Ervaringen met Ryanair

Hoi,

Je moet even geduld hebben. Regelmatig komen er aanbiedingen voorbij waarbij je geen belastingen en toeslagen betaald. Als je dan ook nog alleen handbagage meeneemt (10kg) en on line incheckt en ook geen reisverzekering nodig hebt (je hebt bijv. een doorlopende), dan betaal je alleen credit card toeslag. (€ 10,–).
Ik heb inmiddels een keer of zeven met ze gevlogen en betaalde voor het duurste retour € 20,–. Het is wel handig als je zelf je tijd een beetje kunt indelen, omdat meestal de dagen maandag tot donderdag zo goedkoop zijn. Het weekend is vaak duurder.
Kijk gewoon elke dag even op de site en op het moment dat er no taxes bij de reizen staat wordt het interessant.

Succes.

Groet,

Ton

Gewoon alles in vullen,tot dat je moet gaan betalen en dan zie je van zelf het totaal bedrag,maar een klein bedrag aan toeslag krijg je altijd wel denk ik.succes zijn er vragen hoor ik het wel,en probeer antw te geven.
groetjes Richard.

Hebben jullie dit al gelezen:
http://www.timesonline.co.uk/tol/travel/news/article5814577.ece

Ton en Richard, bedankt voor jullie antwoord!
Ik zal er eens regelmatig rondstruinen!

Iris

Nou, ik heb een paar dagen London geboekt hoor, met dochter.
Bedankt voor jullie tips om regelmatig te kijken.
Heen en terugreis voor ons tweetjes, kwam op totaal 20€.

Echter na alle stappen (overal aan gedacht, online inchecken, geen bagage e.d.) kwamen er wel nog 20€ aan handling fees bij.
(blijft goedkoop hoor dus ik klaag niet) maar dit is dus altijd zo?
Of heb ik toch nog iets verkeerd gedaan.
Voor de volgende keer…

Alvast bedankt,
Iris

Volgens mij zijn dit de creditcard kosten.
Die berdagen 5 euro per traject per persoon.
Dus kom je inderdaad op 20 euro, deze kosten heeft iedereen.
Vroeger was het 4 euro per traject, en heeeeeeel vroeger 5 jaar terug ongeveer 5 euro totaal :wink:
Maar voor 40 euro totaal mag je niet klagen. De Trein of bus is duurder :wink:

Piepo…

Ja ik dacht al zoiets, maar ja Hollander he, je wilt toch even zeker weten dat je niet iets betaalt wat niet nodig is;)
Verder zal ik echt niet klagen, hebben we er nu al zin in, en laat ik achteraf even hier weten hoe het qua vliegen enz. meegevallen is.
Indien goed, zijn m’n reismogelijkheden dankzij Ryanair wel vergroot!
En dat voelt heerlijk…

Thnx,
Iris

of deze pagina:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309

Het moet niet gekker worden!!!

Fijn dat hier een aantal doorgewinterde Ryanair gebruikers zitten. Ik heb namelijk een aantal vragen;
In juli (donderdag heen en zaterdag terug) hebben wij een vlucht nodig naar Londen. Wij wonen in Limburg, dus zou vertrekken van Eindhoven het gunstigste zijn. Maar als ik dit vergelijk met de prijzen vanaf Weeze, is Weeze goedkoper. Klopt dit? (heeft misschien te maken met lagere belastingen vanuit duitsland?)

Als ik nu ga zoeken kom ik op een prijs van 92 euro voor retourtje met 2 personen uit. Als ik daar nog eens de toeslagen bijtel kom ik nog aan een hoog bedrag uit.
Moet ik gewoon blijven wachten en elke dag kijken of dit goedkoper wordt? Is die kans er wel omdat wij in het hoogseizoen vliegen? Vind het erg zonde als die prijzen straks alleen maar hoger worden.

Dan als laatste; die toeslagen zijn er flink wat. Lees al dat we alleen handbagage moeten meenemen, maar daarnaast zouden er nog administratiekosten 5 euro, online inckecken 5 euro (volgens mij per persoon per vlucht), 5 euro bagageverwerkingskosten (per persoon per vlucht) en creditcardkosten. Dit alles houdt me toch wat tegen of valt dit uiteindelijk wel mee? Ik lees dat er mensen zijn die alleen nog creditcardkosten betalen bovenop aangegeven prijs?

