Ervaringen met Ryanair

Wanneer Ryanair keurig op tijd vliegt, komt je toestel meestal een half uur voor vertrek aan op het vliegveld. Het grondpersoneel is erop getraind om het toestel binnen dat halve uur om te laten draaien, dus wordt tegelijkertijd de bagage gelost en de nieuwe bagage geladen en gaan ook de passagiers van boord en de nieuwe passagiers direct aan boord. Dit verloopt vaak supersnel en je moet dus ook zeker een half uur voor vertrek aan de gate staan. Tel daar minimaal een half uur bij op voor de security-procedures, die afhankelijk van het vliegveld soms veel tijd in beslag nemen, en tel er nog een zekerheidsmarge bij voor wanneer je de bus of de trein mist / in de file komt / nodig naar het toilet moet enzovoorts. Dus ik zou zeggen: lekker 2 uur vooraf zonder stress op het vliegveld aankomen, maar zeker niet later dan 1 uur voor vertrek.

ik vertrek maandag vanuit Weeze, ik ga naar Londen, zijn er nog andere mensen die gaan? :wink:

nee voorlopig niet

Zag wel dat ryan air nu nieuwe aanbieding heeft.
Als ik meteen had geboekt, had ik voor €20 retourtje london-niederrhein gehad…

Wij gaan in februari helemaal voor niets naar Pescara Italie. Af en toe krijgen we een aanbieding om gratis te vliegen. Je betaalt dan alleen de belastingen. Dit was in ons geval 40 euro retour voor twee personen !!!

Wij zijn ontzettend tevreden over Ryan air. Nog nooit moeilijkheden gehad ! EN…we vliegen erg vaak naar Italie, omdat we daar een huis hebben.

Margreet

Is goedkoop maar dat merk je dan ook aan alles. Laatste keer gestrand op Pisa door mist. Kan natuurlijk maar andere maatschappijen zetten alles aan het werk om de klanten elders te brengen en door te laten reizen. Bij Ryan kreeg ik te horen op donderdag dat ik de vlucht van zondag moest afwachten!!! Verder kreeg ik alleen de terugvlucht vergoed die dus uitgesteld was. Uiteindelijk een 200 euro moeten dokken om in Dusseldorf te landen met een andere maatschappij. Dus Ryan air lekker goedkoop zolang alles goedgaat.

hebben wij door een staking ook een keer meegemaakt. Er ging toen wel een vlucht vanuit Bologna. Auto gehuurd en daar op het vliegtuig gestapt. Kregen de kosten van de huurauto van de reisverzekering terug. Het is toch overmacht, ook mist !

Klopt, ze werken in een netwerk, en als ze op de ene luchthaven niet kunnen vertrekken voor landen of opstijgen komt hun hele schema in de war, want ze vliegen constant kris kras door Europa. Ze vertellen je inderdaad dat je sander daags kunt vertrekken op of een andere hup/vertrekplaats waar ze ook op die (eind) bestemming vliegen. Ik had het eens met een weekendje Ierland (Shannon) mijn vlucht uit Weeze kon niet vertrekken i.v.m. dichte mist !!, dus iedereen kon zijn gemaakte ticketprijs terugkrijgen, of vanuit Hahn (s’avonds) vliegen. Aangezien Hahn van mij 240 km zijn dit maar niet gedaan (Weeze zijn maar 30 km vanuit venlo) Bij Ryanair moet je dan zelf op die andere luchthaven zien te komen, zij betalen jou helemaal niks. Ja die pech kun je soms hebben (dat ze niet vertrekken). Maar ik ben in de laatste 5 jaar al minimaal 30x met hun gevlogen (dus 60 enkeltjes) en op 1 vlucht na (die van Shannon) is alles prima verlopen. En daardoor al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld bespaard.

Piepo…

Ik had vorige maand voor 10 euro een retourtje Weeze - Londen (Stansted). Gewoon je aboneren op hun nieuwsbrief, je je hebt altijd de beste prijzen :wink:

Gevlogen vanaf Niederrein naar Rome en Dublin. Prima!! Goedkoop en perfect op tijd. Ze hebben tegenwoordig hilarisch, lichtelijk irritante reclametunes. Personeel is niet erg vriendelijk, maar wat wil je voor dat geld. Kortom, ik vind het echt een aanrader!!

hallo allemaal,
In een weekje vertrek ik naar Girona met mijn man. Weet er iemand iets over identiteitskaarten? Hij heeft een ā€œF kaartā€ (=een ID voor niet EU-burger die verwant is met een EU burger en ermee samenwoont). Ik weet niet of dit nu een id is of een verblijfsvergunning, het is 5 jaar geldig. Rayenair aanvaardt: ā€œEen geldige nationale identiteitskaart die is uitgegeven door de regering van een land uit de Europese Economische Ruimte (EER).ā€ Verblijfsvergunningen worden niet geaccepteerd als reisdocument.

Weet er iemand hiet iets meer over???

De F-kaart is mijn inziens een soort van verblijfsvergunning voor Nederland. Daarnee kom je zeer waarschijnlijk niet aan boord van Ryanair (of welke maatschappij dan ook). Hij zal toch echt een paspoort of een nationale identiteitskaart van zijn niet-EU land moeten hebben.

alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!!
Bedankt voor je snelle reactie Janse71.
ik heb ook net gelezen dat een paspoort van zijn land ook nodig is. Dan is hij wettelijk in orde om naar andere europese landen te reizen.
Maar zou ryanair dit ook aanvaarden? want soms hebben ze wel hun eigen regels…

ja hoor dit aanvaard ryanair mijn vriendin is thais en heeft een visum voor hier en dat is genoeg voor ryanair om haar mee te nemen ze hebben inderdaad nog weleens hun eigen regeltjes maar hier volgen ze gewoon de wetgeving

groetjes dirk

ooo wat een opluchting, hartelijk bedankt! Je hebt me gerust gesteld.
Veel geluk in dit nieuwe jaar Janse71

Elk paspoort zou okƩ moeten zijn voor Ryanair. Als het een heel exotisch land is, zou je misschien nog vragen over een visum kunnen verwachten, maar daar kom je dan wel uit.

Beste mensen,
Ik en mijn vriend gaan ook binnenkort vliegen met RyanAir, vanuit Weeze naar Malaga.
Op de datum die we hebben geboekt is de ticket namelijk erg goedkoop. Op 31 jan vertrekken wij vanuit Malaga terug naar Weeze. Ik moet op 2 Februari werken (het is mijn eerste werkdag).
Dus ik hoop dat er helemaal geen vertraging of wat dan ook op die 31e. Wat denken jullie?

Heeft iemand hier op deze forum een ervaring of ooit gevlogen naar Malaga met Ryan Air?

Hoi Alexandra,

Ik ben niet naar Malaga gevlogen… Maar wel in de kerstvakantie naar Londen. Alles was goed verlopen. We waren op tijd gevlogen en ook weer op tijd geland. Het was een fijne reis. Dat was ook mijn eerste ervaring met Rynair. Het is mij goed bevallen en denk dat ik ook voortaan met Rynair zal reizen. Hoop dat jij ook een goede ervaring zal hebben… En veel succes in Malaga :wink:

95% van alle ā€œRyanairā€ vluchten binnen Europa vliegt op tijd.
Ik ben al heeeeeeeeeeeeeel vaak gevlogen met hun, en maar 1x ietsje vertraging gehad.
Prima en stipte maatschappij, maak je maar geen zorgen.

Piepo…

Dank je wel Pipo. Ik voel me nu wat rustiger :hihi: