Klopt, heeft niets met WizzAir te maken, geen enkele maatschappij accepteert dit wegens veiligheidsredenen.
op de terugreis voldeed een stuks handbagage in een keer niet aan het formaat; de pootjes staken uit, dus was deze te groot. […] De koffer moest leeg of veel bijbetalen. De koffer is noodgedwongen in de kliko verdwenen. Bij andere passagiers zagen we dat zij handbagage bij zich hadden die groter was dan de onze; wij waren er duidelijk uitgepikt.
Is niets persoonlijks jegens jullie, dat gebeurt random. Bagage-eisen staan doorgaans op de website van iedere vliegtuigmaatschappij vermeldt. Als de bagage in de buurt van het limiet, kun je dan ook maar beter meten en wegen om zeker ervan te zijn. Doe je dit niet, dan is dat voor eigen risico. Zeker bij prijsstunters zal men hier moeilijker over doen, omdat men daarop juist bespaard of extra kan verdienen.
jassen los als deken, mocht niet, mp-3 spelers moesten uit.
Dat mag ook niet inderdaad niet tijdens opstijgen en landen, internationale veiligheidsmaatregelen.
Het wachten moest staand in een veel te warme ruimte. Een oude man werd niet goed, maar de deur naar buiten mocht niet open. Pas toen de man in elkaar zakte werd de deur geopend.
Dat is niet WizzAir, dat is de luchthaven.
Wat blijft er dan nog over van je commentaar? De vertragingen, het slechte Engels en een verbroken telefoontje via een betaald nummer.
Ik vlieg gemiddeld 4x per jaar met Wizzair, moet zeggen ze worden wel strenger in hun (hand) bagage, ik vloog op vrijdag 18 november van Eindhoven naar Vilnius, omdat ik altijd alleen maar met handbagage reis heb ik dus 1 klein koffertje waar alles is ingepropt. Vroeger deden ze niet moeilijk en kon je gewoon doorlopen met 1 stuk handbagage, helaas NU staat er een weegschaal voor de gate :(, iedereen moet de handbagage erop zetten, en mijn bagage was 10,6 kilo, dus 600 gram teveel…balen dus :(…werd vriendelijk verzocht mijn handbagage in te checken (tegen 30 euro) of er iets uit te halen…zodat het tot maximaal 10 kilo is. Had natuurlijk mijn smoesje alweer klaar ;), vertelde er wel wat uit te halen en zo weer terug te komen…dus mijn laptopje eruit gehaald, onder mijn jas gestopt en opeens was mijn handbagage nog maar 9,3 kilo, prima in orde dus
Na de gate gewoon weer de laptop terug in de tas gestopt :)…Dus let op het gewicht !!!, Tripje was weer leuk, en dat voor 35 Euro retour all-inn, je moet opletten met alles bij Wizz…dan blijft vliegen goedkoop
Ik ben vorig jaar met Wizzair van Eindhoven naar Sofia gevlogen, had veel negatieve (engelstalige) commentaren gelezen.
Een verzorgd vliegtuig, verzorgd en vriendelijk personeel dat goed verstaanbaar Engels spreekt.
De captain is nauwelijks te verstaan maar dat is naar mijn idee ook niet belangrijk. Als je ooit richting Oost-Europa vliegt kijk dan zeer zeker ook even of Wizzair je bedoelde vliegveld aandoet.
Ik was voor een retour Eindhoven-Sofia wel helemaal 145 Euro kwijt.
Lees wel goed de voorwaarden, er komen kleine bedragen bij voor allerlei diensten. Voor het inchecken op het vliegveld was dat bv. 15 Euro per retourtje, ook niet echt een groot bedrag te noemen.
Hoi iedereen, het wordt voor mij de eerste keer met Wizzair.
Ik heb alleen enkele vragen en bedenkingen. Ik wil via een bankoverschrijving betalen, maar je kunt via een internationaal of Nederlands bankrekeningnummer betalen. Mij lijkt het Nederlandse nummer het meest logisch? Verder dan daar nog een bevestigingsnummer invullen in het vakje ‘omschrijving’. Heeft iemand ervaring met hoelang het duurt voordat je een bevestiging krijgt van de betaling? En wat voor bevestiging?
En indien je die bevestiging niet krijgt, moet je het callcenter bellen. Is dit makkelijk te bereiken en wordt je hierbij goed geholpen in fatsoenlijk Engels?
En tot slot, omdat wij nog niet zeker weten hoeveel stuks bagage wij kunnen we dit nog niet invullen. Indien wij dan ook invullen bij stuks bagage: 0 of niets, kunnen wij dan later alsnog alle bagage tegen dezelfde prijs als nu toevoegen? En kan dat gewoon via internet?
Zo, dat waren veel vragen, maar ik wil toch graag zeker zijn van mijn zaak.
Alvast bedankt!
Kunt gewoon via een Nederlandse bank betalen naar hun, binnen een paar dagen krijg je dan een bevestiging. Ook via creditcard gaat, en dan heb je meteen de bevestiging.
Gewoon de stappen op internet volgen, je krijgt van hun dan een duidelijke e-mail hoe je het bedrag moet omschrijven etc.
Hun bellen gaat ook, maar ze spreken allen (gebrekkig) ENGELS, en kost je geld, want je hangt wel even aan de lijn…maar laat het maximaal 5 euro kosten, is nog te doen he
Ja, zolang je nog niet ONLINE hebt ingecheckt kun je nog bagage toevoegen via je online omgeving, maak gewoon een account aan op hun site, en dan kun je alles zelf regelen en aanpassen, is even werk, maar wel zo gemakkelijk.
Oke, bedankt voor de snelle reactie!
Toch nog even een vraag over het bankrekeningnummer. Ik kan kiezen tussen het Nederlandse bankrekeningnummer en het buitenlandse nummer met IBAN enz. Zoals jij zegt dus gewoon betalen aan het Nederlandse nummer zonder die landcode, IBAN enz. voor het nummer te zetten?
Ik heb op 27 juni 2012 een vlucht geboekt vvor mijn vrouw van Eindhoven naar Sofia met Wizzair. Omdat ik niet in het bezit ben van een credit card heb ik gekozen voor een bankbetaling, na vijf dagen zou het dan van aanhouden naar boeking gaan. het is nu dag 7 en nog steeds niets gehoord. Callcenter blijft maar in gesprek toon geven. Eindhoven airport wist mij dmv bevestigingsnummer van Wizzair te vertellen dat de vlucht was geannuleerd door dat ze geen juiste gegevens hadden. Ik ben opsporingsambetnaar en bij mij gaan mijn nekharen recht overeind staan, ik heb sterk de overtuiging dat ik hier word opgelicht. Wie o wie heeft ook soortgelijke ervaringen. Het callcenter is onbereikbaar en een antwoord krijgen op je email kan tot dertig duren.
Ik ben van plan om aangifte van frauderen te doen
Ik heb al vaker bij hun met mijn bankrekening betaald, omdat het een paar euro goedkoper is dan met creditcard, alleen niet bij alle bestemmingen gaat dat bijvoorbeeld als je naar Kiev of Lviv wil in Ukraiene. Denk dat er bij jou wat fout is gegaan, bankrekening niet goed is ingevuld, of te weinig saldo, of IBAN er vergeten voor te zetten, als het namelijk niet bij jou afgeschreven is hebben hun het ook niet ontvangen. Geloof mij nu maar die willen alleen verkopen, en bij hun is het echt geen opzet hoor, ik had laatst 1 klein probleempje mijn vlucht had ik op de verkeerde data geboekt, meteen gebeld met een Engels sprekende medewerker en die heeft het GRATIS op de juiste data gezet, wel zag ik dat het telefoongesprek mij 4,00 euro had gekost, maar dit mocht de pret niet drukken. Probeer het gewoon weer opnieuw, in ieder geval moet het geld overgemaakt worden naar Wizz-Hungria of zoiets, dat weet ik nog wel
Hoi Egbert, dan moet er inderdaad iets fout gegaan zijn, ik heb probleemloos betaald via ideal en had binnen een paar dagen mijn tickets binnen. Het is nu ook nog eens vakantietijd dus het callcenter zal ongetwijfeld tot over de wenkbrauwen in het werk zitten. Ik hoop dat het goed komt.
Ik vloog met Wizz Air toen door de aswolk mijn vlucht gecanceld werd. Ik heb gemaild, en binnen een paar weken stond het geld van de geannuleerde vlucht weer op mijn rekening. De klantenservice is niet altijd even servicegericht (daar betaal je ook niet voor), maar ze doen wel wat ze moeten doen.
Ook ik probeer al vanaf vrijdag 6 juni het callcenter van Wizzair te bereiken. Dat is nu maandagavond nog niet gelukt, steeds een toon dat het niet bereikbaar is. Ik moet contact met hun hebben omdat ik in het opmerkingenveld van de bank het bevestgingsnummer niet vermeld heb. De betaling is nu een week bij Wizzair binnen maar ik krijg geen bevestging. Wie o wie weet een alternatief om hun te bereiken ???
Iemand al contact gehad met het callcenter? Ik probeer het ook al dagen omdat ik niet kan inchecken. Ik heb wel een bevestigingsmail en bevestiging van de betaling maar ik ga liever niet op vertrouwen naar het vliegveld.
Dus als iemand al contact heeft gehad of tips heeft dan hoor ik dat graag. ik moet de 14e vliegen.
Wij hebben juist bij Wizzair geboekt. Een vlucht vanuit Charleroi (België) naar Boedapest nu zondag.
Ik heb ondertussen online ingecheckt en heb ook de documenten afgedrukt.
Ik heb echter twee bagage-stukken meebesteld. Moet ik nu nog ergens apart mijn bagage online inchecken ? Eventueel een document afdrukken en aan de bagage hangen ?
Ik lees in dit forum dat de bagage veelal beperkt is tot 15kg. Ik dacht dat dit voor Ryanair gold maar dat de limiet bij Wizzair op 32kg stond. Klopt dit ?
Dat is ook bij Arkefly en Transavia :wub:
mijn bagage bij Arkefly was 400 gram teveel en moest wel bij betalen
En als je die prijs van ticket vergelijkt dan ga ik nog steeds voor WIZZAIR >>>
MVG Wim Mas
Een vraagje, heb een retourtje online geboekt Eindhoven-Skopje en gekozen voor online inchecken. Er staat daar dat in incheken kan pas 7 dagen voor en uiterlijk 3 uur voor vertrek. Mijn vraag is dan, wordt dan ook gelijk retourvlucht ingecheckd of moet ik dat dan later (dus in het land waar ik vakantie heb) doen via internet?
Dat weet ik niet ik heb ingecheckt bij de balie maar het lijkt me dat je voor de retourvlucht opnieuw online in moet checken.
Je zou het voor de zekerheid bij de balie kunnen vragen op de heenvlucht.
Als je data van de heen en terugreis meer dan 7 dagen uit elkaar liggen moet je apart inchecken voor de terugvlucht, als alles binnen de 7 dagen valt (heen en terug) kun je dus ze beide uitdraaien en meenemen, anders moet je in Skopje naar een internetcafe :).
Fijne Kerstdagen iedereen en een goed reisjaar maar weer