Dag allemaal,
Kijk ook eens op www.abcstage.com
Zij hebben een momenteel veel stageplaatsen openstaan voor Curacao!
ABC Stage heeft ook een gunstige prijskwaliteit verhouding, dus kijk gewoon even of er wat voor je bij staat!
Groetjes
Dag allemaal,
Kijk ook eens op www.abcstage.com
Zij hebben een momenteel veel stageplaatsen openstaan voor Curacao!
ABC Stage heeft ook een gunstige prijskwaliteit verhouding, dus kijk gewoon even of er wat voor je bij staat!
Groetjes
Hallo allemaal,
Ik loop stage in Nederland en doe onderzoek naar stages op de Antillen. Mensen die stage lopen, hebben gelopen of nog moeten lopen kunnen mij helpen! Zouden jullie deze enquete voor me in willen vullen? Het duurt echt maar 1 minuut.
De link is: http://www.thesistools.com/?qid=44203&ln=ned
Succes met je stage, of je avontuur om te wonen/werken op de Antillen!
Gr Bart
beste allemaal,
Ik heb van februari tot en met juli 2006 op curacao stage gelopen en was verplicht mijn stage via wereldstage te regelen en ik doe het nooit meer. Veel te duur!!!
Ze regelen dan wel een stageplek en huisvesting, maar zodra dat alles is geregeld, hoor je niks meer van ze. Je kan beter via Jellow Pages (gouden gids) Curacao kijken of je bedrijven ziet die je leuk vindt en hen gewoon rechtstreeks aanschrijven. Al de stagebureaus hebben een monopolie positie waarbij je als student vrijwel verplicht ben ruim 600 euro te betalen voor services die je net zo goed zelf kan regelen. Eigenlijk wel zielig dat ze op zo’n leuk eiland deze positie hebben verkregen. Want als deze stagebureaus er niet waren, en er dus niet van die hoge kosten bij kwamen, zouden er veel meer mensen naar Curacao vertrekken.
Ik heb zelf in de nieuwestraat gewoond, en zoals iemand anders reeds vertelde loopt daar s’nachts bewaking rond. Ik heb nooit ergens last van gehad. Uiteraard lopen er wel chollers rond, maar zolang je zelf gewoon normaal doet, heb je nergens last van. Je moet gewoon niet met jezelf en je spullen te koop gaan lopen, dan komt het allemaal goed. Er wonen tevens veel studenten in de nieuwestraat, waardoor je ook veel aanspraak hebt, en je altijd veilig bent.
groetjes Lincy
Hey:)
uhm ik heb even op je site gekeken, maar heb je geen stage adressen voor een SPW4 opleiding? woonbegeleiding kant??
Groet
Jane
Jane,
Probeer bij deze instanties:
****Stichting Revalidatiecentrum Curaçao ****
Salsbachweg 20
P/O Box 4073
**Tel: +5999 888 2560 **
Fax: +5999 8686444
e-mail: [EMAIL=“ingrid_kerstjens@sgrgroep.org”]info@sgrgroep.org
Stichting Algemeen Psychiatirisch Ziekenhuis Dr. David R. Capriles
Mohikanenweg 8
Tel: +5999 737 4700
Stichting Hebron,
afdeling Personeelszaken, Provincialeweg 70,
3329 KP Dordrecht
[EMAIL=“pz@hebron.nl”]pz@hebron.nl.
Gouvernements Opvoedingsgesticht (GOG)
Kaya Broedernan van Dongen 1
P: (+5999) 737-7933
F: (+5999) 736-8446
E: [EMAIL=“dienstgog@curinfo.an”]dienstgog@curinfo.an
Succes
dank je wel…
Hier ga ik zeker wat meer doen ![]()
Deze site wordt heel weinig gelezen, oude vacatures, geen updates en geen kip die een reactie plaatst
dit bericht is verwijderd
ik ga vanaf september op stage en heb alles laten regelen door wereldstage.
Ze reageren snel op vragen, onderzoeken uitgebreid wat voor eisen en wensen je aan
je stage stelt en vertellen je precies wat je zelf moet regelen en hoe je dat doet.
mijn ervaringen tot nu toe zijn dus erg goed!
het is veel geld maar daarmee is wel alles geregeld.
je ticket (35 kilo en terugvlucht 1 x gratis wijzigen), je stageplek (die voldoet aan mijn eisen), vergunningen (voor werk en verblijf), afhaal bij het vliegveld en rondleiding door je huisje, een algemene informatiebijeenkomst over curacao met medestudenten en een kennismaking met het bedrijf.
daarnaast hebben ze een kantoor op curacao waar je altijd op terug kan vallen met vragen en klachte. ook kun je met korting tripjes boeken via hun.
voor mij was het de ideale oplossing na erg lang zelf te hebben gezocht naar een stageplaats!!
succes allemaal
Ik heb zelf een paar jaar geleden ook alles via Wereldstage geregeld. Wat ik bij hen het grootste voordeel vind is dat je direct op Curaçao airport al in contact komt met medestudenten.
