Ik heb een vraagje over het online inchecken… Het inchecken op de heenweg (ik ga naar Rome) begrijp ik prima. Je kunt vanaf 5 dagen voor vertrek inchecken. Maar moet je ook online inchecken voor de terugweg? Hoe werkt dat precies? En hoe lang van tevoren moet je eigenlijk aanwezig zijn bij de gate voor je RyanAir vlucht vertrekt?
Ik hoor graag van jullie.
Ja, je moet ook online inchecken voor de terugvlucht, als je het vergeet kost het 4 euro p. persoon (dan doen ze het daar aan de balie).
Bij de terug vlucht voer je de omgedraaide versie in dus: vertrek uit Rome naar …
online inchecken voor de terugweg? Dat heb ik nooit gedaan… (Ik vlieg regelmatig naar Ierland)Ik boek mijn vlucht online en print (wordt ook van je verlangt) het geheel uit. De papieren neem ik mee en meld me aan de balie voor de terugvlucht daar word geen probleem van gemaakt en er zijn geen kosten aan verbonden…
Reis jij alleen met handbaggage ?, of heb jij ook check-inn baggage er bij ?
Bij check in baggage heb je geen “online check” uitprint nodig.
Maar bij reizen alleen met handbagage zeker wel, of ze moeten het sinds 5 weken veranderd hebben, ik vlieg gemiddeld 10x per jaar met Ryanair altijd alleen met handbaggage (heb dus NOOIT baggage kosten).
In Januari 2008 op een reis naar Milaan, was 1 mevrouw vergeten het online-check inn formulier uit te printen voor haar terugvlucht, maar ze moest wel 8,00 euro betalen (zij + haar man) omdat ze het vergeten waren !!!
Ze hadden namelijk alleen de heenreis uitgeprint !!!
Hoi Arie en Piepo,
Dank voor jullie reacties.
Als ik de kosten voor inchecken aan de balie wil vermijden is het dus de bedoeling dat ik, ook voor de terugreis, online incheck (heb alleen handbagage bij me). Ik blijf 6 dagen in Rome. Inchecken kan vanaf 5 dagen voor je vlucht. Dat zou dus betekenen dat ik in een internetcafé o.i.d. in Rome zou moeten inchecken voor de terugweg? Tjonge, wat een gedoe. Dat is me die 8,00 euro voor 2 personen dan wel waard…
Ik vlieg een paar keer per jaar met Ryanair, echt perfect kan niet anders zeggen En voor die prijs moet je natuurlijk geen rode loper verwachten. Maar met een retourticket all in van 18eurootjes met priority boarding kun je nog eens wat leuke trips maken. Vind het een mega concept!!!
gewoon rekening houden dat je 10 kilo handbagage mag meenemen in het vliegtuig en wil je bagage inchecken dan kan dit tot 15 kilo en dat kost je geld. Ook als je niet online incheckt kost je dit geld. Al met al komt er max. 30 euro per persoon bij maar is het nog steeds een hele goedkope optie! Veilige toestellen en ongelukken zijn er nog niet mee gebeurt…al ging t vanacht net goed: Passagiers vliegtuig gewond na valduik | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ik vlieg over een week of 6 voor de eerste keer met Ryanair. Heb vliegangst en vlieg daarom al mn hele leven met nederlandse maatschappijen Sinds kort ook met Germanwings en dat scheelde nogal wat in geld t.o.v. de nederlandse maatschappijen. Omdat Ryanair ook niet duur is ga ik het toch maar doen.
Blij dat ik net alles hier heb gelezen over het online inchecken want ik wist niet dat je voor de terugreis ook nog apart moest uitprinten. Vraag me af of ze de handbagage wegen en of ze moeilijk gaan doen als het bv 11 kg is ipv 10. Weet iemand dat?
Bedankt!
zit nu ook weer een vlucht te zoeken en was even vergeten dat ze die onaardige creditcard fee hebben. Met 2 personen een reourtje kost je dus €20…das het 2 keer zoveel als het ticket…haha
Ik heb voor t eerst via Internet geboekt. Ik ga met mijn zusje 22 december naar Londen.
