Je kunt ook een printje aan de balie laten maken als je terug komt.
Kost je 60 euro, als je geld genoeg hebt en niet na een internetcafé wil is dit ook nog een mogelijkheid ![]()
Piepo…
Je kunt ook een printje aan de balie laten maken als je terug komt.
Kost je 60 euro, als je geld genoeg hebt en niet na een internetcafé wil is dit ook nog een mogelijkheid ![]()
Piepo…
Ik ben verschillende keren met Ryanair naar Stockholm gevlogen.
Weinig op aan te merken. 1x moesten we vanaf een ander vliegveld vertrekken i.v.m. werkzaamheden aan de luchthaven en 1x vertraging gehad met de terugvlucht. Zo’n dingen zijn natuurlijk vervelend, maar kunnen helaas wel voorkomen. Dusver zelf geen andere “vervelende” dingen meegemaakt met deze maatschappij.
Groetjes, Inca
vraag over retour vlucht inchecken.
wij vertrekken morgen en komen 4 sepetember terug.Kan ik dan nu de retour tickets ook al uitrpinten inchecken, of moet ik daarmee wachten?
Hoi, dat kan want het valt binnen de vijftien dagen.
Groet,
Ton
Half jullie ben ik met mijn zoontje van 11 maanden naar Girona (Barcelona) gevlogen.
Prima vlucht gehad, mooi op tijd. Ik heb alleen 4x om een verlengstuk voor de gordel (voor de kleine) moeten vragen, maar alsnog voor het opstijgen ontvangen.
Groet,
Letty
Ryanair si wat je ervan verwacht: goedkoop! vreselijk, vreselijk vreselijk! wij hadden niet gemeld dat we (jaja) koffers meezouden nemen op vakantie naar spanje…tja… moesten ontzettend veel bijbetalen ook voor de kilo’s… wanneer je alle kleine rot regeltjes weet van Ryanair zal je er best geodkoop mee kunnen vliegen maar dan moet je ook totaaaaaal geen verwachtingen hebben…vreselijk…
Ja, dat is nu echt stom van je, ik kan niet anders zeggen.
Het staat GROOT op hun WEBSITE, dat je maar 1 koffer tot 15 kilo mag inchecken en daar betaal je dan 20 euro voor per traject.
Als je alleen handbagage neemt (1 stuk) wel alles erin doen…is het zelfs GRATIS.
De website van hun geeft alles aan met boeken, snap niet dat je er nu pas achter komt dat je koffers meeneemt.
Mensen Ryanair probeert op deze manier geld te verdienen…en is hun goed recht, jij moet gewoon opletten en de site goed doorlezen…of hier kijken…ik heb het al menig maal verteld hier hoe alles werkt…ja als je dan blijft slapen kan ik er ook niets meer aan doen ![]()
Tegenwoordig kien ik het zelf zo uit dat ik met mijn handbagage uitkom…als ik merk teveel bagage terug te nemen (dingen die ik gekocht heb op vakantie) koop ip ter plaatse een goedkoop sporttasje en check die voor de terug reis extra in voor rond de 20 euro…en je hebt mooie nieuwe spullen als je weer thuis bent ![]()
Nu weer een vlucht geboetk voor 10 euro na Krakow…retour all-inn, ja ik betaal dus niks te veel dat snappen jullie wel ![]()
Piepo…
Ben het helemaal met Piepo eens, het staat er echt groot bijgeschreven als je de bagagebepalingen even doorneemt.
Ik vlieg heel regelmatig met ze en het enige puntje van kritiek wat ik heb is de toeslag voor de creditkaartbetaling.
Vlieg je alleen, dan heb je één creditkaartmutatie en dat kost je tien euro.
Vlieg je met bijvoorbeeld acht personen, dan heb je ook één creditkaartmutatie (als je voor acht boekt) en betaal je tachtig euro, tien per persoon.
Ik begrijp dat ze nog iets willen verdienen op dit soort toeslagen, maar dit vind ik (bij meer personen) een wat misplaatste toeslag.
groet,
Ton
Ja, heb je gelijk in…toeslag is inderdaad aan de hoge kant.
Maar van de andere kant kun je nog steeds spotgoedkoop vliegen met hun. Neem afgelopen week eens…ruim 1 miljoen tickets GRATIS…je betaald alleen de creditcard toeslag p.p. kom je uit op 10 euro p.p.
Krakow, Breslau, Bratislava, Berlin, Londen…alles was gratis vanuit Weeze…op div. data in oktober + november.
Ryanair verzint ieder jaar weer 'n paar dingen om toch aan geld te komen.
Als je de website blijft volgen…en een beetje op je bagage let (liefst alleen handbagage meenemen), dan vlieg je nog steeds voor 'n appel en een ei ![]()
Piepo…
Gewoon goed, is mijn ervaring. Als je zorgt dat je al je papierwerk hebt uitgeprint, online hebt ingecheckd en een koffer volgens de maten van handbagage hebt gaat alles goed.
Ik boek wel altijd priority boarding, kost weinig, veel voordeel. ![]()
Klopt, vroeger was zelfs dat priority boarding GRATIS.
Ik denk dat de volgende stap is, betalen voor je handbagage.
Ze vragen straks gewoon 10 euro of zoiets voor ieder bagage stuk.
Ergens moeten ze toch wat op verdienen ![]()
Priority heeft alleen zin als je naar het vliegtuig mag lopen (zoals in Weeze bijvoorbeeld).
Vorig jaar in Santander werd je gewoon met z’n allen in 1 bus gestopt, en dan betaal je eigenlijk voor niets…want wie zegt dat jij als eerste uit de bus komt om het vliegtuig in te mogen ![]()
Piepo…
Ik vlieg 6 oktober met ryanair naar Londen, vanaf eindhoven.
Hoe lang zou je van te voren aanwezig moeten zijn in Londen op de terugreis?
Wat is jullie ervaring? Stansted is volgens mij ook geen grote luchthaven toch?
Bedankt!
Ik ben er paar weken geleden geweest…
Het is een vrij grote luchthaven…
Wij waren 1uur voor vertrek aanwezig. Om de koffers af te geven.
Want ze sluiten 45 min voor vertrek.
De trein doet er ongeveer 40 min over om naar victoria station te komen. En ook weer terug naar de luchthaven
Dank je!
Ik heb de bus bijgeboekt via terravision, deze zou 1,5 uur van te voren aan moeten komen bij de luchthaven. Dit moet dus genoeg zijn. Neem alleen handbagage mee dus hoef verder niet in te checken.
dat is ruim optijd!
Heb je een paspoort toevallig (met chip) ? met een ID kaart sta je uren lang in de rij…
dat hadden wij gezien, met een nieuw paspoort kan je gelijk door lopen…Even je paspoort scannen,foto van je zelf maken en hop naar londen ![]()
Ik heb een paspoort, helaas heeft mijn vriend een ID!
(laat ik hem mooi in de rij staan
)
Maar je moet dus ook je paspoort/id laten zien als je aankomt?
Daar gaat mijn kostbare tijd! ![]()
Ja, met een id kaart moet je hem laten zien aan de balie medewerker.
Met een Paspoort loop je naar een soort sluis, waar je paspoort oplegt, dan scant die hem, maakt een foto van je gezicht en dan gaat die open…![]()
Ok makkelijk, daar ga ik dus mooi even gebruik van maken! ![]()
Bedankt voor de tips!
ok, mocht je nog meer willen weten, vraag gerust…
Anders wens ik je een fijne trip >>>:dag:
Nou mensen, na alle juichverhalen over ‘bijna gratis vliegen’ was ik wel teleurgesteld toen een weekje Canarische Eilanden met onze twee kids ruim 800 euri bleek te kosten. Zeker omdat het gisteren nog 40 minder was (?!) en van de creditcardopslag aan het eind kreeg ik ook spontaan het zuur. Zeker allemaal mijn eigen schuld omdat ik me netjes aan de schoolvakanties houd
Nu maar hopen dat de kwaliteit meevalt, want ‘het kost niks dus dan mag je ook niks verwachten’ houdt geen steek bij Ryanair op deze manier.
Trouwens nog bedankt voor alle tips hier, dat scheelde toch weer een paar tientjes! :dag: