Je had beter bij Ryanair kunnen boeken, die vliegen rechtstreeks van Marrakech naar Brussel zuid.
Heb je dat gedoe ook niet om via Easyjet te moeten overstappen.
Ook vliegt Ryanair rechtstreeks naar Weeze (bij nijmegen), en vanuit Nijmegen ben je met de auto in 2 uurtjes in Brussel, trein ietsje langer
Dus mijn TIP !!!
Geld terug vragen, en boeken bij Ryanair.com
Low cost airlines als Ryanair en EasyJet verkopen nooit tickets met een overstap. Ze verkopen ook geen retourtickets. Wat je koopt is gewoon een ticket om van A naar B te vliegen. Jij kiest ervoor om van A naar B en van B naar C te vliegen, maar dan is het risico voor jou. Je bagage zal ook niet worden doorgelabeld, je zult deze moeten ophalen en opnieuw moeten inchecken. Komt vlucht 1 te laat binnen, dan is het jouw probleem dat je vlucht 2 mist.
Tip voor de volgende keer: zorg dat je een ticket koopt waarop staat dat de betreffende maatschappij je van A naar C gaat vliegen. Dan is die organisatie namelijk verantwoordelijk voor de overstap en moeten ze je omboeken of een hotel aanbieden wanneer het mis gaat. Maar ook dan kunnen vluchten worden geannuleerd…
't is opgelost. Het enige dat verandert is dat de vlucht een uurtje later vertrekt dan oorspronkelijk, maar we komen wel op hetzelfde uur in Milaan aan, dit omwille van het zomeruur waarmee blijkbaar geen rekening mee had gehouden.
Dank voor de reaktie. Ik wist niet dat vliegen met low-cost companies zoveel risico’s inhield.
:dag:
Ik ga eind mei een paar dagen vanuit Eindhoven naar Londen met vijf personen. Totale kosten: 100 euro (incl credit card).
We nemen alleen handbagage mee. De toegestane maat volgens Ryanair is:
55 cm x 40 cm x 20cm. De lengte is incl handvat en wieltjes 56 cm. Mijn koffer is iets dikker nl 23 cm.
Hoe streng is Ryanair? Wie heeft daar ervaring mee?
Cristo
Deze afmetingen zijn prima, ik heb ook een iets grotere airporter.
En kom er altijd GRATIS mee weg
Heb vandaag een tripje naar Bristol vanuit Eindhoven geboekt in Juni.
Gewoon lekker 3 dagen naar Wales, lijkt me wel heel leuk.
Wie is hier al eens geweest en heeft TIPS ?
Voor 15 euro geboekt retour all-inn en met de creditcard toeslag
Hier kunnen ze toch niets meer aan verdienen
Nee, dat klopt. Daarom is het de bedoeling dat je via de website nog een hotel, een huurauto, een reisverzekering en drie excursies boekt, teveel bagage meeneemt, vergeet om vooraf online in te checken, een spelfout in de naam op je ticket maakt, te laat komt voor je vlucht, vier kraskaarten en twee blikjes cola koopt van de stewardess en tevergeefs probeert om twee stuks handbagage mee aan boord te nemen. Naar het toilet gaan is voorlopig nog gratis, maar daar komt binnenkort (serieus) verandering in. :biggrin:
Vlieg overigens zelf ook regelmatig met Ryanair tegen afbraaktarief.
Had dit grapje een keer met een “Maat” van mij bij Easyjet.
We gingen naar Krakow, stond in zijn paspoort een andere naam dan die ik opgaf
Maar by Easyjet kon je toen nog gratis dit laten wijzigen aan een andere balie.
Nu niet meer ;), tellen overal voor
Gewoon een beetje opletten !!
Dan is vliegen met hun bijna GRATIS.
Ik heb een vraagje over dat online inchecken, want de website van ryanair is me niet helemaal duidelijk. Als je bagage in het ruim wilt (geen handbagage dus), kan je dan ook online-inchecken? En is er op elke luchthaven dan zo een mogelijkheid om je bagage dus zelf ergens op een band te zetten. Want ik vlieg in de zomer van eindhoven naar Alghero (Sardinië) en van Cagliari naar Eindhoven, en het zou niet zo leuk zijn als we in Sardinië ineens merken dat dat daar niet echt werkt
Floddertje, floddertje aan de wand, wie is er de mooiste in het land
Ja, Online inchecken is mogelijk, je moet gewoon je bagage (grote koffer) afgeven bij een afgifte punt, even vragen op de desbetreffende luchthaven waar dat is.
Als je binnen 14 dagen heen en weer vliegt, kun je ook alvast voor de terug reis je online ticket uitdraaien met je printer.
Heb jij er zelf al goede ervaringen mee? zelf heb ik al even niet meer met ryanair gevlogen en vroeger kon je met gewone bagage niet online inchecken
want ik lees en hoor precies nogal tegenstrijdige reacties
Ik moet zeggen reis ALTIJD zelf met handbagage want dat is Gratis.
Heb nooit een koffer voor het ruim.
Ga met Ryanair nooit langer weg dan 3-4 dagen, dus klein handbagage eigenlijk al teveel
Vlieg gemiddeld 5-7x per jaar met hun, de laatste tijd ietsje minder omdat Wizzair ook goedkoop vliegt, en zelfs naar plaaten in het oostblok waar Ryanair nog niet op vliegt."
Ze willen van die bemande balies af bij Ryanair, kost allemaal personeels kosten. Dus je moet je dan wel online inchecken.
Las laatst op luchtvaartnieuws dat in 2010 ze willen dat 80-90% online incheckt. En dat er geen ruim bagage of minimaal maar aanwezig is !!
In Londen is het al zo dat je zelf alles moet labelen, en je ruim bagage op 1 punt moet afgeven.
We gaan over 5 weken voor 9 dagen naar Spanje. Vanaf Weeze naar Valencia. Kreeg vanmorgen echter de schrik van mn leven!
Werd door een vriend van me gebeld en hij heeft een vriend bij Ryanair werken. Hij vertelde dat er een rechtszaak aangespannen is dat Ryanair niet meer na 23 uur van en naar het vliegveld in Weeze mag vliegen. Gaat de rechter hierin mee (uitspraak volgende week) dan moeten ze blijkbaar alles sluiten daar en worden alle vluchten gecancelled! (of hoe je het ook schrijft )
Nu zei mn vader net dat het in de krant staat en dat het hoogst onwaarschijnlijk is omdat ze daar blijkbaar heel veel mensen hebben werken en daarom niet alles zomaar weg kan.
Weet iemand hier iets meer van?
Geen paniek! Dit is niet de eerste keer dat Ryanair dreigt ergens te vertrekken. Bij de introductie van de vliegtax in Nederland kwam Ryanair ook met allerlei dreigementen. Het is gewoon een machtsmiddel: op deze manier probeert het bedrijf de wijziging van de vliegtijden terug te draaien. Mocht dat niet gebeuren dan kan het toch best zijn dat ze inderdaad Weeze gaan verlaten, maar dat gaat niet zomaar van de ene op de andere dag. Maak je geen zorgen, ik zie dat echt niet binnen nu en vijf weken gebeuren.
Staat inderdaad in de krant.
De inperking van uren (vanaf 1 mei alleen tussen 06.00 en 23.00 uur), opgelegd door een Duitse rechter, moet van Ryanair uiterlijk 29 april 2009 zijn opgeheven.
Zo niet dan sluit Ryanair, volgens de krant hè, haar basis op Weeze.
Dit ten koste van 2.500 banen en 2,5 miljoen passagiers, waarvan de helft uit Nederland.
Afwachten en duimen.
Deze kwestie speelt al jaren in Weeze, dan is het dit en dan weer dat
Ik denk persoonlijk dat het niet zo’n vaart loopt.
Stond inderdaad vandaag groot op de voorpagina van de krant.
Ja, heeft Ryanair weer wat ze willen, en dat is publiciteit
Ik ben met Ryan air naar Riga gevlogen en was goede vliegreis. Het comfort is dan wat minder (stoel verzetten etc), maar wat wil je voor zo weinig geld. Daarnaast ben ik ook van Weeze afgevlogen wat een verademing als je dat vergelijkt met schiphol.
Alles komt goed
Lees onderstaand artikel maar, stond op “luchtvaartnieuws.nl”
DUSSELDORF - Prijsvechter Ryanair hoeft zich geen zorgen te maken over ingekorte openingstijden van de basis op Airport Weeze. De districtsoverheid van Düsseldorf bepaalde vrijdag (1 mei) dat Ryanair tussen 06:00 uur 23:00 uur welkom blijft op het vliegveld net over de grens met Duitsland. Onlangs stuurde de administratieve rechtbank in Münster aan op een sluitingstijd van 22:00 uur. In dat geval zou Ryanair de basis sluiten, zo dreigde de maatschappij.
Ryanair kondigde volgend op de uitspraak in Münster aan dat de uitspraak uiterlijk op woensdag 29 april moest worden verworpen. Die deadline werd echter met enkele dagen opgeschort toen duidelijk werd dat de regionale overheid voor behoud van de basis zou kiezen.
Door de aanwezigheid van een basis op de luchthaven komt Ryanair in aanmerking voor een verruimde openingstijd. De Boeing 737-800’s van de onderneming moeten ’s avonds voor 23:00 uur geland zijn, maar mogen uiterlijk een half uur vertraging oplopen. Voor luchtvaartmaatschappijen die niet op Weeze Airport zijn gestationeerd, geldt een sluitingstijd van 22:00 uur.
Om de overlast voor omwonenden te beperken worden voortaan lawaaiige vliegtuigen geweerd. Ook wordt bij landingen het gebruik van de zogenoemde straalomkeerder aan banden gelegd.
Ryanair nam na de uitspraak van de rechter in Münster geen nieuwe boekingen meer aan voor vluchten van en naar Weeze. Inmiddels is het boeken van een vlucht met Weeze als vertrek- of aankomstpunt weer mogelijk.