Tsja… Ze doen altijd zo goedkoop, maar als je alle extra’s erbij neemt, die bij ‘normale’ maatschappijen inbegrepen zijn, kan het bedrag toch weer flink steigen.
Overigens was er onlangs een nieuwsitem over het omzeilen van die creditcardkosten.
Tsja… Ze doen altijd zo goedkoop, maar als je alle extra’s erbij neemt, die bij ‘normale’ maatschappijen inbegrepen zijn, kan het bedrag toch weer flink steigen.
Overigens was er onlangs een nieuwsitem over het omzeilen van die creditcardkosten.
@ carla,
Als je een paar dagen van te voren boekt, of een week heb je vaak hoge prijzen… Als je bijv in begin sep zou hebben geboekt, had je veel lagere prijzen…Ik heb nog nooit zoveel betaald bij hun…
En voor dat geld, kon je eigenlijk beter elders boeken, en dan all in met hotel ergens op kreta/turkije ofso…
Ik had laatst bijv een reis naar berlijn geboekt, totaal 15 euro met 2personen…
10 dagen voor vertrek was het al 189 euro… en 3 dagen van te voren bijna 500 euro…
ik schork er zelf van, maar schijnbaar werkt dat zo bij hun…Moet je op die datums weg, heb je ook die prijzen… als je flexibel bent, dan ga je vaak voor weinig weg…
<knip> juichverhaal over ‘bijna gratis’ reisje
Sorry Lawrence, maar dit is nvt, ik boekte namelijk voor februari!
ik schork er zelf van, maar schijnbaar werkt dat zo bij hun…Moet je op die datums weg, heb je ook die prijzen… als je flexibel bent, dan ga je vaak voor weinig weg…
Zelf ben ik reuze flexibel, maar ja, die leerplichtambtenaar ![]()
Groetjes, Carla
Dan heb ik het verkeerd begrepen, d8 dat je de herfst vakantie bedoeld :paranoid:
wij gaan met de herfstvakantie naar Italie met RyanAir, vanuit Eindhoven naar Pescara: 40 euro retour voor 2 personen; we betalen alleen creditcardkosten. De reis zelf was 0 euro. Gewoon ver van tevoren kijken op de website !! In dit geval hebben we begin september geboekt.
Waarom moet je betalen voor iets dat 0 euro kost!?
gewoon met KLM gaan, dat lijkt met voor jou het beste!
Net 4 x londen geboekt 8 cent en 4 x pisa ook 8 cent!
gratis vliegen nu bij ryanair ![]()
lang leve entropay!
Even een vraagje.
Maandag 14 december 2009 vlieg ik met nog iemand van Eindhoven naar Stockholm Skavsta. Heeft iemand ervaring met deze vlucht en is priority boeking aan te raden op deze vlucht?
Wij zetten onze reis vanaf Skavsta naar Stockholm Cityterminalen voort per bus van Terra Vision. Is dit een beetje een betrouwbare maatschappij? Ik zag wel dat de dienst wordt gereden door Flybussarna.
Dank.
Ze gaan ook naar Bari (Italie) vliegen! Super! Ben september in Bari geweest, wat een geweldige stad!
Gda, wij hebben een reis geboekt van Eindhoven naar Porto, al online ingecheckt, en nu geconstateerd dat een van de voornamen fout is doorgegeven, Theadora i.p.v. Theodora.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt voor reacties
Kan heel vervelend voor je uitpakken, ze zijn momenteel best streng, kan zijn dat je nu 40 euro moet betalen om de naam te wijzigen, maar als je mazzel hebt laten ze je door voor niks (het ligt allemaal net aan de het moment en het gedrag van het personeel aan de balie).
Je moet namelijk altijd je paspoort naam invullen.
Piepo
Inmiddels van Eindhoven naar Porto gereisd met op de instapkaart een letter verkeerd in de eerste voornaam van mijn vrouw, en mijn achternaam i.p.v. haar meisjesnaam (in haar paspoort staat wel mijn achternaam erbij vermeld). Dit alles is zowel heen als terug geen enkel probleem geweest.
M.vr.Gr.
Afgelopen week een paar dagen naar Toscane geweest. Met Ryanair tussen Eindhoven en Pisa gevlogen (mijn eerste keer met deze maatschappij).
Ik heb eigenlijk niets te klagen. Het is niet de vlucht van je leven, maar je krijgt waar je voor betaalt (110 euro p.p.).
Een paar personeelsleden van Eindhoven Airport waren duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt, maar dat is de luchtvaartmaatschappij niet aan te rekenen.
De aankomende vlucht was iets te laat, waardoor ons vertrek ook iets vertraagde (20 minuten?) Geen stoelreservering, dus je moet snel zijn voor een fijne plek (zeker als je met meerdere mensen samenreist). Beenruimte was net aan oké (1m85), het enige vermaak is het rondlopen van personeel met eten/drinken/krasloten/telefoonkaarten, grappig dat je je GSM soms mag gebruiken in het vliegtuig (alleen geen netwerk kunnen vinden) en de meeste leden van de cabin crew liepen rond met een glimlach. Door het vele Italiaanse personeel op de vlucht was het Engels soms een wartaal door de intercom.
Vanaf Pisa boden ze speciale shuttlebuskaartjes aan (10 euro) voor Terravision (dochtermaatschappij van Ryanair?) naar Florence/Firenze. Voor 5,70 (6,70 als je aan het loket koopt) heb je al een treinkaartje en de treinen zijn zeer oké (de meeste vertragingen zijn maar een paar minuten, net zoals de NS hier).
Op de terugweg hadden we wel een kaartje voor de shuttlebus gekocht (verkooppunt zat in een café!?), achteraf besloten om de trein te nemen en de buskaartjes werden gewoon terugbetaald.
Stom was dat onze heenreis vertrok op een moment dat je niet bij Eindhoven Airport kon komen met openbaar vervoer (nou ja, te kleine tijdmarge). Op de terugweg was het ook naadje.
Ook stom dat de extra kosten voor het betaalmiddel niet per betaling worden berekend, maar per kaartje. (Voorbeeld: als je 10 euro creditkaartkosten moet betalen, betaal je dus 10 euro PER TICKET en niet per transactie.)
Er werd niet gecontroleerd of de handbagage precies aan de dimensies/gewichtslimieten voldeed en non-EU-reizigers moeten eerst een gekke stempel halen bij de check-inbalie.
Zoals ik al zei: je krijgt waar je voor betaalt. Geen gekkigheid, geen problemen, niets speciaals; gewoon vliegen van A naar B en niets meer.
Ryanair houdt er een vreemde bagage regel op na.
Ik heb meerdere malen moeten constateren dat bij wegen bij vertrek vanaf eindhoven het gewicht 3kg hoger uitkomt dan ik aanvankelijk heb gewogen.
ik heb dit proefondervindelijk vastgesteld en dat betekende bijbetalen. een aardige bijverdienste voor niet geleverde dienst. Het ijkwezen maar eens op ze afsturen
Stop die 3 kg dan maar bij je handbagage, daar kraait niemand naar (ondanks alle drukmakerij eromheen).
niet helemaal waar: ze controleren de handbagage steeksproef gewijs.
de gang van zaken bij zg overgewicht is niet correct
Op 26 december 2009 van Gran Canaria naar Niederrhein zou de vlucht om 15.30 u gaan. Het werd 22.30 u. Omdat tussen 24.00 u. en 05.00 u. niet op Niederrhein geland mag worden werden we afgezet op luchthafen Hahn/Frankfurt en met de bus (bijna 3,5 uur rijden) naar Niederrhein gebracht. Ik heb vandaag de claim voor compensatie ingediend via een fax naar nr +353 1 8121230. Zij beloven - op dat faxformulier dat we wel bij de gate konden krijgen- binnen 7 werkdagen te reageren. Ik meld het resultaat, zodra dat binnen is.
Op Gran Canaria doet Ryanair niet mee met de centrale informatievoorzieningen. Dus ook geen bonnen voor extra maaltijden en drank. De verplichte informatievoorziening over de rechten van passagiers bij verttragingen bleef ook uit.
Misschien hebben jullie iets aan dat faxnummer. Dan kun je in ieder geval je klacht ergens kwijt.
Heeft iemand ervaring met adviseurs die claims indienen: no cure no pay en bij wel resultaat 22 % van de opbrengst als provisie rekenen?
groeten,
Gerard
alleen voorletters ipv volledige voornamen
Bij onze boeking hebben wij alleen de voorletters ingevuld ipv de volledige voornamen
Weet iemand of dit (alleen voorletters) correct is ofdat het de volledige voornamen moeten zijn ?
volledige voornamen ! Als je er 3 hebt, ook alle 3 vermelden dus…