Ervaringen met Ryanair

heb ook diverse malen met ryan air gevlogen en ook geen vertragingen mee gemaakt die langer duurde dan 15 minuten dus thuis zijn voor je eerste werkdag lijkt mij geen probleem (als je de lichten van je auto niet laat branden op de parkeerplaat):lol:

De hele bedrijfsfilosofie van Ryanair is erop gericht om op tijd te vliegen. Daarom vliegen ze alleen vanaf de kleinere vliegvelden, waar ze na het landen snel aan de gate kunnen staan en binnen een half uur weer in de lucht kunnen zijn. Het grondpersoneel wordt erop getraind om binnen dat half uur alle koffers te lossen en nieuwe koffers te laden. Vertragingen kosten waanzinnig veel geld, want vliegtuigen leveren alleen wat op als ze aan het vliegen zijn. Qua vertraging hoef je je bij Ryanair dus minder zorgen te maken dan bij veel andere maatschappijen.

Perfect! Ik ben 3x naar Italie gevlogen voor 10euro met ryanair…

Hey mensen!

ik wil in augustus 5 dagen naar Rome gaan met Ryanair. Ik weet alleen niet of ik de verzekering moet nemen van Ryanair. Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering, maar dat is natuurlijk anders dan een annuleringsverzekering. Stel dat de reis wordt geannuleerd krijg je dan wat terug als je geen verzekering van hun neemt. Denken jullie dat ik een annuleringsverzekering nodig heb voor deze reis?

Mijn standpunt is dat je alleen risico’s moet verzekeren die je niet zelf kan dragen. Dus als je drie maanden op water en brood zou moeten wanneer je die trip onverhoopt moet annuleren, ja, dan is het een verzekering waard. Dat zal waarschijnlijk toch niet het geval zijn, Ryanair staat nu eenmaal niet bekend om astronomische ticketprijzen…

Komt nog bij dat de voorwaarden voor een annuleringsverzekering meestal erg strikt zijn en je dus maar in weinig gevallen aanspraak erop kan maken. Dus mijn advies: niet doen.

Nee, niet doen want het is weggegooit geld.
Ryanair zet momenteel veel diensten op internet, dat doen ze natuurlijk om te verdienen, aan de vluchtprijzen verdienen ze immers al bijna niks meer, dus moet op een andere manier geld verdiend worden :slight_smile:
Ik vul overall nul, of geen verzekering gewenst, mensen die dit niet weten betalen meer voor dezelfde reis ;). Ook ik heb voor 65 euro een wereld reisverzekering per jaar. Als een vlucht van Ryanair niet doorgaat krijg je altijd jou betaalde geld terug, of je kunt op hun kosten een ander ticket boeken op een later tijdstip.

Piepo…

Voor de Ryanair-fans: er zijn weer gratis vliegtickets beschikbaar! Boekbaar tot en met komende zondag, beperkt aantal bestemmingen en vliegen alleen op sommige dagen. Maar toch. Past het in je reisprogramma, dan kun je weer erg goedkoop uit zijn.

Hallo allemaal,
Ik heb nog nooit gevlogen met Ryanair maar geloof inmiddels wel dat het een van de betere en goedkopere vluchten zijn.

Maar ik heb nog een vraag voordat ik daadwerkelijk de tickets koop: als er GRATIS voor een vlucht staat, is dat dan zonder de vliegtax of krijg ik er dan later nog kosten bij?

Dus is GRATIS wel helemaal GRATIS?

Ja, Gratis es ook Gratis bij Ryanair.

Alleen komt de creditcard toeslag erbij, afhankelijk van de creditcard tussen de 10 en 12 euro.

Ook de e.v.t. mee te nemen koffers (voor ruim bagage) komt er 7 euro per enkele reis bij (dus 14 euro retour).

Maar neem je alleen een ā€œairporterā€ (kleine koffer als handbagage), dan is ook deze koffer GRATIS…

Piepo.

Cry-anair.

Maar wat betekend dit dat precies?

