Inchecken? Verstop dingen onder je jas!

Met de belachelijke prijzen die prijsvechters tegenwoordig vragen voor het inchecken van bagage, zit er niets anders op dan te reizen met alleen handbagage. Maar wat neem je mee en wat neem je vooral niet mee als je het grondpersoneel te slim af wilt zijn?

Lees het hele artikel hier…

Ach, bij Ryanair hebben ze gewoon de tickets 20 euro goedkoper gemaakt om reclame te maken en te stunten met de prijzen, deze 20 euro pakken ze weer terug als men een koffer gaat inchecken van maximaal 15kg. Natuurlijk weer erg Nederlands om hierover te klagen.
Wat er nu gebeurd is dat nog meer mensen zo’n trolley gaan meenemen als handbagage, het is nu al een ramp met deze dingen. De vlucht is voor de helft gevuld en de rekken voor de handbagage zit al vol omdat men veel zooi meeneemt als handbagage en zodoende de 20 euro willen uitsparen.

Ga je langer dan een week, waarom dan zo moeilijk doen en check gewoon die ene koffer in. wanneer men kiest voor een andere maatschappij dan zit dit in de prijs van het ticket en dan neemt men toch ook een koffer mee?
Eenmaal op de bestemming lopen ze met hun neus omhoog en maar rondvertellen hoe goedkoop hun ticket wel niet is geweest, 's avonds in een bar wordt het meervoudige uitgegeven aan drank enz. maar 20 euro betalen voor een koffer bij het inchecken die normaal gesproken bij de prijs van het ticket in zit is tegenwoordig al voor veel mensen teveel gevraagd. Uiteindelijk is de prijs voor die vlucht inclusief die 20 euro nog steeds goed.

Beetje overdreven om maar die handbagage vol te proppen en dingen onder je jas te verbergen om maar geen koffer te hoeven inchecken. Ik denk dat de meeste mensen op vakantie gaan die hebben toch meer bagage bij hun dan wat er in een trolley zit, of denk je van niet?

Laat de mensen blij zijn met zulke prijsvechters, dankzij deze maatschappijen wordt vliegen voor hun ook interessant.

Gr. Frank

Hoi Frank, ik ben het ermee eens dat je soms liever een koffer incheckt. Zo vlieg ik volgende maand naar Kroatië, mét koffer en met Ryanair. Maar goed, dit artikel is er ook om mensen enigszins wakker te schudden over het feit dat de handbagage toch echt aan bepaalde voorwaarden moet doen.

Het is inderdaad wel lekker om af en toe te zeggen: geld moet rollen. Vooral op reis. Maar dat is weer een toekomstig artikel…

:vak01:

André
http://travel.blog.nl

Mensen wakker schudden? ik hoop van niet, laat ze maar betalen als ze teveel meenemen. :slapen:

Gr. Frank

alvast een prettige reis!