Bedankt alvast voor de moeite!

Eigenlijk is alles al eens geschreven hier op het Ryanair forum !!
(dus dubbel werk houdt ik niet van :wink:

Hoogseizoen zou ik maar snel boeken, dat wordt bijna NOOIT goedkoper alleen maar duurder, omdat Ryanair dit ook weet wanneer de vacanties vallen :wink:

Prijzen vallen altijd reuze mee, ook al heb je toeslagen, met een beetje uitkienen en maar weinig baggage altijd nog goedkoper dan KLM :slight_smile:

Tip !!, als je van plan bent om een koffer in te checken doe dat dan online, als je er pas op de luchthaven achterkomt, en online hebt ingechekt komen er 40 euro boete overheen, een kennis van mij is dit overkomen.

Als je alleen met handbagage reist komen er alleen creditkard kosten bij.
Wel overal “0” invullen op de site. Dus…geen reisverzekering gewenst, geen/0 koffers incheken (dus alles eruit halen) Ryanair heeft dit meestal al ingevuld…dur ERUIT HALEN scheelt een HOOP !!!

Dit alles kun je ook op de website van hun vinden !!!

Ja, ook is Eindhoven altijd stukken duurder dan Weeze.
Komt door die Nederlandse Eco-tax, die in Duitsland niet is !!
Altijd minimaal 30-50 euro wat Weeze goedkoper is dan Eindhoven.

Vanuit Venlo (waar ik woon) zijn Weeze maar 25 KM en Eindhoven Airport (Veldhoven) ongeveer 70 KM. Dus jullie weten wel waar ik van vertrek :wink:
Parkeren is ook GRATIS in Weeze, maar dan moet je de weg weten :slight_smile:
Dit moet iedereen maar zelf uitvogelen, risico op lekke banden op eigen risico :wink: Maar met een oude bak die ik heb geen probleem :wink:

Ja, inderdaad het vergroot je mogelijkheden.
Ik ben al door heel Europa met hun geweest.
Weet niet meer waar heen te gaan ;), heb alles al gehad :slight_smile:
Maar er is ook WIZZAIR, die vertrekt voor mij uit Dortmund of Keulen.
Veel naar oost Europa, laatst nog 2x in Kiev (Ukraine) geweest.
Voor 'n appel en een ei…ja eerlijk waar.
Volgende maand naar Clui-Napoca in…weten jullie dat ? :wink:

Ga weer werken :wink:

Ik heb een keer of 6 met Ryanair gevlogen. Hele goede ervaringen. Zelfs door een file van 4 uur, mochten wij nog 10 minuten van te voren inchecken!

Vriendelijk personeel.
De prijzen zijn ook goed te doen. Twijfel alleen niet. Zo is een ticket 2,50 en die week erop 49,99. (zonder belasting)
Helaas mag je maar een koffer van max 15kg mee nemen. Dat is erg weining vindt ik. Je kunt dit wel compeseren door zware spullen in je handbagage te doen. Zorg er wel voor dat je er geen vloeistoffen in doet. Ze zijn op Eindehoven/Maastricht/Brussel erg streng met de controle.

Verder goede ervaringen, snel inchecken, optijd vliegen en vriendelijk personeel.

Net een ticket met vriend geboekt voor Valencia vanaf Weeze. Ticketprijs €0, alle belastingen en toeslagen €35 p.p. Geboekt dus! Maar aan het eind komt er nog €10 p.p aan creditcardkosten bij. Uiteindelijk komt het dus uit op €45 p.p. Nog niet duur maar die creditcardkosten mogen ze wel eerder vermelden.

Die creditcard kosten staan op hun site vermeld.
Ze maken tegenwoorig de tickets vaak gratis, maar door de toeslagen ben je toch altijd wel tussen de 20 en 50 euro kwijt all-inn.
Maar vergeleken met KLM of anderen nog altijd heel goedkoop.
Ze moeten toch ook nog ietsje verdienen :wink: daar bij Ryanair :wink:
En dichtbij voor mensen aan de grensstreek,want vanuit Venlo maar 25 km tot Weeze airport.

