Ik ben nu zo’n 4 à 5 maanden bezig met het zoeken naar een stageplaats op de Antillen. Tot dusver is dit nog niet gelukt. Als ik over een maand nog steeds geen stageplaats heb gevonden ben ik van plan een bemiddelingsbedrijf in te schakelen.
Nu wil ik van jullie graag jullie goede en slechte ervaringen over de bemiddelingsbedrijven horen! Ik vind het ook leuk om alvast te horen in welke buurt jullie hebben gewoond.
Maar volgens mij heb ik van u al eens een formulier gekregen waarmee voor het bedrag van € 150,- een stageplaats word geregeld. Moet dat bedrag vooraf betaald worden? Of nadat er een stageplaats is geregeld? En is dit alleen voor de stageplaats of ook bijvoorbeeld huisvesting o.i.d?
Onder welke naam exact? Ook voor huisvesting gevraagd? Naam Engeltje zegt me helaas niets:-(, vandaar even dit berichtje.
Mail me anders even naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com, daar kijk ik frequenter naar dan naar het forum.
gr. Anneke
Wereldstage is veel te duur voor datgene wat ze bieden en je bent verplicht alles via hen te doen, ook de huisvesting, die in een slechte buurt staan. Veel overlast van chollers. GP start is volledig onbetrouwbaar. Ik heb goede verhalen gehoord van www.stageplekcuracao.nl , neem daar eens contact mee op.
Over stageplekcuraçao ben ik ook niet tevreden hoor . Misschien ALS ze iets regelen dat ze het wel goed doen. Ik heb begin juni zo een formulier ingevuld en tot vandaag heb ik nog altijd geen reactie gehad. Ik zit ook met een einddatum, 1 september, dan moet alles rond zijn dus ik ben heel blij dat ik op mijn eigen ben gaan zoeken want alles is nu geregeld.
Ik ben net terug uit Curacao, waar ik een half jaar stage heb gelopen. Ik heb daar mijn stage laten regelen door Wereldstage. Duur voor datgene wat ze doen, maar ze doen het wel goed.
Nadat je je hebt aangemeld en ingeschreven gaan ze op zoek naar een vacature. Je zult dan ook a.h.w. een sollicitatiegesprek aan de telefoon hebben met Wereldstage. Nadat er iets geschikts is gevonden en beide partijen akkoord zijn (jij en de stage instelling) wordt er een contract opgesteld en naar je toe gestuurd. Je stage is daarmee rond.
Daarnaast ondersteunen ze in praktische zaken. Ze sturen je een to do lijstje met dingen die je moet regelen in NL (bewijs van goed gedrag, geboorte akte aanvragen etc). Ze geven daarbij duidelijk aan wat jij moet doen en wat zij voor jou doen.
Ook huisvesting regelen ze. De meeste huizen van Wereldstage staan in de nieuwestraat en enkele wat verder weg. Ik kan alleen oordelen over de nieuwestraat, waar je dus ook de meeste kans hebt dat je daar komt te wonen. Het is een gezellige en veilige buurt. Bushalte voor de deur, kroeg in de straat en een straat met alleen maar Nederlandse studenten. Contact is dus snel gelegd. 's Avonds is de beveiliging actief in de straat, die er tot 7.00 uur de volgende ochtend blijven. De huizen zijn verschillend beveiligd, maar mijn huis had twee poorten die je met een sleutel moest openmaken voordat je in het huis stond. Het zou naief zijn om te denken dat daar geen chollers lopen, want overal op Curacao lopen chollers. Daarnaast is er specifiek voor die straat beveiliging actief en ik heb me dan ook nooit een moment onveilig gevoeld bij mij in de straat.
Wereldstage haalt je verder op van het vliegveld, hebben een introductiebijeenkomst, verzorgen veel uitjes tegen een aantrekkelijke prijs onder hun stagiaires, en staan voor je klaar wanneer je dat nodig hebt.
Al met al ben ik tevreden over hun, ook al is het in vergelijking met de andere bureau’s wel veel geld.
Is gpstart ook duur dan? En is het contact etc. een beetje soepel verlopen? Ik heb nog steeds niet officieel een bemiddelingsbedrijf ingeschakeld omdat ik het toch wel heel veel geld vind.
Ik kom net terug van Curacao, en ik had alles zelf geregeld.
Alleen dat liep niet allemaal zo vlotjes, ik denk daarom dat je beter een
bemiddelingsbureau kan inzetten als je zeker wilt weten dat alles goed is geregeld. Een vriend van me is zelf ook via een stagebureau gekomen op Curacao en hij vond het slecht geregeld. Daarom is hij nu zelf een stagebureau begonnen op Curacao, ABC Stage. Ik had hem net zelf nog even gesproken en hij vertelde me dat in deze weken de site online komt. Ze hebben wel al vacatures openstaan, dus je kunt ze altijd even mailen als je vragen hebt o.i.d.
Het emailadres is [EMAIL=“abcstage@live.nl”]abcstage@live.nl.
Mmmmmmmmmm klinkt als…ABC als Jacq…nice try:-)) Zelf doen is en blijft het voordeligste, goed informeren Zijn ook andere mensen op het eiland die je voor een voordelig tarief willen helpen. Voor niets gaat de zon op. Zelfs niet op Curacao:-). Follow up is is een kunst hoor, maar de aanhouder wint:dag:
Zelf regelen, punt. Natuurlijk zeggen veel mensen hier dat je zo’n bureau in moet schakelen, maar die lui zijn zelf van zo’n bureau
Een stage zelf regelen is allemaal goed te doen, stagebemiddelingsbureau’s zijn ook belachelijk duur. Op m’n site www.stagescuracao.nl vind je gratis een aantal vacatures, tips en wat je moet doen om het zelf te regelen.