Verder zou je ook kunnen overwegen om eens zelf gewoon wat bedrijven op Curaçao af te bellen en zelf een stageplek te regelen. Op whitepages.an kun je veel bedrijven vinden, zo zijn er meer sites. Ook appartementen kun je zelf zoeken en boeken. Scheelt je een hoop geld, maar kost wat tijd. Net wat je wilt dus…!
http://www.curacao.nl/forum/images/smilies/icon_smile.gif
Succes!
Peter
— het beste vervoer onder de zon www.studentscoot.nl —
goede stagebemiddelaars zijn abc stage en GPstart, voor goede en eilige huisvesting kan je terecht bij www.home-trust.net.
Goed zo McMarco, daar heb je nog wat aan!
Kent iemand bedrijven in de projectontwikkeling die af en toe stagiaires hebben uit Nederland? Heb al een aantal bedrijven aangeschreven, maar wil graag ervaringen van jullie horen van welke bedrijven goed zijn.
Wil alles zelf regelen dus tips hierover zijn ook welkom! Zoals wat moet ik allemaal regelen, hoe gaat dat, etc.
Bedankt alvast!
Hallo Keeslens,
Je gaat wel erg door het lint hier, naar mijn gevoel een beetje te ver.
Je moet het wel erg bont gemaakt hebben dat ze je er uit getrapt hebben, dat:mad: doen Anita en Willem niet zo maar.
Ik ken ze beiden persoonlijk en kan je zeggen, dat Anita de liefste vrouw ter wereld is. Als je daar woont, dan doet ze zelfs (ongevraagd) de was voor je. Als je dit liever niet hebt, moet je dat even melden. Ze is als een moedertje voor haar bewoners. Niks spullen doorzoeken, dit slaat nergens op. Ze doet alles met de beste bedoelingen en doet haar uiterste best om het naar je zin te maken. Ze staat zelfs te koken voor haar bewoners!!!
Dat je de huur en de borg moet overmaken als je een overeenkomst sluit is vrij normaal, dat moet overal.
Dat ze je spullen doorzoeken is pure lulkoek, een vrouw van ongeveer 70 jaar heeft daar geen behoefte aan.
Als je de borg niet terug krijgt, dan zal daar wel een gegronde reden voor zijn, misschien contractbreuk of vernieling?
Ik doe zaken met de fam. Philips, dus ik ben louché?
Weet jij altijd met wie je staat te praten op Mambo?
Natuurlijk moet je de huur op tijd betalen, wat dacht je anders? Moeten zij op jou geld gaan zitten wachten terwijl jij feest loopt te vieren? Dat daar een boetebedrag voor staat is blijkbaar nodig, anders deden ze dat niet.
Kortom Keeslens, als ik zo je bericht lees, denk ik dat ik ook genoeg redenen zou hebben om je er uit te zetten, je lijkt me een verschrikkelijk eng mannetje.
Kees lens
Deze persoon probeert anoniem mensen in discrediet te brengen
en zijn frustraties te ventileren.
Ik ken de familie philips al vele jaren en dit hebben ze echt niet verdiend .
Ik hoop dat de mensen die dit lezen begrijpen dat ik deze berichtgeving
onjuist is .
Dit forum is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en terechte kritiek moet
altijd mogelijk zijn maar dit slaat nergens op.
jack
Ik ben ook op zoek naar een stageplek in Curacao voor August 2009.
Iemand tips?
Stageplekcuracao heb ik exact dezelfde ervaring mee. Formulier ingevuld dat ik augustus 2008 stage wilde gaan lopen. Inmiddels heb ik dit (om andere redenen) verplaatst naar februari 2009 maar tot op heden GEEN reactie van StageplekCuracao.
Ben gewoon naar WereldStage.com gegaan en die hebben ALLES (stage, vliegticket, huisvesting, visum, etc…) voor mij geregeld binnen 1 maand. Iedere cent waard. Kostte me uiteindelijk 1400 euro inclusief retourticket dat nog 1x extra verzet kan worden.
WereldStage is aan te raden!
Hier heb ik al een intake gehad, dat zag en leek erg goed! Ze doen hun best de stagaire vast te leren kennen dormiddel van de intake, persoonlijkheidstest en videopresentatie. Heel spannend, maar zo kunnen ze het bedrijf een goed idee over je geven! Hun huisvesting zit op een soort campus dat is afgesloten en waar beveiliging bij loopt. Ook hun kantoor zit hier en ze zijn 24/7 bereikbaar! Verder heb ik me ook ingeschreven bij stageplekcuracao.
Succes!
Kijk ook eens op www.all1one.com. zij regelen veel en zijn heel goedkoop!
Groetjes,