Mijn inziens moeten de credit cardkosten net zo als de overige toeslagen meteen getoond worden. Ze zijn namelijk onvermijdelijk en worden per passagier per segment berekend. Er is voor Nederlandse passagiers geen betalingswijze die niets of minder kost dan Visa of Mastercard. Nog beter is om deze kosten gewoon in de vliegprijs zelf te verwerken. Uit commercieel oogpunt doen airlines dat niet graag, denk aan brandstoftoeslagen. Veel vluchtenzoekmachines ordenen de zoekresultaten in volgorde van kale prijs, exclusief extra heffingen. Een maatschappij die een hoge brandstofheffing heeft, kan dan nog bovenaan komen te staan en daardoor aantrekkelijk lijken. Daardoor komen maatschappijen met een of meerdere overstappen vaak in eerste instantie gunstig uit de bus. Alleen komen er dan nog torenhoge heffingen bij van al die luchthavens (zo 300 tot 400 euro tegenwoordig, om te mogen winkelen, gefouilleerd te mogen worden en gebruik te mogen maken van een toilet, kom op zeg, dat is puur misbruik maken van de machtspositie).

@ Piepo,
waar staan die kosten? Heb er zelfs naar gezocht omdat ik wist dat er creditcardkosten aan verbonden waren maar vond ze niet. Naja, het is nog niet duur natuurlijk :slight_smile: En ze moeten er daar inderdaad ook aan verdienen.
Heb van iemand gehoord dat ze geld vragen als je naar het toilet wilt in het toestel. Is dat echt zo? En zo ja, hoeveel vragen ze ervoor?

Het is alleen op sommige vluchten in Engeland uitgeprobeerd, is nog niet zeker of het doorgaat.
Toilet gaat dan 1 euro of 1 pond kosten per keer :wink:
Je moet dan een muntje kopen bij de stewardess in het vliegtuig, en dit muntje dus onder de klink in de gleuf ;), kind kan de was doen (ohhh, nee boodschap bedoel ik :wink:

Sorry dat ik hier reageer, maar de laatste post over Easyjet dateert al weer van enkele jaren geleden en ik denk dat ik hier meer reaktie zal krijgen. Wie heeft hier ervaring mee en kan me hierbij helpen : op 27 februari reserveer ik bij Easyjet.com een vlucht voor 4 volwassenen met vertrek op 15 juli van Marrakech naar Milaan, om vervolgens met dezelfde maatschappij van Milaan naar Brussel te vliegen. Gisteren krijg ik een melding waarin men zegt dat de vlucht van Marrakech naar Milaan gerescheduled is. Met hun excuses voor het ongemak. Wat nu ? Ik geraak dus niet terug vanuit Marrakech naar Milaan en ik heb dus ook geen aansluiting met de vlucht van Milaan naar Brussel. Kan dit zomaar ? Wat moet ik nu ondernemen ? Hartelijk dank voor de reakties.

Dit is heel jammer.
Maar helaas, low-cost maatschappijen hebben zich hier voor ingedekt.
Dus jij hebt geen voet om op te staan ;), jammer het zij zo.
Je kunt nu 2 dingen doen:

1. Je geld terug vragen (zij storten dan jou gemaakte kosten van die vlucht terug)
  2. Een andere dag vliegen op hun aangepaste schema dus.

Ik zou gewoon het geld terug vragen.

TIP!!! BOEK NOOIT EEN VLUCHT MET EEN OVERSTAP MET EEN LOW-COST FIRMA !!! Laat er altijd minimaal 1 dag tussen, of doe het helemaal NIET.

Als er iets tussen komt ben je ALTIJD de SJAAK :wink:

Vroeger 1x gehad dat Ryanair niet vertrok vanuit Weeze !
Omdat het te mistig was om te landen.
Daardoor werden verschillende vluchten uit hun netwerk geschrapt.
Ik kon of mijn geld terug krijgen, of vanuit Hahn (bij Koblenz) s’avonds vliegen.
Ik heb voor optie 1 gekozen.