Wij hebben de afgelopen weken met Ryanair van Marrakech naar Brussel Charleroi gevlogen, zo heen als terug was 't super slecht geregelt van Ryanair. Het vlucht zou om 18.15 vliegen en pas rond 19.00 kregen we te horen dat de vliegtuig 3 uur vertraging gaat lopen, maar nee hoor schijn bedriegt…rond 23.00 uur zeiden ze dat ze de vlucht geanuleerd hebben en we konden pas 3 dagen later weer terug vliegen naar Charleroi.
We moesten zelf een oplossing gaan zoeken, dus met andere woorden zelf het hotel regelen + natuurlijk het transport van airport naar het hotel, zo heen als terug. Het heeft ons veel ellende en stress bezorgt, voor ons nooit meer Ryanair, zelf een medewerker van Marrakech Airport heeft verklaart dat zij veel problemen hebben met Ryanair. Vlieg voortaan liever met een bekende en een goeie maatschappij.
Mijn ervaringen zijn best goed, het is meestal ook goedkoop.
Enigste minpunt het aanprijzen van artikelen in het vliegtuid, ik vind de stewardessen net een tell-sell presentratice worden…
Ok zojuist geprobeerd. De heentckets / boardingpassen heb ik dus al maar voor de terugvlucht nog niet of is de tijd hiervoor te lang nog ? Ik bedoel we vliegen pas de 23e oktober terug ?
Alle bagage behalve handbagage daar moet voor betaald worden daarom zijn de prijs ook zo laag.
Jij zegt dat je niet online kan inchecken als je een koffer/backpack hebt. Dat is niet waar. Ik heb meerdere keren gevlogen met ryanair en altijd online ingecheckt en altijd met backpack van 15 kilo. Waar staat dat vermeld dan?
Het online inchecken werkt heel simpel. Ik weet niet meer precies wanneer maar volgens mij kan je 48 uur van te voren inchecken. Je krijgt daar zowiezo een mailtje van. Je krijgt gewoon een code en daar staat een streepjescode op en dat kan je gewoon laten scannen. Uiteraard moe je je bagage nog wel afgeven.
ik dacht dat ik gelezen had dat als je bagage bij je hebt (koffer van 20 kilo) die ingecheckt moet worden, dus bij de balie, het ruim van het vliegtuig in, je dan niet online kan inchecken?
Maar dat is dus niet zo?
If you are traveling with 1 or 2 checked bags per person you will be required to pay the applicable online check-in and checked baggage fee(s) at the time of booking. Passengers must check- in online and print their boarding passes, this service is available from 15 days prior up to 4 hours before the scheduled times of flight departure. At the airport, checked baggage should be taken to the Bag Drop desk to be tagged and sent to the aircraft. Bag Drop desks close strictly 40 minutes before departure.
(bron: website ryanair)
Hoi, by RyanAir betaal je niet voor handbagage, maar altijd voor ruimbagage (en voor straf moet je er vaak ook nog extra lang mee in de rij staan, denk dus goed na of je die grote koffer echt wel nodig hebt). Online inchecken kan/moet sowieso, daarbij kan je dan aangeven hoeveel bagage je wil inchecken, en dat reken je meteen af. Online inchecken gaat via de link op de homepage nadat je hebt geboekt, en dan vanaf twee weken voordat je vliegt. Ga je een week weg en is het ter plaatse lastig om online in te checken voor de terugreis, wacht dan een week langer, tot een week voor je weggaat, en regel thuis meteen online incheck en het printen van je boardingpass voor zowel heen- als terugreis.
Als ik de reservering nu online maak kan ik gelijk kiezen of ik bagage meeneem van 15 of 20 kilo, dat wordt dan bij de totaalprijs opgeteld. Op het vliegveld hoef ik dan dus niet meer extra te betalen voor het ‘op de band zetten en wegen van de ruimbagage’?
Nee, je hoeft niet nog een keer te betalen, dat doe je bij het boeken. Wel moet je even opletten dat je voordat je met je handbagage door de controle van paspoort en boardingpass gaat, (de ‘gewone’ RyanAir-rij) eerst je koffers op de juiste plaats inlevert. Daar is vaak ook nog een rij, dus neem de tijd.
Uiteraard, en als je meer koffers meeneemt dan waarvoor je betaald hebt, of als je handbagage te zwaar is, dan moet je ook bijbetalen (en niet zo’n beetje). Dat leek me logisch.
Ik zou op entropay.com een account aanmaken, dan heb je die kosten allemaal niet… Scheeld een hoop geld… voor 5 min werk…
Het is een engelse bank. dus hou rekening mee met het verschil van euro en ponden.
Kosten die er op het laatst bijkomen zijn die voor betalen met creditcard (persoonlijk vind ik dit pure diefstal, maar dat terzijde), volgens de algemene voorwaarden op dit moment 6 euro per persoon per vlucht. Dus heen en terug zijn twee vluchten! Kassa…