Klopt bij Ryanair is drank in het vliegtuig best duur, maar op zo’n korte vlucht van minder dan 1 uur kun je dat wel overslaan, ik eet of drink bij aankomst dan wel:), Vlieg tickets zijn onverslaanbaar bij Ryanair, ik had voor 16 euro 1 retour all-inn vanaf Eindhoven naar Stansted, en voor 15 pond koop je op de luchthaven 1 retourtje met de Terravision bus, die je met 1 uur en 10 minuten in hartje Londen brengt (victoria). Vlieg gemiddeld 10x per jaar met hun, en luister al helemaal niet meer naar die verkoop shows, daar wen je wel aan
Voor de meesten onder ons is Ryanair een bus in de lucht die je van A naar B brengt tegen scherpe prijzen, vlieg je met KLM ben je minimaal 100 euro kwijt voor retourtje, dan wil ik wel 30 minuten luisteren naar verkoop shows als bij dat ruim 70 euro scheelt :)…18 April weer naar Gdansk met hun voor 21 euro retour, is toch ongelooflijk goedkoop. Zijn er dan geen nadelen, jawel ik als ervaren reiziger kwam ze dit keer ook tegen op Stansted airport, je moet namelijk al je vloeistoffen in een klein plastic zakje doen met afsluitbare strip, zijn zakje had de afmeting van 1 A4 dus te groot, maar je kunt ze uit een soort snoep automaat kopen op Stansted airport voor 1 pond, en dan krijg je er meteen 4 dus kan weer even vooruit :), ook moet je opletten op je gewicht, niet meer als 10 kilo handbagage, bij 1 kilo overgewicht betaal je het volle pond, en laten ze het je inchecken voor een hoop extra geld, ik kom nog steeds mensen op de luchthaven tegen met veel te veel bagage en overgewicht, lezen die geen websites van Ryanair vraag ik me dan af !!!, weeg gewoon je bagage alvast thuis, dan krijg je geen rare verrassingen achteraf op de luchthaven, succes ermee…
Meestal delen ze (de douane) gewone ziplocs uit. Men kan je niet dwingen om nog extra’s te kopen om vloeistoffen mee aan boord te nemen, het zijn immers niet jouw regels.
je hebt gelijk, lees conditions op ryanair site en je komt niet voor verrassingen te staan. toch is het wel genant als ze ook door al je medicijnen (ondanks lijst van huisarts) flink grasduinen. cosmetica heb ik maar thuisgelaten. op plaats van bestemming heb ik alcoholica gekocht en genuttigd. nee volgende keer kies ik gewone airliner. misschien niet goedkoper maar het scheelt als 1 of 2 maanden van te voren boekt. en liever met inbegrip van kop koffie. tref je ook vriendelijk personeel die weet wat fatsoenlijke bediening is :dag:
Dat heeft NIETS met RyanAir te maken, dat is de luchthaven. En dat gebeurt op ELKE luchthaven die ik heb bezocht. Pisa, Eindhoven, Schiphol, Zaventem, Montreal, Sofia, San Francisco, Newark, etc.
Je kan voor een dubbeltje niet eerste rang zitten natuurlijk. Heb nu vier keer een retourtje gevlogen met RyanAir en heb eigenlijk nooit gezeik of een vertraagde vlucht gehad.
Tjah… dat ze spullen verkopen in het vliegtuig is nogal logisch. Daar moeten ze natuurlijk ook de winst van hebben. Zoals er gezegt word wen je der wel aan.
Lekker voordelig en dat vind je in de service en regels terug. Als je met de strakke regels om wil en kan gaan een prima maatschappij die je voor een appel en een ei door Europa vliegt.
Ik heb heb onderwerp: ‘Ervaringen Ryanair’ gelezen. Maar helaas kan ik weinig tot niets terug vinden over de veiligheid van deze luchtvaartmaatschappij.
Op 14 juli vlieg ik van London-Stansted, UK naar Salzburg, Oostenrijk.
Na het lezen van allerlei verhalen op internet, ben ik bang dat de veiligheid van deze luchtvaartmaatschappij wat de wensen overlaat.
Denk bijvoorbeeld maar aan:
Alleen extra kerosine voor een uur extra vliegen!
Stoel nooduitgang kost 10 extra pound/euro
Vliegen met piloten uit Oost-Europa
Het personeel van het vliegtuig heeft niet genoeg rusttijd.
Ik heb de documentaire Ryanair Caught Napping gezien, over de veiligheid van Ryanair.
Ik weet dat Ryanair nooit een fataal ongeluk heeft gehad. Maar na het lezen van deze berichten vraag ik mij toch ernstig af, hoe het nou zit met de veiligheid.
Mijn vraag, is Ryanair een veilige luchtvaartmaatschappij?
Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, alle luchtvaartmaatschappijen die gevestigd zijn in de EU (dus ook Ryanair) moeten aan dezelfde eisen voldoen.
Hallo, ik heb een vraagje. In augustus vertrekken wij met 2 personen naar Rome. Nou heb ik een koffer bij die je moet inchecken en mijn vriend heeft een handbagage trolley. Weet iemand hoe dit nu werkt met het (online) inchecken?
Groetjes
Als je op het vliegveld bent zoek je de Ryanair balie, dit staat aangegeven dmv borden. Hier is ook de ‘bagage drop off’. Daar lever je de **koffer **in. Vervolgens loop je naar de gate waar je vlucht vertrekt. Alles spreekt voor zich als je arriveert op het vliegveld.
De trolley neem je gewoon mee het vliegtuig in. Denk er om dat de trolley voldoet aan de afmetingen en dat het gewicht niet boven het maximale aantal kilo’s is (volgens mij max. 8 kilo). Hier is Ryanair aardig streng mee.
En dan nog wel iemand die naar Santiago moest omdat zijn moeder in het treinongeluk om het leven kwam.
En ook nog es een keer 2 uur tijd na de eerste reservering en kort voor het vertrek
Ik ben dit jaar al drie keer met Ryanair van Brussel Charleroi naar Fez Marokko gevlogen en ik heb geen slechte ervaringen. Vluchten waren steeds op tijd, inchecken zeer snel en vriendelijk personeel. Voor de prijzen die ze vragen mag men eigenlijk niet klagen, ik zie Ryanair als een lijnbus die je snel en stipt van de ene locatie naar de andere brengt. Indien ik luxe en service zou wensen dan zou ik bij een andere maatschappij boeken en er serieus meer voor moeten betalen. Als je de regels, policy van Ryanair kent en opvolgt kom je niet voor verrassingen te staan en veel hangt ook van jezelf af. Kom op tijd, respecteer het gewicht van de 10 kilo handbagage en als je vooraan in de rij kunt staan kan je het ideale stoeltje kiezen voor of achteraan in het vliegtuig zodat je ook snel weer uitgestapt bent als je aan komt en niet in de rij moet wachten in het midden van het vliegtuig of bij de douane controle. Voor korte vluchten is Ryanair echt wel aan te raden vanwege hun prijs.
Dat zal wel maar het blijft een schaamteloze maatschappij die elke kans uitbuit om meer geld te verdienen, profiteren van een treinongeluk is NOT DONE.