Ervaringen met Ryanair

Ik zou zeggen: niet doen :wink: laat hem een handbagage-trolley kopen, die heb je al voor 25 euro en mag 10 kilo wegen in totaal! Even goed kijken dat de trolley aan de regels van ryanair voldoet en klaar ben je.

Ik lees overal dat mensen trollys of koffers meenemen als handbagage. Is het ook mogelijk om een tas mee te nemen als handbagage? Lijkt me wel toch? Zijn hier andere voorwaarden aan verbonden?

Ja, natuurlijk is dit mogelijk, hou wel rekening met de afmetingen van de tas, niet dat je met zo’n reuze shopper tas komt aanzetten :slight_smile:

Hallo allemaal!
't is nog ff vroeg dag, maar wij vliegen morgen om 6.00 uur naar Tenerife vanuit Weeze met Ryan Air. Ons zoontje is anderhalf en we hebben allebei een trolly als handbagage mee waar zijn kleertjes in zitten… Dit kan toch wel? Hopelijk leest iemand dit nog, alvast bedankt!!!

Als de trolly’s aan de juiste maten voldoen en niet zwaarder dan 10 kg per stuk wegen is dat geen probleem.

Beste Chrisje,

Dit gaat PRIMA, geen enkel probleem, als het maar binnen de 10 kilo blijft per trolly, dus met 2 trolly’s mag je 20 kg meenemen (1 trolly maximaal p.persoon).
Fijne vakantie, ik mag over 2 weken weer met mijn grote vriend naar BRISTOL :slight_smile:

Piepo…

Hey piepo, je hebt al vaker met Ryanair gevlogen en ik ook maar de laatste vlucht viel me op dat de gezagvoerder en de stewardessen zo ontzettend slecht engels spreken dat het nauwelijks verstaanbaar was. Ook wel eens gehad? Vind het erg storend.

Piepo en Manou, enorm bedankt! Is weer een zorg minder (nu alleen m’n vliegangst nog onder controle krijgen:so:)
Gelukkig zitten de trollys ruim onder de 10 kg… Die kleine kleertjes wegen niks, haha!
Bye bye!!!

Groetjes Christy

Tja, ik heb al zolang ik vlieg (vanaf dat ik heel jong ben) al vliegangst. En toch stap ik elke keer weer dat vliegtuig in :wink:
Het enige wat ik je aan kan raden (en bij mij werkt) is je overgeven aan het angstige gevoel wat je op dat moment hebt en denken dat je nu toch niks meer kan doen en dus maar gewoon het beste in mee kan gaan. Wat mij ook een beetje heeft geholpen is een boekje over vliegangst. Vroeger was ik bang dat een vliegtuig gewoon zomaar uit de lucht kan vallen maar dat kan niet. Dat geeft mij een rustiger gevoel en zo staan er nog meer dingen in uitgelegd wat wel helpt om wat rustiger in het toestel te zitten. Succes, goede reis en fijne vakantie!

Jawel hoor heb ik ook wel eens gehad :wink:
Komt doordat ze goedkoop willen blijven en nemen vaak Letten en Hongaren in dienst die in verhouding stukken minder verdienen heb ik het idee.
Hoorde laatst dat British Airways al piloten laat controleren aan de gate en als controleur worden ingezet, moet toch niet veel gekker worden :wink:
Gewoon omdat er te weinig mensen vliegen en er anders veel piloten werkloos dreigen te worden.
Ryanair blijft gewoon goed om mee te vliegen, op onderhoud en vliegtuigen bezuinigen ze niet die zijn TIP TOP in orde.
Ja, gemiddeld 5x per jaar met Ryanair vlieg ik, maar Wizzair is ook prima te doen als je eens naar oost europa wil, hoorde laatst dat onze prins Constantijn ook aandelen in Wizzair heeft :slight_smile:

Piepo

Hallo allemaal,

Ik heb nog wat onduidelijk heden wat betreft de koffers.

Wij hebben 1 koffer geboekt. prijs 20 euro.

Mag mijn reis partner nu in een tas zijn spullen doen (kleren en schoenen)?

En daarvan zijn er geen kosten, met een max van 3 tassen tot 10 kg ?

En we moesten betalen voor online web check in.

is dit alsnog nodig als je een koffer mee neemt?

Ik hoor graag van jullie,

groet

Beste Lawrence2010 :slight_smile:

Bij Ryanair mag iedere persoon 1 handbagage ook meenemen tot 10 KG (wat je erin doet moet jezelf weten). LET OP !! tegenwoordig moeten alle tasjes, fotocamera, paraplu…enz…in de Handbagage, je mag dus maar 1 item mee het vliegtuig in nemen.

Koffers die je incheckt neem aan 1 p.p. mag maximaal 15 KG bevatten, iedere kilo die er meer in zit kost klauwen met geld !!! DUS LET HIEROP !!.

Ja, vanaf 26 MEI is online inchecken VERPLICHT !!!
Je komt er niet anders mee weg, ben je het vergeten betaal je 40 euro op de luchthaven (dan printen zij het voor je uit), ja een duur printje dan :wink: !!!

Piepo…

Ok dat is duidelijk.

we hebben 1 koffer genomen, maar ik las vanmorgen dat je die niet mag delen…

dus een optie om dus een 2de koffer erbij te nemen is dus aan te raden?

Want in handbage kan je dus niet veel in kwijt…

groet.

Gewoon doen hoor dat delen als jullie samen reizen, is toch niet te controleren of wel dan :wink:
Wel op de kilo’s letten, 15 KG per koffer, ga je er overheen check dan een 2e koffer in. Wel via de website van (Ryanair) anders betaal je bijna het dubbele op de luchthaven.

Piepo…

ok,

bedankt voor het snelle reageren :wink:

Op 5 juni 2009 zou ik vertrekken van Eindhoven naar Reus, de vlucht met Ryanair werd geannuleerd en verzet naar de volgende dag 6 juni 2009 om 12.00u. De reden van de annulering was dat er op het vliegveld van Eindhoven na 22.30u niet meer opgestegen mag worden. De volgende dag was er weer een vertraging van 2 uur. Het ergste is nog dat Ryanair geen vergoeding wil geven en zij gooien het op overmacht, zoals stakingen of veiligheid van de passagiers, niks van dit is de reden van de annulering.
Ik ben opzoek naar mensen die dezelfde ervaring hebben. Ik ben nu bezig met rechtsbijstand. Het gaat om de vlucht: Fri, 05Jun09 Flight FR2213, vertrek 21.40. van Eindhoven naar Reus.
Graag reacties naar. [EMAIL=“geertje_de_boer@hotmail.com”]geertje_de_boer@hotmail.com
Bedankt!!

Hallo, ik ben een paar weken geleden met mijn dochter naar londen geweest en zou nog even laten weten hoe het vliegen met Ryanair bevallen is.
Nou, prijs-kwaliteitverhouding voor ons helemaal oke.
Volgende keer zeker weer. (als we dan niet in het vliegtuig hoeven te staan ;-))

Hoe is de verbinding vanaf standed naar london centrum?

En was is de snelste en goedkoopste manier?

hoop dat je een fijna vakantie heb gehad…

Verbinding is goed, je kunt per Taxi, Autobus, minibus, of trein en zelfs lopend gaan :wink:
Al hoewel loopend erg langggggggg duurt :slight_smile:
Auto en minibus zijn de goedkoopste, tel op 10 euro (ongeveer per enkeltje).
De tijdsduur zal ongeveer 1,5 uur bedragen

Taxi gaat sneller, tel op ongeveer 50/60 minuten, maar is ook stukken duurder heb gehoord minimaal 50/60 pond.

Trein is ook prima, ietsje duurder dan de bus maar wel sneller tel op 1 uur en 10 minuten.

Alle kaartjes kun je op de luchthaven kopen, of zelfs in/aan de bus ook nog.

Ryanair verkoopt ze ook in het vliegtuig (bus kaartje met Terravision) ja ze verdienen overal aan :wink: daar bij Ryanair :wink: zowel een enkeltje als retour kun je terwijl je vliegt kopen bij de stewardess.

Londen is leuk, echt een geweldige stad, veel te doen, en nu omdat de pond bijna gelijk staat met de euro voor ons vrij goed betaalbaar, zelf goedkoop vond ik, een uitgebreid ontbijt met alles erop en eraan tussen de 4-5 pond, mmmmmmmm. ga dit jaar nog wel eens terug :slight_smile:

Piepo…

En die bussen stoppen dan ook waar je er uit wil ?

Wij gaan over een aantal weken er heen…

eerst nog even naar venetie ook met ryanair…

zijn heel erg benieuwd hoe alles zou gaan…

De prijs van de vliegtickets is echt een lolletje…:wink: