Ervaringen met Ryanair

wij gaan al jaren met RyanAir weg en het gewicht klopt precies met het gewicht dat we zelf thuis hebben gewogen. Ik denk dat je een nieuwe weegschaal moet kopen. Dat kan wel uit onder deze omstandigheden.

hebben we niet gedaan , we hebben alleen de voorletters vermeld.
Een wijziging, om deze voorletters om te zetten naar de volledige namen kost € 100,00 per persoon

Op vliegtickets hoort precies dezelfde naam te staan als in je paspoort. Als de vliegmaatschappij hierbij in gebreke komt, moeten ze het maar kostenloos rechtzetten (maar recht hebben en recht krijgen zijn verschillende dingen en zal in zo’n geval niet gebeuren). Ik zou dan zeggen: laat je laatste voornaam weg.

Is het geld waard voor wat ze bieden.

Hallo ryan air reizigers,
als jullie de voorwaarden gelezen hadden, was je niet zo over de rooie gegaan daarin staat dat ze geen compensatie geven voor vertragingen en dat heb je accoord gegeven bij het boeken.
Als een vlucht niet gaat moet je via de pc een andere beschikbare vlucht boeken.
Ik vind dit allemaal onzin daar je goedkoop vliegt en goed.
Wij gaan zelf meerdere keren per jaar en hebben geen problemen omdat we dit in calculeren.
Ryanair fan cilleke

Ze kunnen natuurlijk makkelijk dat recht wegwuiven op de website, maar dit is wel compleet in strijd met de wetgeving rondom dit onderwerp. Leg het voor bij de rechter en deze zal die regels van Ryan Air nietig verklaren. Het probleem is alleen… Je moet het dus voor een rechter brengen.

Bij deze maatschappij moet je niet klagen over een beetje vertraging, dat hoort bij hun bedrijfsvoering en daar kies je voor. Als een gehele vlucht geannuleerd wordt, moet er uiteraard wel iets voor de reizigers geregeld worden!

Heb inmiddels 3 keer met Ryanair gevlogen en elke keer ging het van een leiden dakje. Met de recente sneeuwval etc heb je inderdaad wat meer kan op vertraging, maar gezien het aantal passagiers wat Ryanair vervoert (de grootste van Europa) is sneeuwweer in half Europa een stuk overmacht. Maar even los daarvan als je voor een paar tientjes ergens naar toe kan vliegen, nog goedkoper dan in de bus zitten met Eurolines, moet je niet zeiken als het een keer misgaat. Dan vlieg je maar met KLM die zijn voorwaarden/compensatie etc. veel beter heeft afgedicht. Daar betaal je namelijk voor bij de zwaan en vanwege het gebrek aan deze regelingen is de Ierse prijsvechter zo goedkoop.

Helemaal mee eens.
Ik ben inmiddels al minimaal 30x met hun gevlogen.
Altijd op rolletjes, en ruim op tijd aangekomen op bestemming.
1x vlucht geannuleerd i.v.m. dichte mist…jammer… dan het zij zo.
Heb netjes mijn geld teruggestort gekregen op de visa kaart.
Vaak boek ik all-inn tickets voor onder de 50 euro retour, of soms zelfs onder de 20 euro all-inn…niet klagen mensen…een treinticket Venlo-Amsterdam is vaak duurder dan retour vliegen met Ryanair :slight_smile:

Piepo…

Afgelopen week heb ik voor het eerst een retourvlucht gemaakt met Ryanair, van Eindhoven naar Stockholm Skavsta. Beide keren een prima vlucht gehad, die op tijd vertrok/ aankwam.
Ik vond het verbazingwekkend om om half 4 te landen en nog geen kwartier later met koffer en al weer in de auto richting de snelweg te rijden. En dan hadden we ook nog geparkeerd op een plek, die het verst verwijderd lag van het vliegveld. Met een grotere maatschappij is mijn ervaring, dat je soms zo maar een half uur op je koffers staat te wachten.

Enige kritiek puntjes zijn er wat mij betreft ook:

• zééér krappe zitplaatsen (het is een beetje veevervoer)
  • de op hun site genoemde prijzen zijn lokkertjes: bij Ryanair betaal je voor extra bagage (naast 10kg handbagage die gratis mee mag), voor het inchecken en daarnaast ook nog voor een gereserveerde plek in het vliegtuig.

Vliegen met Ryanair is een goedkope keuze, met bijbehorende consequenties.

Tsjonge jonge wat een gezeik allemaal veevervoer!! Nee met Transavia of martinair zit je ruim.
Nou de zitplaatsen zijn hetzelfde kijk maar na.
En lokkertjes is ook onzin voor extra bagage betaal je maar je mag wel 10 kilo handbagage meenemen. Maar ja iedereen moet zo nodig zijn hele kleerkast meenemen.
Ik baal echt van iedereen die er commentaar op heeft, ga dan lekker bussines class vliegen met KLM.
Betaal je ook een beetje meer en mag je 25 kilo meenemen.
Gr Cilleke:angry:

Zoooo lieve Cilleke, wat doet u aangebrand?! Geen leuk weekend gehad?
Ik mag toch wel mijn mening geven hoop ik… IK ervaar het EEN BEETJE als veevervoer… Dat is MIJN mening en daar hoef jij het niet mee eens te zijn hoor. Daar kan ik prima mee leven.

Laat mensen alsjeblieft reageren op een open oproep zijn/haar ervaringen m.b.t. Ryanair te geven. Wellicht steken mensen die iets verder kijken dan jij er nog iets van op. De ene ervaring is kennelijk wat positiever dan de andere :slight_smile: En als jij de eerste alinea van mijn post had gelezen, had je vast niet zo geagiteerd gereageerd.

Dikke kus op je geirriteerde bolletje! (zal je vast goed doen)

Hallo,
nou ik heb helaas voor jou een heel fijn weekeinde gehad. Waarin ik weer een vlucht bij de veehandel heb geboekt.
Ik snap je eerste regel wel maar kan niet uitstaan met dat veevervoer.
Ik vlieg al jaren en voor mijn werk wekelijks met allerlei maatschappijen.
Maar veevoer gaar dan voor mij meer op voor de Nederlandse maatschappijen.
En ik ben niet geirriteerd maar baal er van .
Gr >>>

Het mooie aan Ryanair is dat ze een hoop andere maatschappijen er toe hebben aangezet om hun prijzen te verlagen. We hebben al een 20 tal vluchten met hen gehad. Steeds op tijd, 1 keertje vanuit Spanje 20’ te laat vertrokken, toch nog exact op tijd in Charleroi geland doordat de piloot een shortcut gevraagd en gekregen had. In Bari hadden we overgewicht, de baliebediende presteerde het om de volledige wegvoerband stil te leggen waqardoor ik de 3 valiezen die al vertrokken waren terug kon halen en het overgewicht netjes in onze bagage konden stoppen. Trouwens verleden zondag is mijn vriendin vanuit Munchen 5 uur te laat gearriveerd (lufthansa) de vlucht ervoor was zelfs gewoon gecancelled. Ook bij de gewone lijnvluchten gebeurt dit dus. Alleen zorgt men dan wel voor opvang of een fatsoenlijk alternatief, maar daar betaal je dan ook voor. De prijzen zijn zo scherp bij alle maatschappijen tegenwoordig dat je bij allemaal wel waar voor je geld krijgt. Op tijd boeken is de boodschap.

geachte lezer(s)
volgende week ga ik vliegen met Ryanair van Brussel Charleroi naar Riga.
Vertrek om 10.35 uur.
Graag advies over hoe te reizen daar heen. Ervaringen met trein?
Taxivervoer?
We vliegen/reizen met twee volwassenen.
Ik ben heel benieuwd naar uitgebreid advies en liefst dus uit eigen ervaringen. Adri

hallo,

het beste met de auto daar het vliegveld 30 km na brussel ligt.
gr cilleke

Dat is juist niet onze bedoeling. Vooral omdat het zo ver weg is.

Als iemand ons dan weg gaat brengen en weer helemaal terug moet naar Nederland(huis of werk) is dat wel een hele rit. Vandaar dat ik om ervaring met openbaar vervoer of taxivervoer vraag

Heb even liggen GOOGELEN :slight_smile:

Trein Vliegveld Charleroi
Vliegveld Charleroi is gemakkelijk te bereiken met de trein.
Vanuit Nederland met de trein
Vanuit Nederland kunt u met de NS Hispeed naar Charleroi reizen. Vanuit daar kun je een rechtreekse bus nemen die u in enkele minuten naar het vliegveld brengt. Meer over NS Hispeed…
Vanuit Belgie met de trein
Komt u vanuit een Belgische plaats vraag dan bij uw trein station het ticket “code 814 - Enkele rit ou code 815 Heen en terug rit”.
De bus vanaf station Charleroi
Bij aankomst in het station van Charleroi neemt u de rechtstreekse bus (bus A) die u in enkele minuten naar de luchthaventerminal van vliegveld Chareleroi brengt.
Tarieven treinticket
De prijs van het treinticket omvat de treinreis én de busrit.
Terugreis naar Belgie
Bij uw terugreis kunt u aan de informatie desk op de luchthaven ook één enkel ticket “billet bulk” kopen voor zowel de busrit naar het station van Brussels Charleroi Zuid als de treinreis naar om het even welk Belgisch station. Het ticket “billet bluk” is enkel op het vliegveld te koop.
Bestel nu direct uw treintickets

Piepo…

Leuk, maar werkt helaas niet voor Ryanair, misschien beter op z’n plek in een ander draadje!

Wij vliegen komende zondag naar Gran Canaria, voor het eerst met RyanAir. Nadat we jaren geleden door Transavia midden in de nacht als vee op Schiphol werden gedumpt en kilometers moesten lopen om op de koffers te wachten (met twee kleine kinderen) heb ik het lang niet aangedurfd. Maar vanwege de vaste vluchtschema’s van RyanAir en de kleinere omvang van Weeze Airport gaan we het nu maar weer eens proberen. We reizen met alleen handbagage, allevier een airporter, ruim 20 kilo kunnen we meenemen (de koffers wegen zelf ook het nodige) en ik hoop dat dat genoeg zal zijn.

Tip van een ervaren vriend was om in je handbagage een paar lege spa-flesjes te doen en die bij de gate met water te vullen, handig voor dorstige kinderen.

Een beetje zenuwachtig zijn we wel, na thuiskomst zal ik verslag doen!

[quote=“CarlaBosman, post:259, topic:12473”]

We reizen met alleen handbagage, allevier een airporter, ruim 20 kilo kunnen we meenemen (de koffers wegen zelf ook het nodige) en ik hoop dat dat genoeg zal zijn./quote]

Handbabage is toch max 10 kg pp. ?
Dus in totaal 40 kg.
Ryanair controleerd (zoals al eerder opgemerkt in deze post) steeksgewijs de handbagage op gewicht.
Wij moesten in Weeze 1 tas van de 4 laten wegen (gelukkig niet mijn, te zware, rugzak met de voorraad pindakaas!).
Als je pech hebt moet je een te zware tas alsnog inchecken (35€?)