In het begin vond ik het wel een beetje eng maar heel veel vrienden vertelden mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken over t feit dat ik een ticket kocht via internet. Eerlijk gezegd vond ik het wel een beetje eng met de betalingen enzo maargoed uiteindelijk is het goed gekomen. Een retourtje 2 pers 120 euro…
Ik heb totaal geen ervaring met düsseldorf/weeze, vanuit daar vliegen we.
Aangezien wij ons via internet gaan inchecken hoeven we niet in de rij te staan.
maar hierbij is mn vraag wat wij moeten doen als we op weeze komen? Normaal gesproken checkten we ons gewoon in bij de balie. Moeten wij dan gewoon direct naar onze gate?
En onze vertrektijd is 6;50 en aankomst in londen is 7;00 , is dat niet een beetje raar? Londen is wel vlakbij maar 10 minuten? Het kan een beetje raar overkomen maar kan r echt niets uithalen.
Over dat 10 kilo is mij alles wel helder, we nemen allebei een trolly koffer mee, ieder voor ons.
Ik zou het heel fijn vinden als jullie antwoord zouden geven op mijn vragen.
Ben van Eindhoven naar Bergamo gevlogen, retour € 57 (paar maand eerder geboekt, maar twee weken voor vertrek kon dat nog steeds). Voor dat geld zijn we op tijd en met vriendelijk personeel gevlogen. Beide keren was er een loterij aan boord.
Een gezelschap kwam op het nippertje aan, degene die de auto nog moest parkeren kon niet meer mee, incheckbalie werd gesloten. Het grondpersoneel holt dan naar gate om passagiers aan boord te laten.
Ryanair waarschuwt daar duidelijk voor op de website. Het is dan je eigen verantwoordelijkheid om op tijd te komen.
Het is verstandig de website goed door te nemen. Goedkoop betekent op sommige punten een veer laten (zoals 15 kg i.p.v. 20 kg), maar daarvoor kom je dan ook nog eens ergens voor weinig geld.
wij hebben geboekt voor feb 2009 bij ryanair vanaf maastricht’
nu hebben ze geanuleerd
wij wilen uitwijken naar een andere plaats maar ze willen er niks van horen
krijg overigens ook geen reactie van hun
moet nog op mijn geld wachten
en wordt van het kastje naar de muur gestuurd
wie heeft dit probleem ook
het gaat over een vliegreis naar alicante
Ik vlieg van de kerst met Ryanair en nou vlieg ik voor het eerst alleen.
Ik ben erg tevreden over hun prijzen en ben na de berichtjes in dit forum gelezen te hebben denk ik ook wel goed voorbereid.
Nu is er 1 dingetje…ik heb nogal last van vliegangst en aangezien ik dit keer niemand met me mee heb die mij afleidt zodra ik in paniek schiet, vroeg ik me af of iemand weet wat ik in dat geval van het personeel kan verwachten. Zijn de stewardessen vriendelijk en behulpzaam?
Ik vlieg vaak met ze en heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met ze.
Ik zou in jou geval gewoon bij het instappen even melden dat je vliegangst hebt, zodat zij ook voorbereid zijn op eventuele “paniekreacties” van jou.
Lijkt mij dan allemaal geen probleem voor de dames en heren van de cabincrew en daardoor ook rustgevend voor jou.
Ryanair zegt dat je 2 uur vantevoren op het vliegveld moet zijn.
Wij hebben echter online ingecheckt.
Weet iemand of die marge van 2 uur dan ook van toepassing is?
Voor zover ik weet is dat niet het geval.
Ben zelf onlangs naar Santander geweest en was toen ook later op het vliegveld.
Geen probleem.
Zorg wel dat je op tijd bent om te boarden uiteraard.
Ligt eraan welk vliegveld. Probleem is dat je zo meer dan een half uur voor veiligheidscontroles in de rij moet staan, dus een dik uur van tevoren zou ik toch komen.