Ervaringen met Ryanair

Nee hoor… je krijgt gewoon een digitale CC bij hun… (Je kan ook een CC aanvragen evt als je dat zou willen) Enige wat je hoeft te doen is geld van je eigen CC te laden naar je nieuwe bij entropay. Ik gebruik het al jaren. En daarvoor visa electron:cheer:

ik vlieg jaarlijks zon 4 a 5 keer van charleroi/weeze/maastrich en eindhoven naar valencia/alicante in spanje. je moet als je met ryanair gaat niet verwachten dat je grote luxe krijgt, je vliegt gewoon met een goede boeing 737 800 zonder annimatie, meestal perfect op tijd, en de sfeer is er altijd goed! wat er bij ons wel een mis is gegaan is geannuleerde vluch vanwege het sluiten van de luchthaven door de sneeuw afgelopen winter, maar snel naar huis gegaan en gratis om geboekt voor de vlucht op de volgende dag. en wat ik wel al 2x heb mee gemaakt, wat ik wel erg jammer en slecht vind, is dat ik mij handbagagge trolley (goed gekeurde maten) 2 x op mijn schoot heb kunnen houden vanweg ruimte gebrek, en dat is minder prettig. ik geef ryanair een 8,5!

Ik vind Ryanair echt een TOP airlines! Het doet gewoon wat ie moet doen. En ook nog goedkoop. Geen service (oke de standaarddingen wel, maar geen extra dingen enz) en optijd. Je moet even naar reclame luisteren een (paar) uur, maar dan vlieg je ook maar voor een paar euro. Echt perfect. Ik heb inmiddels 26 keer gevlogen met Ryanair en nóóit een slechte ervaring gehad!

Op donderdag 2 Juni jl vertrok onze Ryanair vlucht FR8602 vanuit Dusseldorf – Weeze naar Valencia.
Ruim op tijd op de luchthaven aangekomen, we hadden alleen hand bagage en het inchecken hebben we 14 dagen voor vertrek thuis gedaan. Z’n uur voor vertrek hebben we ons door de security check begeven, dit ging erg vlot. Ons vliegtuig was net geland en wij stonden in de rij bij de gate, mooi optijd mochten we de bussen in die ons naar het vliegtuig zouden brengen. Het vliegtuig was zoals gewoonlijk een boeing 737-800, het was binnen netjes schoon. Een mooie zitplaats gevonden bijna achteraan bij het raampje. Het vliegtuig was helemaal vol, geen enkele stoel was meer leeg. Vlucht zou vertrekken om 16.05 uur, maar om 16.00 uur stonden wij al bij de startbaan. na een mooie taking off vlogen wij richting het zuiden, we vlogen via Venlo, Roermond, Maastricht, luik, Reims, Toulouse, lleida en via het binnenland van Spanje naar Valencia. De vlucht duurde z’n 2 uur en 5 minuten, korter dan schema.
De cabin crew was erg netjes en goed, je zag aan ze dat hun de de regels stelde in het vliegtuig en je dus niet moest denken dat je van alles kon doen, ze waren erg rechtvaardig, en heb maar zelden z’n goede crew gezien die zo goed op mekaar waren afgesteld, erg goed en knap!
De piloot hield nar 1,25uur een praatje in het Engels en Nederlands, we vlogen toen tussen Barcelona en zaragossa met een snelheid van 800 km/h en op een hoogte van 37000 feet.
Rond 17.20uur zette het vliegtuig de daling in en om 18.05 uur kuste de wielen de landings baan van Valencia na een perfecte landing en vlucht!
Al snel mochten we het vliegtuig uit, en kwamen we in een bewolkt maar warm Valencia!

Op dinsdag 7 juni stond helaas onze vlucht terug al gepland, ryanair vlucht FR8603 Valencia- Dusseldorf Weeze,vertrek 09.55uur en aankomst in W0eeze om 12.30 uur.
Valencia heeft een fijn groot mooi en licht vliegveld, met genoeg bars en restaurantjes en winkels. Ook hier weer probleemloos door de security check heen gekomen, en ons naar de gate begeven, hier stond al een hele rij, en iedereen moest zijn handbagage in het afmetings rek stoppen, was je handbagage te groot kreeg je een boete van 40euro! De mijne had de juiste afmetingen.
Ons vliegtuig was nog niet gearriveerd, maar toch mochten wij al de sluis in, vanuit de sluis zagen wij ons vliegtuig landen, en mochten we meteen met trappen vanuit de sluis naar de plek waar het vliegtuig zou parkeren, het vliegtuig kwam eraan, en de mensen stapte eruit, en meteen mochten wij er in, de koffers eruit en erin, en weg waren wij, het was een stop voor het vliegtuig van nog geen 10 minuten, onvoorstelbaar! Maar ja, met 10 minuten vertraging stegen we op. Ook hier vlogen wij met een Boeing 737-800, de piloot hield toen we in de lucht waren een praatje in het Engels, we zouden via Marseille Lyon en Luxemburg vliegen, en we zouden er 2 uur en 20 minuten over doen.
De crew begon meteen met de eerst ronde drinken en snacks, en tegen een niet al te dure prijs kun je er van alles lekkers krijgen! De vlucht verliep prima, alleen met wat turbulentie, verder weinig op aan te merken. En ondanks de 10 minuten te laat vertokken kwamen wij nog optijd aan volgens schema in Weeze, de landing was goed, maar het vliegtuig kwam niet helemaal stabiel op de grond tijdens de landing, maar dat kan gebeuren.
Wij zijn met 4 personen gevlogen en een dikke 3 weken voor vertrek geboekt bij ryanair.com, we hebben met alle belastingen en toeslagen en vlucht prijs voor 4 personen 200 euro betaald! Wel alleen met handbagage.
Dit si natuurlijk een super prijs!

Ik geef Ryanair voor de vlucht, service een dikke 8
En ik geef Ryaniar voor de prijs/kwaliteit verhouding een 10!

Het was een super vlucht op de heen en terug weg, en weer een beleving meer!

Ik ben 4 keer met Ryanair gevlogen. Het is echt een budget airline.
Elke keer zat het vliegtuig helemaal vol. Ryan air vertrekt meestal op tijd. Althans dat is hun idee. Ik ben alle keren netjes op tijd geweest.
De cabincrew is aardig en netjes. Je mag zelf weten waar je gaat zitten. Ik vind dat wel prettig, maar als je kinderen hebt is dat misschien wat minder.
Voor koffers e.d. moet je apart betalen. Ze zijn ook streng met de kilo’s en maten van koffers. We stonden in Portugal en daar waren mensen die teveel in een koffer hadden. Ze moesten alles weer gaan verdelen zodat elke koffer niet meer dan 15 kilo woog. Daar moet je even rekening mee houden.
Verder heb ik elke keer een goede vlucht gehad met Ryanair.

Groetjes Anika

Heb net de boardingkaarten voor onze heenvlucht naar Palma de Mallorca uitgeprint, het vreemde vond ik dat dat met de terugvlucht niet lukt! Moet ik voor dat we s’ochtends heel vroeg vertrekken nog de boardingkaarten voor de terugvlucht uitprinten!! Als dit al gaat lukken!!
Dit is wel erg raar, dit is de 1e keer dat we met Ryanair vliegen en vind dit erg vreemd! Zijn er nog andere mogelijkheden! Op het vliegveld inchecken kost €40,- pp las ik!!

Bij Ryanair kun je inchecken tussen de 1 en 14 dagen, dus als je pas over 15 dagen of meer terugkomt kun je helaas niet online inchecken voor terugvlucht.
Je moet dan eventjes je bestand als “pdf” opslaan op je computer (bijvoorbeeld je hotmail account)…daar op vakantie loop je even een internetcafe binnen en print het uit (terugvlucht).
Alles wat je door Ryanair laat doen moet betaald worden op de luchthaven.
Dus doe het gewoon zelf als je op vakantie bent.
Hebt toch tijd genoeg :wink: immers :slight_smile:

hey Dank je…
:dag:
Altijd handig even een tip van een ervaringsdeskundige!!!:wereld:

Vliegen met Ryanair wordt duurder: + 12%

De Ierse lowbudgetvliegtuigmaatschappij Ryanair gaat zijn tarieven tussen het einde van dit jaar en maart 2012 met 12% verhogen. Dat deelde het bedrijf gisteren mee in de marge van de presentatie van de kwartaalcijfers. Oorzaak zijn de gestegen brandstofprijzen, aldus CEO Michael O’Leary.
De nettowinst van Ryanair nam met 49 procent toe tot 139,3 miljoen euro, vergeleken met 93,7 miljoen in het eerste kwartaal van het vorige boekjaar, maar toen werd de Ierse maatschappij getroffen door de sluiting van een groot deel van het Europese luchtruim als gevolg van een vulkaanuitbarsting in IJsland. Nog volgens O’Leary werden de hogere inkomsten nu afgevlakt door de stijgende benzineprijs, die 49% hoger lag dan een jaar eerder. In het voorbije kwartaal vlogen 18 miljoen mensen met Ryanair, een stijging van 18%.

ik vlieg met mijn ID kaart naar Gran Canaria. Moet mijn ID kaart minstens 3 jaar geldig zijn? Hij is namelijk tot eind 2012 geldig… maakt binnen de EU niet uit lijkt me?

Een vraagje? Wat als je koffer 10 kilo en 100 gram als handbagage Krijg ik problemen met Ryanair. en mag je bijvoorbeeld je vest als een riem om je broek heen slaan. Hoe zit het met handbagage zijn ze heel streng? Mag je ook je jas uitdoen in het vliegtuig of moet je er mee aanzitten. Ik ben nog nooit met ryanair gevlogen vandaar mijn vraag? Ik weet een beetje rare vragen,maar ik hoor soms zoveel verhalen. Alvast bedankt

Ryanair is erg streng, beter alles goed wegen voor vertrek, 100 gram is al teveel.
Beter totaalgewicht (incl. koffer op 9,5 kilo max. laten uitkomen dan zit je altijd goed). Jas mag je aanhouden en doe je pas in het vliegtuig uit. Riem om de broek mag je laten zitten anders valt hij af :)…kan zijn dat je hem even af moet doen voor controle voor het inchecken maar dat is geen probleem. Je mag altijd nog iets uit je koffer halen mocht het gewicht boven de 10 KG uitkomen, en doe het in de prullenbak op de luchthaven.
Als je goedkoop wil reizen, en je reist alleen met handbagage (mini-tripje) dan is er voor mij geen betere dan Ryanair, net geboekt 3 dagen LONDEN voor 16 euro all-inn.
Met de “Moneybookers” creditcard betaal je ook geen creditcard kosten dus ook weer 12 euro p.p. extra verdiend door mij :slight_smile:
Moneybookers pre-pay creditcard is de enige kaart bij Ryanair waar je dit voordeel mee hebt, alle anderen kosten geld :slight_smile:

Doe er jullie voordeel mee.

Piepo…

Piepo dank je wel voor de info en alle andere tips. Dus je moet echt je jas aanhouden en mag hem niet in je hand houden zoals ik het begrijp. In het vliegtuig mag je het dus wel uitdoen. Ik bedoelde trouwens niet een riem,maar een vest die sla ik wel eens om mijn heupen heen. Mag dat wel? Kledingkeuze is toch niet de zaak van ryanair.

Ja, jas moet je aanhouden, anders als je hem vast houdt of om je middel doet heb je 2 stuks bagage bij je, en dan moet je 1 stuk inchecken :slight_smile: tegen 15 euro per enkeltje…we willen niet betalen, dus doe niet moeilijk en houd je jas aan, is toch ook veel te koud nu om zonder jas buiten te lopen :slight_smile:
Al deze info staat ook op hun website.
Ook moet je de vloeibare stoffen (deo, parfum, tandpasta, enz.) in een plastic zakje doen en dichtmaken, of je legt een knup erin, of je pakt van die zakjes met een druk sluiting.
Pfffff, ja ik vlieg 10x per jaar gemiddeld met hun en ken hun regeltjes wel zo langzamerhand :slight_smile:
Let ook op dat je naam goed op het ticket staat, dus de eerste voornaam van je PASPOORT, mocht er ook maar 1 lekker verkeerd zijn…pech dan minimaal 40 euro betalen als je mazzel hebt, heb je pech heb kan het zelfs oplopen :wink:
Lees gewoon voor vertrek goed hun website, dan komt alles goed.

Piepo…

Volgens mij heb je bij die prepaid creditcards wel nog transactiekosten bij de instelling zelf. Inderdaad wel minder dan de 5 euro per persoon vluchtsegment. Zeker als je een ticket van een paar euro hebt, is het de moeite.

Ik las laatst wel dat dit overigens ook weer gaat veranderen: RyanAir gaat starten met een eigen lijn prepaid creditcards en alleen daarmee kan je over een tijdje (ja, nogal vage tijdlijn inderdaad) nog zonder transactiekosten betalen.

Ik betaal helemaal niks, alleen kost die creditcard 10 euro per jaar, ook weer goedkoper dan Visa waar je minimaal 35 euro per jaar betaald :slight_smile:
Als je bij Ryanair geboekt hebt, en als laatste click je “Mastercard pre pay” aan zu je zien dat er niks bij komt, voorbeeldje…hadden aanbiedingen londen 8 euro heen, 8 euro terug, totaal 16 euro, en er is ook 16 euro afgeschreven en geen 28 zoals bij de meeste anderen die met Visa card betalen bijvoorbeeld :slight_smile:

Oké, goed om te weten.
(Ik werk nu tijdelijk op de klantenservice van één of ander tamelijk groot circusgezelschap dat in maart-juni in Amsterdam komt spelen en behoorlijk wat Nederlanders bellen om zich te beklagen over die creditcard die nodig is in de voorverkoop. ;))

Ik had al eerder rondgegoogled naar die prepaiddingen, toen kreeg ik een topic van FOK waarin heel veel mensen zeiden dat ze transactiekosten over de prepaid creditcard betaalden. 1% of zoiets. Niet zozeer door RyanAir zelf gerekend, maar door de financiele instelling. Soms ook niet over de transactie zelf, maar dan over het opladen van de kaart.

Klopt, alleen als je via “Ideal” van je eigen bank naar de “Moneybookers card” geld overmaakt is het GRATIS en komen er geen transactiekosten aan te pas.
Alle andere transacties naar de kaart kosten 1of meer %
Pre Pay creditcard van hun vind ik ideaal, je kunt dus GEEN geld uitgeven wat je NIET hebt !!! Je stort immers je eigen geld van je eigen bank op die kaart.
Mocht je dus niet genoeg saldo op die moneybookers kaart hebben, gaat de transactie niet door bij Ryanair !!!, want je ziet dan als je wil betalen dat de transactie niet is gelukt.
Dus weer geld storten op de kaart is dan de oplossing :slight_smile:

Wel moet je dus eenmalig 10 euro contributie betalen per jaar voor die kaart.
Ook verdienen ze geld als je met de moneybookers geld uit de muur trekt.
Ze tellen dan 1,80 euro per transactie of zoiets.
Ja ze moeten ergens geld aan verdienen he :), maar gebruik je hem alleen voor Ryanair, en je betaald via ideal geld op je kaart, dan is het super, de super lux :wink:

Transactiekosten ?
Als je prepaid kaart in € is en je rekent af in € niet.
En het is en blijft een creditcard dus niet bedoeld om geld uit de muur te halen .
€ 1.80 bij Moneybookers ?
Probeer het eens met een andere creditcard.
En kosten voor “uploaden” ?
Ja; als je van de ene creditcard naar de andere overschrijft.
Maar €0.00 als je dat via Ideal doet.
Ryanair geeft die boekingskorting omdat ze in Engeland en Ierland hun eigen prepaid credit card hebben.
In de rest van Europa nog niet.
Wat een" Boer niet kent dat vreet hij niet " geeft een heleboel desinformatie over de prepaid CC.
Als je er even tijd aan besteed zie je dat het een prima betalingsmiddel is.
Als je kunt leven zonder de extra status van Amex natuurlijk…

.

En hier kun je ook de ervaringen lezen van mensen met een prepaid card. En de informatie erover vinden
klik hier