te plannen.

Christophe