Ervaringen met Ryanair

Het afgelopen weekend nog met Ryan air gevlogen. Zelden heb ik zulk onbeschoft personeel meegemaakt als bij Ryan Air. Maar ook het grondpersoneel lijkt hun baan niet leuk te vinden. De chagrijnigheid druipt van die gezichten af, bij vragen doen ze net of ze je niet begrijpen en kom je je spullen terug claimen dan grissen ze eerst je geld voor neus weg zonder je ooit fatsoenlijk te woord te staan!
Nee, ik ben niet echt een fan van Ryan Air.

Net weer terug uit Agadir, alleen volle bakken met koffers, maar voor de rest prima in orde, weekje met alleen handbagage (koffertje tot 10 KG is genoeg voor een warm land) voor 80 euro heen en weer, laat de klagers maar met KLM of Transavia erheen vliegen minimaal 350 euro retour naar Marokko heen en weer.

En zo is het, tientallen keren gevlogen. Probleemloos. Voorwaarden goed lezen dan is er niets aan de hand en zijn er geen verrassingen.

Ja maar die opmerking van dat de vlucht maar 10 minuten duurt (heenweg) slaat alles!!!

Zijn er misschien lezers die mij meer uitleg kunnen geven hoe ik moet reizen met Diabetes spullen. (priknaalden, insuline etc.) Als ik RyanAir bel krijg ik een Indische vrouw met gebrekkig Engels aan de lijn. Kan daarnaast ook geen mailaders vinden. Ook niet echt klantvriendelijk vind ik. Dus voor de zekerheid zou ik ervaringen van anderen willen weten. Is namelijk voor het eerst dat ik ga vliegen.

Hoi Unioner,

Beste is om met “ruim” bagage te reizen en daar je naalden etc. in te doen, als je alleen met handbagage gaat dan moet je de priknaalden thuis laten.
Je betaald dan wel 15 of 20 euro extra per vlucht (heen en weer dus 30/40 euro)….maar dan kun je dus wel alles meenemen.

Bedankt voor je bericht, Piepo777

Wel flink balen. De vlucht is geboekt met alleen handbagage. Ook ontzettend stom van mijzelf natuurlijk. Zou niet weten wat ik dan nu zou moeten doen. ‘Ruim’ bagage aanvragen voor een tas met een tubberware bakje waar enkele naaldjes inzitten? Lijkt mij toch ook niet. Heb ook helemaal geen ervaring mee zoals ik al aangaf.
Ik heb vanmiddag ook al contact gehad met mijn huisarts. Ik las namelijk ergens dat een doktersverklaring voldoende was. Maar deze verwees mij door naar de apotheek voor een medisch paspoort, wat volgens hen weer voldoende was. Dus daar moet ik maar naar kijken komende dagen. Heb ook mijn diabetes verpleegkundige benaderd met deze casus. Maar ja, ook alles met totaal geen verschil tussen ruim en hand-bagage in mijn hoofd. Stom stom stom…

Is geen man overboord hoor, je kunt nog tot 4 uur voor vertrek bagage bijboeken via de website van Ryanair, je betaald dan nog steeds dezelfde online prijs.
Wacht niet tot je op de luchthaven bent, dat gaat ook maar dan betaal je een “Holywood” prijs :slight_smile:
Zolang je nog geen instapkaart uitgeprint hebt kun je nog extra’s bijboeken zoals bagage of als eerste aan boord mogen (priorety boarding).

Succes ermee.

Oke dan hou ik dat nog in het achterhoofd. Mijn verpleegkundige stuurt mij een douaneverklaring, waarbij alles met handbagage goed zou moeten komen.

Hier een link van Ryanair over dit onderwerp
klik hier

Ik ben er echt zeer over te spreken. Ben nu met enkele stedentripjes met Ryanair gevlogen en nog nooit problemen gehad. Moet wel zeggen dat ik meestal wel alleen maar met handbagage reis, dus heb geen ervaring met de bagageafhandeling van Ryanair.

Beste Low cost maatschappij, net weer met hun terug uit “Turijn” voor 9,95 heen en 9,95 euro terug……dus 2 tientjes totaal.
Even 3 dagen met alleen handbagage, is voldoende, en geen extra kosten :wink:
Makkelijk vanuit Eindhoven vertrek, en niet helemaal naar Amsterdam hoeven als je in Venlo woont zoals ik :slight_smile:
Ryanair voor mij blijf je nummer 1, op 2 komt Wizzair, en op 3 Easyjet….natuurlijk is dit persoons gebonden.

Piepo…

hallo
wij vliegen echt nooit meer met Ryanair.
we hadden tickets van Eindhoven naar Girona.
Toen we de terugvlucht hadden werd de vlucht 5 min van tevoren geannuleerd.We hebben toen na 5 uur in de rij te hebben gestaan een andere vlucht geregeld nou wat fijn dachten we nog.
We zouden in de avond een terugvlucht krijgen wel op Keulen IPV Eindhoven.
Wel moesten we naar een ander vliegveld even met de bus a 20 euro pp .
Daar aangekomen werd de vlucht weer 5 minuten van te voren geannuleerd zonder opgaaf van reden .
Weer in de rij samen met nog 1000 mensen om te kijken of we nog een andere vlucht konden regelen.En dit kon maar wel pas woensdag het was zondag dus dat ging niet.
We hebben toen thuis een vlucht naar huis laten boeken a 160 euro maar wel pas op maandag.We moesten toen weer terug naar Barcelona om een hostel te regelen geen reactie van Ryanair geen hulp niks dit was om 23.00 in de avond .De volgende dag konden we terug vliegen met German wings maar dan op Dusseldorf.
We hebben een klacht ingediend bij Ryanair en we krijgen 45 euro terug en dit voor 2 personen de terugvlucht van ryanair terwijl de terugvlucht 120 euro pp was dus dit is een lachertje en dan heb ik het nog niet over de gemaakte extra kosten.Ze behandelen je als vee en lachen je uit wij vinden dit echt schandalig .Dit heeft ook niks te maken met Lowcost airlines er zijn gewoon regels voor dit is EU bepaald en daar trekken hun zich niks van aan .

Opzich is het prima vliegen met Ryanair, zeker nu ze ook vanaf Schiphol vliegen.
Enige vervelende punt zijn de bijkomende kosten waardoor je vaak nog duurder uit bent dan de ticketprijs.