Ervaringen met Ryanair

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Ryanair

perfect!

goedkoop en stipt op tijd dat zie je met de andere maatschappijen niet zo snel

Perfect, goedkoop, op tijd en met een loterij aan boord voor een gratis retourticket.

Hoi allemaal,

Ik vlieg gemiddeld 7x per jaar met Ryanair, en steeds uitermate tevreden.
Als je de website in de gaten houdt kun je vaak voor onder de 50 euro een retourtje boeken incl. tax.
Ook hun online check-inn is geweldig, gewoon als 1e aan boord (kan alleen met handbaggage) en het is ook nog eens GRATIS.

Marcus…

Persoonlijk heb ik geen goede ervaring met Ryanair

al 3x meegemaakt dat er dingen fout gaan.
Het minste is dat ze erg verlaat waren, zonder dat aan te geven ergens.
Ook een keer meegemaakt dat ze mijn bagage hadden beschadigd maar hoeveel je ook laagt, ze ontkennen alles.
De ergste keer was naar wintersport in Frankrijk, op het laatste moment vlogen we ineens naar een andere luchthaven, kregen geen reden opgegeven en de stewardessen spraken amper engels. Toen we vroegen waar we dan waren en hoe we dan naar onze uiteindelijke bestemming moesten komen liepen er 2 stewardessen gewoon weg en de laatste die wist niet waar we waren maar verzekerde dat er een bus voor on klaar zou staan.
Na 1.5uur wachten in het vliegtuig ergens op de landingsbaan mochten we eruit en door de douane, dan nog een uur wachten op bagage en inmiddels erachter gekomen dat er helemaal geen bus of iets was en dat we het maar gewoon moesten uitzoeken. Uiteindelijk voor meer dan 100e per persoon aan reiskosten en 8uur later op bestemming aangekomen!!
Uiteraard een brief geschreven maar wederom nieteens verontschuldigingen of restitutie van de gemaakte kosten. het interessert ze werkelijk helemaal niets.
Ik weet dat het een low cost airline is maar de service vergeleken met bv easyjet is erg slecht helaas.

Wat een ellende zeg voor jou :frowning:
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt (gelukkig maar).
Wel 1x niet gevlogen (vertrek) omdat het te mistig was, maar wel netjes mijn geld teruggekregen op mijn creditcard.
Laatst nog (Okt.-nov 2006) in Kaunas, Porto, en Riga geweest met hun.
Goed op tijd, perfecte service aan boord (ze verloten nu ook gratis tickets aan boord, er is altijd 1 winnaar).
En mensen ik heb 110 euro betaald voor die 3 tripjes samen incl. tax en toeslagen. (had ze wel alle drie 2 maanden vooruit geboekt via internet).

Marcus…

Beste mede-reizigers,

Ik zie heel veel positieve reacties over Ryan Air en ik moet zeggen onze heenreis was ook prima. Maar terug op zaterdag de 27e vanuit Rome was werkelijk hemeltergend. Alle vluchten vanaf Rome werden gecancelled zonder dat werd medegedeeld waarom. Passagiers voor Dublin, Stockholm, Marseille, Charlerlois, Dusseldorf, Salamanca etc… werden allemaal terugvervoerd (na inchecken) naar de entree en konden hun kaartje omwisselen voor een andere vlucht, die gewoon een of meerdere dagen later gaat. Dan sta je daar met ca. 2000 mensen voor 2 balies. Easy jet vloog gelukkig wel gewoon (met een uurtje vertraging) dus daar snel een ticket gekocht. Maar er zijn ook mensen waar dat niet voor te doen is zoals een schoolreisgezelschap. Nu zie ik ook dat Ryan Air niet of nauwelijks klachten krijgt, maar dat is geen wonder want ik ben al twee dagen aan het zoeken waar je die kwijt kunt. Nee Ryan Air is foute boel, betaal liever gewoon iets voor je ticket want voor niks gaat de wind op.

Ik heb dezelfde ervaring.

Ik stond in Brussel/Charleroi voor een vlucht naar Salzburg en plotseling stond op de schermen dat de vlucht geannuleerd was. Alternatief was 4 dagen later vliegen. uiteindelijk hebben mijn vriend en ik met 5 andere slachtoffers een auto gehuurd (duur grapje van maar liefst 800 euro omdat we de auto in Salzburg achterlieten, we hadden nl een enkele reis) en we hebben geprobeerd de kosten die we gemaakt hebben te claimen. Kregen nul op het rekest. We hebben gewezen op de Europese wet die bestaat ter bescherming van reizigers (Regulation EC 261/2004) waarin ook vergoedingen/compensatie voor reizigers genoemd worden, maar nu beroepen ze zich op overmacht. Terwijl het volgens mij om een technisch mankement ging, toestel stond nog in Valencia. Ook de info die we op de luchthaven kregen was erg summier. Als je nog steeds je klacht kwijt wil: Ryan Air Passenger Compensation - Head Office - Dublin Airport - Co.Dublin - Ireland - is het adres waar je je klacht naar toe kunt sturen. Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt, laat het weten!

Die goedkope vlucht (42 euro voor 2 personen) werd uiteindelijk duurkoop, ik betaal dan liever wat meer!

Bedankt voor je reactie,

Ik ga klacht indienen op basis van deze act. Overmacht op alle luchthavens tegelijk is wel erg vreemd. Ik vermoed dat er iets anders aan de hand was bijv. werkonderbreking piloten.

ik kan me voorstellen dat als er iets mis gaat, dat het altijd dikke vette ellende is.

ik ben vorig jaar september met ryanair van brussel naar venetie gevlogen en van venetie naar rome en van rome weer naar eindhoven. die 3 tickets hebben me inclusief belasting een euro of 60 gekost. voor 3 vluchten!! dan kan je ook weinig van verwachten, tochz?

maar de vluchten waren goed, snel, vriendelijk personeel, en ontzettend goede service dat er bussen rijden van de lowcoast luchthaven naar de stad, precies op de tijden dat er vluchten zijn!

ik ben niet ontevreden over Ryanair.
Lekker goedkoop en stipt op tijd

Alleen dat “goedkoop” vind ik soms wel wat misleidend. Ik las hiervoor dat online inchecken gratis is…wij hebben er €3.50 pp voor moeten betalen.

Het zat zo… om Bagage mee te mogen nemen moet je dokken. Op zich al een vreemd constructie in mijn ogen maar goed. 1 stuks bagage kost €8.- En je mag maximaal 15 kilo mee.
Op zich is dat wel te doen…mits je het weet.
Ik heb heeeeel lang in de rij bij de incheck balie gestaan omdat een grote groep dacht dat de max 20 kilo was en erg stuiterde over de extra kosten die ze moesten betalen voor het overgewicht.
en ik moet toegeven dat ik €8.- per extra kilo overgewicht ook schandalig vind!

De volgende trip dachten we: bekijk het maar met die €8.- voor bagage we nemen wel alleen handbagage mee…en tot onze verrassing *mag je niet normaal inchecken *met handbagage en moesten we online inchecken wat dus €3.50 kostte.

Plus de Creditcardfee van €12.- word een goedkoop vluchtje toch iets duurder dan je gedacht had.

ik heb de afgelopen maanden 3 keer gevlogen met Ryanair maar geen loterij aan boord meegemaakt…jammer…had mijn vlucht best terug willen winnen

groetjes Rudi
www.bolletjeom.nl

Ik ben meerdere keren naar Ierland gevlogen met Ryanair vanaf Charleroi, en heb daar nooit voor verassingen gestaan.
Het is echter wel belangrijk als je online boekt om de regeltjes goed na te lezen. Je voorkomt daarmee dat je zoals velen verrast worden door toeslagen waar je niet echt op hebt gerekend.

De verzorging aan boord is behoorlijk uitgekleed (in de zin van sober) Maar dat weet je vooruit als je lowcost wilt vliegen. De crew is vriendelijk en behulpzaam

Kortom ik ben tevreden

Groetjes, Arie

Ben begin Juni met Ryanair vanaf Niederrhein naar Stansted(Londen) gevlogen.
prettige vlucht, al hoewel de grond-stewardessen onaardig waren.

perfect

Klopt alleen de eerste maanden was die online check-inn GRATIS.
Daarna hebben ze er kosten voor geteld.

Ook kun je beter handbaggage meenemen, ik heb zo’n AIRPORTER koffer.
Je moet dan wel je Liquits in een appart plastik (afsluitbaar) zakje doen.
Daarna mag het gewoon in je handbaggage mee. Tot 10 KG handbaggage is GRATIS.

Als je hier een beetje op let, en de website van hun in de gaten houdt kun je nog steeds als goedkoopste vliegen, Ryanair is goedkoper dan al die andere low-cost airlines.

Piepo…

Allen maar goede ervaringen met RyanAir. Wij gaan 4 keer per jaar naar Rome en Pescara en altijd perfect. Precies op tijd, vriendelijk personeel. De laatste keer kwam onze koffer kapot terug op de bagageband. Een klacht ingediend bij zeer vriendelijk personeel; een reservekoffer ontvangen en tot onze grote verbazing binnen 10 dagen een splinternieuwe goede koffer bij ons thuis bezorgd. Als dat geen service is, dan weet ik het ook niet meer. We hebben aleen paar keer 60 euro betaald met z’n tweeen voor een retourtje Rome. Goedkoper kan toch echt niet. Alleen maar complimenten voor RyanAir !!!

Jan en Margreet Roggen

1 keer met ryanair naar Girona gevolgen, maar nooit meer.

Betaal niet voor Priority Boarding op Ciampino, Rome. Het is een sick joke en weggesmeten geld. Je betaalt 3 euro voor Priority boarding en daarvoor mag je als eerste op de transitbus naar het vliegtuig stappen. Daarna stappen al de anderen op die bus zodat je in een hoekje wordt gedrumd. Degene die als laatste - en dus zonder priortiy boarding - op de bus stapt, stapt als eerste uit en stapt ook als eerste op het vliegtuig. Zelf stap je met je priority boarding zowat als laatste aan boord…
Ik neem aan dat deze gang van zaken hetzelfde is op alle luchthavens waar je met een bus naar het vliegtuig wordt gebracht.

Maatschappijen beroepen zich ALTIJD op overmacht. Het vervelende is dat dit begrip in de Europese regels niet duidelijk is omschreven. Schriftelijke verklaringen omtrent de reden van de vertraging weigeren ze per defintitie ook af te geven, die lafaards. Het personeel van Ryanair is over het algemeen niet erg vriendelijk, bij Easyjet is dat iets beter.

Inmiddels heeft Ryanair de zaken weer omgedraaid: online inchecken met handbagage is gratis, aan de balie inchecken kost duiten. Was toch wel merkwaardig: online inchecken is kostenbesparend voor de maatschappij, maar je moest er extra voor betalen omdat het extra gemak vormt voor de passagier… Zo lust er nog wel wat.