Periodieke onderbreking:
12.03.09 - 18.03.09 to/from Ireland
03.04.09 - 19.04.09 all other routes
30.04.09 - 06.05.09 to/from Irl/Uk
21.05.09 - 28.05.09 to/from Uk
28.05.09 - 03.06.09 to/from Irl

kan ik dan niet reizen waar ik naar toe wil?

Volgens mij is dit een vrije vertaling van het Engelse begrip ā€œBlack out periodsā€. Dat zijn dagen waarop of perioden waarin bijzondere tarieven niet verkrijgbaar zijn. Meestal is dat tijdens feestdagen en vakantieperioden, als de vluchten zonder aktietarieven toch wel vol raken (zoals kerst, pasen. de zomervakantie). Dan kun je dus wel reizen, maar zul je waarschijnlijk meer moeten betalen dan het aktietarief.

Let op dat aktietarieven vaak ook niet op vrijdag en zondag geldig zijn, dit zijn namelijk de populairste reisdagen.

Okay, bedankt man!
Maar ik wil naar Riga (Letland). Zijn dit rechtstreekse vluchten naar Riga denk je? of moet ik het zo zien dat ze eerst langs Ierland en/of UK vliegen? Anders zou ik hier toch uberhaubt geen hinder van hebben?.. of is Ryanair een product van de UK? kan ook nog…

Tja, wat heb ik met de UK te maken? (missch een hele stomme vraag, maar toch). Ik wil gewoon goedkoop reizen, daarom.
En je zegt in het volgende:

Let op dat aktietarieven vaak ook niet op vrijdag en zondag geldig zijn, dit zijn namelijk de populairste reisdagen.

Dus als ik NIET op die periodieke data reis, dan vlieg ik gratis. Klopt dat?

Bedankt man,
much appreciated!
Lucien

Vanaf Weeze vlieg je direct naar Riga. Dan heb je met het UK helemaal niets te maken. Ik kan je echter niet garanderen dat je gratis kunt, er worden meestal maar een paar stoelen daarvoor verkocht. In ieder geval is het verstandig zo vroeg mogelijk te boeken. Je ziet vanzelf wat de prijs is. Niet gratis kan overigens ook nog heel goedkoop zijn. Let bij het boeken vooral ook op dat je geen dingen aanschaft die je niet nodig hebt, zoals verzekeringen en als je alleen met handbagage reist je goedkoper uit bent. Per stuk ruimbagage moet je namelijk extra betalen, evenals voor inchecken aan de balie. Probeer dat dus te voorkomen. Nog vragen? Stuur mij gerust een persoonlijke email.

Ogh, dat is aardig. Bedankt. Zal ik zeker doen.
Wat is je email?

Zijn er mensen met overbagage ervaringen bij Ryanair?

Ik wil deze zomer met Ryanair met 5 personen reizen. Ik lees oa bij de reisvoorwaarden dat de max bagage van 15kg pp niet gegroepeerd mag worden. Maw als je alles in 2 koffers vervoerd heb je dan dus overbagage tegen € 15,-/kg??

Moet je in dit formum op Janse71 klikken (links bij dit bericht), kun je een privƩbericht sturen.

Ryan air is een goede maatschappij. Helaas weinig beenruimte en de service is ook niet alijd geweldig. Nadeel vind ik ook 15 kilo bagage. Maar voor korte vluchten is het goed te doen

Was afgelopen jaar met deze maatschapij va weeze naar berlijn gevlogen,moet zeggen dat alles prima in elkaar zat vlucht duurde 1 uur en afhandeling van de koffers ging ook perfeckt en super snel,verder over de beenruimte had ik niet te klagen dat was meer dan bij een andere maatschapij,dus ruim genoeg naar mijn mening.

Hallo,

Na hier wat rondgekeken te hebben, heb ik eens gekeken op de website van ryanair.
Wat ik ook doe (ook de 0,00 prijzen, er komt altijd wel iets van 80€ bij op de heenweg, en iets van de helft op de terugweg aan taxes/fees)
Als ik dan hier zo bedragen lees van 20€ enz. wat doe ik dan verkeerd?
Is er iets waar ik speciaal op moet letten?
Sorry, maar ik ben een beginner in dit opzicht;)

Alvast bedankt!

Iris