Ervaringen met Shoestring

Zo veel goedkoper niet hoor… Ik denk dat 't eerder is omdat er meestal geen nederlandse reisleider meegaat. Enkel iemand van de lokale agent meestal.

Dat kan een verklaring zijn.

Tot nu toe heb ik buiten Europa alleen ervaring met Blue Planet en Shoestring. Blue Planet is opgegaan in Shoestring later.(zoals alle kleine vissen opgeslokt worden) De laatste ervaring met Shoestring was niet zo best;de hele groep (16 mensen) klaagden dat we zoveel tijd in een mini bus zaten en dus te veel asfalt zagen. De reisleider was idd ter plaatse ingehuurd. Een blowende jonge zuid-afrikaan die vooral aandacht voor zijn vriendinnetje had.
Een gezamenlijke klacht aan Shoestring mocht niet baten. Het speet hen en dat was het dan. Vandaar dat ik toen gezegd heb: nooit meer Shoestring! En nu zit ik toch weer te kijken naar Thailand en Laos, die toch echt een stuk goedkoper is dan bij anderen. Engelstalige reisleiding vind ik prima! Als ze hun werk maar maar goed doen. Die specifieke combinatie Thailand en Laos heeft een ander trouwens niet, dus vergelijk is sowieso al moeilijk. Vergelijk China in 2 weken maar eens met anderen…dan zie het prijsverschil.
Ik heb nog tijd genoeg om te denken, oriënteren en een keuze te maken.
Ik hoop op nog meer berichten over ervaringen met Shoestring en het liefst over die nieuwe reis Thailand en Laos.
Groet, Frank

Hallo

Afgelopen jaar in Madagascar geweest met Shoestring. Moet zeggen dat het veel rijden was, maar daar was de prijs ook naar. Kijk naar andere organisaties en die nemen binnenlandse vluchten en dat scheelt bijna 1000 euro. Reisleider was zeer kundig, werkte ook af en toe voor Sawadee.

Ik vermoed dat je altijd per reis geluk moet hebben met de reisleider. Het was mijn 1e reis met Shoestring. Een aantal jaar geleden had ik een reis geboekt en ging om een vage reden niet door en toen zei ik ook dat ik niet snel meer met ze wegging, maar het is mij eerlijk gezegd goed bevallen.

Ik raad het aan…succes met je keuze!

ik heb twee keer een goede ervaring gehad met Shoestring.
Ik heb de rondreis Afrika, Namibië, Botswana en Zambia gedaan echt een aanrader (3 weken).
En ik heb de rondreis India en Nepal gedaan was ook super alleen jammer dat we de airco extra bij moesten betalen terwijl het dagelijks 40 graden was.

Hallo,

heeft niemand de Egypte totaal reis gedaan met Shoestring??
ik wil hem maken in oktober…

groetjes Susanne

1 like

Afgelopen zomer met Shoestring naar India en Nepal geweest. Een mooie reis, veel gezien en kunnen doen.
Dit was mijn derde reis met shoestring en de hele opzet was zoals ik gewend was.

Op het vliegveld van Delhi werden we opgewacht en naar ons hotel gebracht. De volgende ochtend bij het ontbijt een samenvatting van de reis en hoe het die week zou verlopen.

Voor het deel van de reis in India hadden we een bus. Deze werd ook gebruikt voor de excursies. Bijbetalen voor de airco heb ik nog nooit meegemaakt deze reis dus ook niet. Als je geen excursie had bijgeboekt of niet mee ging had de gids altijd wel ideeën wat te doen, en heeft ook wel eens wat anders geregeld.

De reisleider die wij hadden sprak goed engels. Wou ook echt wel afwijken van het excursieprogramma als we als groep wat wouden zien of juist overslaan. We hadden een kleine groep dus dat ging redelijk makkelijk.
Hij beheerde ook de fooienpot voor bagage-dragers / toiletten enz. Daar deed hij ook kleine extra’tjes van. Aan het eind van de reis had hij een overzicht waar hij iedere roepie aan had uitgegeven.

De restaurants leken altijd betrouwbaar, zag er schoon uit. Niemand in onze groep is echt ziek geworden van het eten. Een paar dagen wat buikkramp heb je in India vrij snel te pakken.
De hotels waren eenvoudig. Warm water was er lang niet altijd.

Aan het eind van de reis in India werden we weer naar het vliegveld gebracht tot aan de douane.

In Nepal het zelfde, opgehaald op het vliegveld en even een samenvatting van de komende reis. In Nepal hadden we een hele nieuwe mini-bus. (minder dan 1500km gereden). De hotels waren waren goed maar heel eenvoudig, niet altijd warm water. De restaurants waar de gids ons mee naartoe nam waren goed. Daar heeft niemand last gehad van het eten.

Enige nadeel van deze reis was de lodge in het Chitwan NP. De lodge was ook de organisatie van de excursie’s in het park. Dat had een standaard programma van jeep-safari, olifanten-tocht, wandelen, canoën en olifanten-farm. In die volgorde, iedereen doet dat dus jullie ook. Persoonlijk vond ik dat niet z’n probleem maar als iemand daar van af wou wijken of niet mee doen was dat al weer moeilijk. De gids deed wel zijn uiterste best om daarbij te helpen.

Misschien ook wel belangrijk om even te melden dat excursies altijd een optie zijn en de entreeprijsen er nog niet bij in zitten. Als je geen excursie’s boekt heb je dus alle dagen voor jezelf. Het zakgeld bedrag dat shoesting noemt klopt volgens mij aardig.

In totaal ben ik over Shoestring helemaal tevreden. Goed geregeld en goede gidsen. Als je gaat voor het land en de ervaring is het zeker een aanrader. Wil je toch wat luxe dan moet je een ander kiezen.

ik wil met shoestring naar Egypte, iemand ervaring(en) daarmee?

Op ReisOrakel.nl staan momenteel 17 Shoestring ervaringen. Hieronder een korte samenvatting:

Vervoer: 7,1
Accommodatie: 6,6
Gids: 7,2
Prijs: 6,9
Totaal: 7,2

De beoordelingsverdeling is als volgt:

5 sterren: 7
4 sterren: 5
3 sterren: 2
2 sterren: 2
1 ster: 1

Alle individuele ervaringen kan je op Shoestring - Ervaringen en Beoordelingen teruglezen.

ik ben heel benieuwd wie er recentelijk ervaring heeft met reizen door India met Shoestring en/of koning aap. Hoe is het bevallen?

Ik ben naar India naar Shoestring geweest en het is mij erg goed bevallen. Goed georganiseerd , goede gids.