ik ben met wizzair naar boedapest gevlogen vanaf eindhoven en dat was voor mij een prima ervaring, het is net als met de meeste lowbudget maatschapijen dat je geen stoelnummer hebt en dus kan gaan zitten waar je wil of kan en dat je eten en drinken moet kopen, maar dat weet je voor je vertrekt en dus geen probleem voor mij verder ziet er alles betrouwbaar uit en vriendelijke stewardessen aan boord dus geen één klacht wat mij beterft
Ja, prima maatschappij, ik vlieg vaker met hun door oost-europa.
Vertrek altijd uit Dortmund (D) ongeveer 100 km vanuit mijn huis in Nederland.
Ben met hun in: Kattowice (Polen), Bucarest (Roemenie), Sofia (Bulgarije) en over 3 weken met hun naar Kiev in Ukraine.
Ticketprijzen liggen op het nivo van Ryanair, meestal voor rond de 50 euro heb ik een retourticket all-inn, soms nog goedkoper.
Je hebt bij hun meer beenruimte dan bij Ryanair, ook is het eten aan boord goedkoper.
Maar zelf meenemen mag ook ![]()
het viel me trouwens wel op dat ze streng zijn op extra gewicht voor je bagage (kan ook aan vliegveld liggen) maar daarintegen keken ze totaal niet naar hand bagage niet alleen niet naar het gewicht maar ook niet naar afmetingen dus beetje grotere tas voor handbagage is wel handig als er wat extra kilo’s mee moeten ![]()
Klopt, op check inn bagage zijn ze streng, maar dat is bij iedere low cost company.
Ik reis altijd met handbagage scheeld weer in de prijs ![]()
dat klopt dat ieder low cost daar streng in is maar hier is het zo dat hand bagage niet word gecontroleerd op gewicht en afmetingen dat is bij ryanair toch echt wel anders en ik heb ook bijna altijd alleen maar handbagage bij me als ik met low cost maatschappij vlieg maar dat komt ook omdat dit meestal kortere trips zijn en dus minder bagage nodig en dat scheelt niet alleen geld maar is ook nog eens makkelijk i.v.m. het niet op je koffer hoeven te wachten aan de band
Klopt helemaal, zo doe ik het ook al jaren.
Ja, Wizzair kijkt niet om naar handbagage, terwijl Ryanair er wel op let.
Voordeel van Ryanair is wel dat online check inn, moesten ze bij wizzair ook eens aan beginnen, scheeld me een hoop tijd door niet in de rij te hoeven staan ![]()
Wel kun je bij Wizzair tegenwoordig via je mobiele telefoon inchecken, maar volgens mij zitten hier kosten aan verbonden !
Hoi,
Ik wil boeken via wizzair maar zie daar dat je voor de koffers moet betalen.
Wij gaan met 3 volwassenen en 2 kinderen (4 en 8).
Ik zit met een paar vraagjes:
Is de handbagage (55x40x20) wel gratis?
Geldt deze handbagage ook voor de kinderen?
groetjes van Rebecca
Ja, per passagier is 1 koffertje (55 x 40 x 20 cm) GRATIS (tot 10 KG).
Dit koffertje of sporttasje moet je wel bij je houden in het vliegtuig (dus in de bak boven je hoofd).
Alle extra koffers moeten betaald worden, prijzen staan op de website, dacht aan 15 euro per traject per koffer, LET OP !!!, ook geen overgewicht meenemen, want dan betaal je voor iedere kilo meer ook weer geld.
Piepo…
Ik vlieg in september met ze en vroeg mij af hoevel kilo je mag inchecken als ruimbagage.
Zo te zien kan een van jullie mij dat wel vertelen.
Groet,
Ton
15 kilo.
Iedere kilo meer betaal je 10 euro extra.
Alles kun je op hun website terug vinden, hier de link: http://wizzair.com/useful_information/service_fees/
Nu weer 2x in korte tijd met wizzair gevlogen.
Op Dortmund airport zijn ze nu erg streng op handbagage qua gewicht.
Je moet nu je handbagage laten wegen, maar mijn koffer is altijd OKAY ![]()
Weeg hem namelijk thuis zelf al ![]()
Fijn al deze reacties! Heb al vaak gevlogen, maar beetje last van vliegangst. Nu vertrek ik zondag naar Praag met Wizzair, en zo te zien zijn ze wel betrouwbaar hahaha, vind ik erg fijn!
Hallo allemaal,
Wij vliegen 23 Oktober van Weeze ( D. ) naar Boedapest ( HU. ) met zijn vieren.
