Zelf vlieg ik vaak met Ryanair, ben inmidels al overal en nergens naar toegevlogen (meestals vanuit mijn ‘standplaats’, Dublin)…
Ik wil wel even wat psychologie toevoegen:
De reis ervaring (achteraf) hangt nouw samen met de reis verwachting… om die reis ervaring goed te houden (en dat ligt hem aan de passagier, niet de vliegmaatschappij), is het het beste om de verwachting laag te houden…
Bij Ryanair geld (meer dan voor andere maatschappijen), dat je gewoon goed voorbereid moet zijn op HUN wijze van werken, en HUN prioriteiten lijst:
De prioriteiten zijn als volgt:
- kosten laag houden, winst zo groot mogelijk houden
- op tijd vliegen
- op tijd vliegen
- op tijd vliegen
- passagiers
- comfort voor de passagiers
- op tijd vliegen
- op tijd vliegen
- op tijd vliegen
- service
Om op tijd te vliegen willen ze geen ‘airbridges’ (de zogenaamde ‘slurf’ die je op grotere vliegvelden ziet) - ze willen ook geen gedoe met koffers, dus ze checken niet door naar andere bestemmingen - en ze houden het goedkoop voor alleen diegenen die aan Ryanair’s wensen voldoen…
maar daar betaal je voor: wil je entertainment, beenruimte, een gratis kopje koffie… boek dan met een ander… Ryanair vliegt je goedkoop van A naar B, en that’s all.
dus, als je goed de voorwaarden leest (en op tijd incheckt en op tijd bij de gate bent met weinig baggage)… dan heb je een prima vlucht voor een habbekrats.
Als je het niet eens bent met hun werkwijze… dan heb je pech… ga dan met KLM of een ander… uiteindelijk gaat het er om dat je op plaats van bestemming aankomt, wil je op tijd (en goedkoop) zijn, neem dan Ryanair, maar vergeet niet aan hun prioriteiten te voldoen.
ok, de service en mentaliteit is niet super, maar ze vliegen, en daar gaat het om… alom, Ik raadt een ieder aan om met Ryanair te vliegen, en om niet te zaniken over een kopje koffie (lees de voorwaarden, en voldoe er aan).
groetjes van een trouwe Ryanair passagier.