Wordt er ZEER streng gecontroleerd op de afmeting van de handbagage ?
Mijn Samsonite koffer is 56 x 18 x 45 cm ( buitenmaat ) namelijk.
Is dus kleiner dan de huidige IATA norm !
Maar ietjes groter dan wat WizzAir voorschrijft…
Het gewicht zal beslist onder de 10 KG per stuk blijven.
Groet,
R&T
Nee, bij mij werd er niet streng gecontroleerd…
een medereiziger had zelfs 2 tassen bij zich, dit was geen probleem.
Maar dit geeft natuurlijk geen garantie voor jou!
Hij valt idd net binnen de IATA 2010 norm >>>
Ach we doen online inchecken en als het goed is lopen we dan zo naar de gate
met onze uitgeprinte boardingcard en paspoort en handbagage ?
Ik zou online vliegtickets willen booken op wizzair.com. Maar tijdens mijn laatste handeling krijg ik steeds de foutmelding session expired. Heeft hier nog iemand problemen of eventuele tips ?
groeten,
Verschrikkelijk, online check-in werkte niet… en het callcenter was niet te bereiken. Niemand van Wizzair op het vliegveld beschikbaar. En als je een klacht indient blijven ze maar volhouden dat hun callcenter werkt en dat het aan mij ligt.
Ook het vliegtuig was niet in beste staat, stoelframe gescheurt. Nee voor mij geen Wizzair meer.
Vreemd verhaal, ik herken het helemaal niet.
Voor verschillende bestemmingen gaat online check-in ook niet.
Ze geven het dan aan op hun site, in je boekingsysteem.
Ik vlieg er gemiddeld 8x per jaar mee, nooit problemen gehad.
Al is vorige week mijn vlucht naat Lviv gecanceled, maar kon gratis omboeken naar Kiev, terwijl de vlucht naar Kiev 200 euro duurder was, maar heb niks, nada, hoeven bijbetalen…dus voor 6 tientjes KIEV heen en weer, probeer dat maar eens met KLM…lukt je in geen 100 jaar ![]()
Onze eerste ervaring met een prijsvechter: Wizzair. Het online boeken verliep redelijk, al was het niet helemaal duidelijk wat er bedoelt werd met de naam zoals in het paspoort vermeld. In dit geval ging het om de voornaam. Wizzair gebeld,15 minuten gesproken met een dame die bizonder slecht Engels sprak, en niet begreep wat het probleem was. Ik kreeg sterk de indruk dat zij de opdracht heeft om klanten zolang mogelijk aan de lijn te houden. Na 15 minuten de verbinding verbroken en € 14,- armer. Het invulveld is te klein om alle voornamen te vermelden. Op het vliegveld ging het dus mis; initialen waren niet toegestaan. Het wijzigen kostte ons € 480,- (4 personen)!! Ik vlieg twee keer per jaar, en dat al 24 jaar, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Bij andere vliegmaatschappijen wordt enkel de eerste letter van de voornaam vermeld. Verder vond ik de dame aan de balie ronduit onvriendelijk en respectloos en voor geen enkele reden vatbaar. Later bleek dat er een passagier meer was die met initialen had geboekt, en zij mocht wel instappen. Met de bagage hadden we in Eindhoven geen probleem, echter op de terugreis voldeed een stuks handbagage in een keer niet aan het formaat; de pootjes staken uit, dus was deze te groot. Ook nu weer onvriendelijk en respectloos behandeld. De koffer moest leeg of veel bijbetalen. De koffer is noodgedwongen in de kliko verdwenen. Bij andere passagiers zagen we dat zij handbagage bij zich hadden die groter was dan de onze; wij waren er duidelijk uitgepikt. Ook aan boord geen vriendelijk personeel; continu op en neer aan het lopen om iets te vinden waarover een opmerking gemaakt kon worden: jassen los als deken, mocht niet, mp-3 spelers moesten uit. Zowel op de heenreis als op de terugreis vertraging: heen: 50 minuten, terug: 40 minuten. Informatie over de vertraging werd onduidelijk gegeven; het Engels van de omroepster was abominabel
slecht. Ook het personeel in het vliegtuig spraken erg slecht Engels. Het wachten moest staand in een veel te warme ruimte. Een oude man werd niet goed, maar de deur naar buiten mocht niet open. Pas toen de man in elkaar zakte werd de deur geopend. Wizzair kan dan een prijsvechter zijn, maar ik ben nog steeds een klant. Wizzair zoekt mogelijkheden om extra (veel) geld te verdien over de rug van de reiziger. Kortom: nooit geen Wizzair meer!
:mad: